Nekromanti [Zonen] Omslag

Inkognito

Swordsman
Måns;n166515 said:
Eller kanske mer korrekt:

Blanda Zonernas Zoologi med Mad Max: Fury Road, Rango och The Road så är du hemma!
Innebär detta muterade djur/bestar?
Isf, lägga till ett "o" ?

(Zoonen. Med vänlig hälsning, Göteborg :) )

Mogger

Hipsteranka
nyvinter;n166815 said:
Ritade det här inspirerat av omslagen här (den hade till och med en radioaktivitetssol ett litet tag):
Coolt! Det roligaste jag vet är den här typen av korsbefruktelser. Jag blev inspirerad av Fria Ligans nya omslag till Oktoberlandet, och sen inspirerade jag dig. Det är så kreativitet funkar!

Och med det tar jag nya tag och fortsätter den här förkylningsveckan i soffan... (som visserligen gjort underverk för mitt kneg med Zonen).

zonk

muterad
Grymt snyggt omslag! Nu svär jag i kyrkan och säger att det funkar absolut bäst med rött, och trots kaka på kaka även med radioak-symbol i o'et med...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Medan jag köper dit resonemang till varför det är en bra idé att ha radiak-symbolen även i O-et så tycker jag verkligen att det här ser så sjukt mycket snyggare ut. Alltså galet snyggt!

Om jag gick förbi en hylla i en bokaffär eller något och såg det omslaget skulle jag plocka upp det på ren reflex. Det är till och med så att jag just nu känner mig irriterad för att det där omslaget inte pryder en roman eller ett spel som jag håller i min hand just nu.

I wants it!

En fråga bara: Journey?

Mogger

Hipsteranka
Rymdhamster;n168363 said:
I wants it!
:D

Rymdhamster;n168363 said:
En fråga bara: Journey?
Jag förstod ju att du inte syftade på bandet så jag googlade. Du menar alltså spelet? Det ser helt fantastiskt ut! Kan ingen se till att det kan spelas på mobil??

zonk

muterad
Snygg ny logga här! Figuren känns däremot som ett stilbrott, den känns inte som den är gjord i samma stil som bakgrunden. Den känns även som den borde vara ca 20 meter hög i verkliga livet?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Måns;n168369 said:
Jag förstod ju att du inte syftade på bandet så jag googlade. Du menar alltså spelet? Det ser helt fantastiskt ut! Kan ingen se till att det kan spelas på mobil??
Jag undrade mest på varför du stoppat in protagonisten från spelet på omslaget =)

Mogger

Hipsteranka
zonk;n168370 said:
Snygg ny logga här! Figuren känns däremot som ett stilbrott, den känns inte som den är gjord i samma stil som bakgrunden. Den känns även som den borde vara ca 20 meter hög i verkliga livet?
Jo, jag vet :) Men jag vill verkligen har dit en antropomorf. Men den färdiga bilden kommer att ha lite bättre proportioner. Du kan kolla på den här istället så länge:

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Rymdhamster;n168374 said:
Jag undrade mest på varför du stoppat in protagonisten från spelet på omslaget =)
Haha, jag har visserligen snott bilden, men inte därifrån :)

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Men om du ska ha texten med på framsidan av boken var färgskalan bättre. Om du däremot skippar att ha ZONEN utskrivet högst upp och skriver det på bokryggen istället, så var det röda bättre.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Måns;n168429 said:
Bättre eller sämre?
Well... jag gillar att mittlinjen på vägen är tillbaka, och jag tycker den här figuren på vägen ser mycket bättre ut. Men jag gillade den mer trasiga vägen från tidigare, jag föredrar också den starkare färgen samt stadssiluetten.

Jag gillade faktiskt också "Ett postapokalyptiskt rollspel" som stod att läsa bland ruinerna.

Förra bilden, med den här figuren och mittlinjen inritat skulle jag ge dubbeltumme upp i kvadrat för.

kloptok

Pensionerad astrolog
Tycker fortfarande i särklass bäst om nummer två i hela tråden, möjligen med annan logga. Den där figuren gillade jag inte så mycket och jag är osäker på hur jag känner för nya loggan.

luddwig

Lawful evil
Jag gillar:

- nya loggan
- tydlig röd färg
- trasig väg
- synlig mittlinjen på vägen
- röd kontur på figuren
- mindre rörig stadssiluett

Tror att det är rätt överensstämmande med herr Hamsters åsikter.

OT: Tidigare ignorerade trådar är en bra sysselsättning i Arlandas vänthall.

Mogger

Hipsteranka
Kan tillägga att det fortfarande rör sig om en förhållandevis skissartad mock up, så sprucken väg och inte så röriga ruiner kommer vara med i den färdiga varianten. Men, innan jag sätter mig och ritar på riktigt så testar jag lite koncept och färger och sånt.

Tack för input! Fortsätt! :)