SPÖKSKRÄCKAN
Spökskräckan hävdar att han inte alls är galen. Det är verkligen sant att hans vandrande pinne är ett kriminellt geni som viskar briljanta planer till honom, och har lärt honom hemlig vandrande pinne-kung-fu. Han förstår inte alls varför polisen inte lyssnar på honom och låter honom få sänkt straff i utbyte mot vittnesmål mot hjärnan bakom brotten.
Spökskräckan är starkare än en vanlig människa, extremt vig och rörlig, kan pressa sin smala kropp genom förvånansvärt trånga utrymmen, och kan klättra på väggar och tak utan större problem, men det är inte det som är hans viktigaste kraft. Om Spökskräckan håller sig helt orörlig förvandlas han till ett föremål som smälter in i omgivningen, som en parkerad cykel, en brevlåda eller en parkbänk. Förvandlingen är omedveten, så han kan inte välja själv vad han ska förvandlas till. När han har förvandlats till ett föremål är han omöjlig att skilja från ett äkta föremål av samma typ -- det går inte ens att identifiera honom med telepati eller liknande förmågor. Han förblir ett föremål tills han väljer att röra på sig, eller tills föremålet skadas, då han tvingas återta sin naturliga form. Detta är orsaken till den pinsamma incidenten när Tapirmannen slog sönder dricksvattenfontäner, soptunnor och en staty av en rosa enhörning byggd av piprensare av en känd konstnär, medan Spökskräckan stod gömd bakom ett träd och fnissade.
Spökskräckan är väldigt dålig på att slåss, men mycket bra på att undvika att bli träffad. I en strid är det inte så troligt att han skadar hjältarna; istället kommer hjältarna att skada sig själva när de försöker fånga Spökskräckan som springer, duckar och rör sig på oväntade sätt.
Spökskräckan är ingen kompicerad brottsling. Han stjäl saker som är värdefulla, och säljer dem. Ibland gör han det på uppdrag av andra, farligare brottslingar, men ofta är det på eget initiativ, bserat på planer viskade till honom av hans husdjur.
Egenskaper:
Undvika 2
OO Ducka, klättra och hoppa 3
Trick:
OO Finta [Reducerar skadan från en attack till 0]
Tålighet: 2
Om Spökskräckan gömt sig i form av ett föremål är det en handling med Svårighetsgrad 5 att hitta honom.
Spökskräckan hävdar att han inte alls är galen. Det är verkligen sant att hans vandrande pinne är ett kriminellt geni som viskar briljanta planer till honom, och har lärt honom hemlig vandrande pinne-kung-fu. Han förstår inte alls varför polisen inte lyssnar på honom och låter honom få sänkt straff i utbyte mot vittnesmål mot hjärnan bakom brotten.
Spökskräckan är starkare än en vanlig människa, extremt vig och rörlig, kan pressa sin smala kropp genom förvånansvärt trånga utrymmen, och kan klättra på väggar och tak utan större problem, men det är inte det som är hans viktigaste kraft. Om Spökskräckan håller sig helt orörlig förvandlas han till ett föremål som smälter in i omgivningen, som en parkerad cykel, en brevlåda eller en parkbänk. Förvandlingen är omedveten, så han kan inte välja själv vad han ska förvandlas till. När han har förvandlats till ett föremål är han omöjlig att skilja från ett äkta föremål av samma typ -- det går inte ens att identifiera honom med telepati eller liknande förmågor. Han förblir ett föremål tills han väljer att röra på sig, eller tills föremålet skadas, då han tvingas återta sin naturliga form. Detta är orsaken till den pinsamma incidenten när Tapirmannen slog sönder dricksvattenfontäner, soptunnor och en staty av en rosa enhörning byggd av piprensare av en känd konstnär, medan Spökskräckan stod gömd bakom ett träd och fnissade.
Spökskräckan är väldigt dålig på att slåss, men mycket bra på att undvika att bli träffad. I en strid är det inte så troligt att han skadar hjältarna; istället kommer hjältarna att skada sig själva när de försöker fånga Spökskräckan som springer, duckar och rör sig på oväntade sätt.
Spökskräckan är ingen kompicerad brottsling. Han stjäl saker som är värdefulla, och säljer dem. Ibland gör han det på uppdrag av andra, farligare brottslingar, men ofta är det på eget initiativ, bserat på planer viskade till honom av hans husdjur.
Egenskaper:
Undvika 2
OO Ducka, klättra och hoppa 3
Trick:
OO Finta [Reducerar skadan från en attack till 0]
Tålighet: 2
Om Spökskräckan gömt sig i form av ett föremål är det en handling med Svårighetsgrad 5 att hitta honom.