Nekromanti [Zonen] Omslag

Leon

Leo carcion
Mycket snyggt - fast risken är att man tror att spelet utspelare sig i japan ;)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Finns det någon sorts spel bakom omslaget eller är det en nanoapa?

Mogger

Hipsteranka
[skryt]

Det här är så bra på så många plan!
  • Konstruktivsmen är, tycker jag, apokalyptisk och klingar ganska radioaktivt. Stora galna projekt som slutar i total katastrof!
  • Konstruktivismen speglar också något nästan mytiskt, borta sedan länga. Den symboliserar på många sätt en helt annan värld. Lite som 50-talsestetiken i Fallout.
  • Vägen leder rätt in i Zonen, vilket naturligtvis är vad spelet handlar om.
  • Solen i Zonen är en röd, döende jätte.
  • Ja, så bildar ju allt en stor radioaktivitetsymbol. Elegant så det förslår!
[/skryt]

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Snyggt! Gillar hur symbolen blir en väg in i Zonen och en sjunkande sol. Det enda jag reagerar på är att det blir lite kaka på kaka med två radioaktivitetssymboler. Grafiken krockar med loggan. Jag skulle nog gjort loggan lite mindre också, så att illustrationen blir THE THING.

Mogger

Hipsteranka
pappa;n166173 said:
Snyggt! Gillar hur symbolen blir en väg in i Zonen och en sjunkande sol. Det enda jag reagerar på är att det blir lite kaka på kaka med två radioaktivitetssymboler. Grafiken krockar med loggan. Jag skulle nog gjort loggan lite mindre också, så att illustrationen blir THE THING.
Du har kanske rätt (jag är inte övertygad, men beredd att ge dig en chans, med tanke på att du, till skillnad från mig, faktiskt jobbar med sånt här :) )

Attachments

Känns fortfarande japanskt. Testa med andra färger?
Men bara själva bilden gör mig spelsugen. Bra jobbat!

kloptok

Pensionerad astrolog
Måns;n166167 said:
[skryt]

Det här är så bra på så många plan!
  • Konstruktivsmen är, tycker jag, apokalyptisk och klingar ganska radioaktivt. Stora galna projekt som slutar i total katastrof!
  • Konstruktivismen speglar också något nästan mytiskt, borta sedan länga. Den symboliserar på många sätt en helt annan värld. Lite som 50-talsestetiken i Fallout.
  • Vägen leder rätt in i Zonen, vilket naturligtvis är vad spelet handlar om.
  • Solen i Zonen är en röd, döende jätte.
  • Ja, så bildar ju allt en stor radioaktivitetsymbol. Elegant så det förslår!
[/skryt]
Älskar allt det här! Jag skulle köpa det här spelet på nolltid. Och så associerar jag till Stalker när jag tänker ryskt och postapokalyps, vilket ju bara är bra på alla sätt. Jag gillade nog den med större loggan mest egentligen men det är möjligt att proffsen vet något som inte jag vet. Du får testa den mindre loggan med radioaktivititetssymbolen som o:et med också!

Paal

Imaginär fantast
Mycket stämningsfullt. GIllar nog också den stora loggan bättre.
Slängde ihop två fulförslag, hoppas du inte misstycker.

Tycker att en färglagd väg bildar radiaksymbolen tydligare. Sen förknippar jag gult och svart mer med radioaktivitet (och mindre med Japan).

Attachments

Mogger

Hipsteranka

Två varianter. Men, solen måste vara röd. Spelets första rad är liksom:

"Den blodröda solen hänger sjuk och tung ovanför den vidsträckta zonens spruckna jord."

Edit: Den övre varianten här är min favorit hittils.

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Paal;n166207 said:
Mycket stämningsfullt. GIllar nog också den stora loggan bättre.
Slängde ihop två fulförslag, hoppas du inte misstycker.

Tycker att en färglagd väg bildar radiaksymbolen tydligare. Sen förknippar jag gult och svart mer med radioaktivitet (och mindre med Japan).

Jag provade med gult först, men fick, liksom du, inte riktigt till det. Du har helt rätt om vägen, men tror inte jag kör det spåret. Det ska inte vara för tydligt :)

Tre solar

Hero
Sista. En svart sol slår en röd sol varje dag. Men jag är inte övertygad om loggan.

Leon

Leo carcion
Tre solar;n166248 said:
Sista. En svart sol slår en röd sol varje dag. Men jag är inte övertygad om loggan.
Jag håller nog med om den sista - jag vet att du vill ha en röd sol, men det är ju röda solstrålar....

Det är inte bara det att man inte får den här "japans flagga" reaktionen, den ser också lite mer industriell ut. Och den vita vägen och staden blir något hägrande i en grymt, svartröd omgivning.

Men öh är de alla grymt läckra :)

roboman

Veteran
Av de två senaste tycker jag att den övre är snyggast. Den ser smutsigast ut, och det gillar jag. Symbolen blir därtill inte lika tydligt på den, då den röda solen med röda solstrålar är mer rimligt (som en avbildning av solen) än en svart sol med svarta solstrålar.

Mogger

Hipsteranka
roboman;n166306 said:
Av de två senaste tycker jag att den övre är snyggast. Den ser smutsigast ut, och det gillar jag. Symbolen blir därtill inte lika tydligt på den, då den röda solen med röda solstrålar är mer rimligt (som en avbildning av solen) än en svart sol med svarta solstrålar.
Ja, även om jag är förtjust i den undre, så är det för mycket sv spelet som avbildas så mycket bättre i den med röd sol.

Men, det är en bit kvar tills det behöver vara klart så jag ska tänka igenom det någon vända till.

Kanske tar jag med mig någon form av konstruktivistka rubriker eller andra element med i layouten. Vi får se.

Det var bra att stöta och blöta det här. Forumet är ju mitt bästa bollplank. Tack alla!

Mogger

Hipsteranka
Tre solar;n166248 said:
Men jag är inte övertygad om loggan.
Loggan är något av ett hafsverk jag slängde ihop för över ett år sedan, och sedan dess har den bara hängt med. Men loggan var en stor orsak till att jag började fundera på konstruktivism, eftersom den är ganska bastant och kompromisslös. Opersonlig och effektiv.

Så, är det något speciellt du tänker på? Jag är väldigt öppen för förslag.

Mogger

Hipsteranka
Zoth-Ya;n166330 said:
Hur ser det ut då om du byter ut zonen mot mutant? :)
Faktum är att jag tycker att Zonen är ett mycket bättre namn, helt oavsett varumärken och allt sånt. :)