Skurkar till Supergänget

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
SPÖKSKRÄCKAN

Spökskräckan hävdar att han inte alls är galen. Det är verkligen sant att hans vandrande pinne är ett kriminellt geni som viskar briljanta planer till honom, och har lärt honom hemlig vandrande pinne-kung-fu. Han förstår inte alls varför polisen inte lyssnar på honom och låter honom få sänkt straff i utbyte mot vittnesmål mot hjärnan bakom brotten.
spökskräckan.jpg
Spökskräckan är starkare än en vanlig människa, extremt vig och rörlig, kan pressa sin smala kropp genom förvånansvärt trånga utrymmen, och kan klättra på väggar och tak utan större problem, men det är inte det som är hans viktigaste kraft. Om Spökskräckan håller sig helt orörlig förvandlas han till ett föremål som smälter in i omgivningen, som en parkerad cykel, en brevlåda eller en parkbänk. Förvandlingen är omedveten, så han kan inte välja själv vad han ska förvandlas till. När han har förvandlats till ett föremål är han omöjlig att skilja från ett äkta föremål av samma typ -- det går inte ens att identifiera honom med telepati eller liknande förmågor. Han förblir ett föremål tills han väljer att röra på sig, eller tills föremålet skadas, då han tvingas återta sin naturliga form. Detta är orsaken till den pinsamma incidenten när Tapirmannen slog sönder dricksvattenfontäner, soptunnor och en staty av en rosa enhörning byggd av piprensare av en känd konstnär, medan Spökskräckan stod gömd bakom ett träd och fnissade.

Spökskräckan är väldigt dålig på att slåss, men mycket bra på att undvika att bli träffad. I en strid är det inte så troligt att han skadar hjältarna; istället kommer hjältarna att skada sig själva när de försöker fånga Spökskräckan som springer, duckar och rör sig på oväntade sätt.

Spökskräckan är ingen kompicerad brottsling. Han stjäl saker som är värdefulla, och säljer dem. Ibland gör han det på uppdrag av andra, farligare brottslingar, men ofta är det på eget initiativ, bserat på planer viskade till honom av hans husdjur.

Egenskaper:
Undvika 2
OO Ducka, klättra och hoppa 3

Trick:
OO Finta [Reducerar skadan från en attack till 0]

Tålighet: 2

Om Spökskräckan gömt sig i form av ett föremål är det en handling med Svårighetsgrad 5 att hitta honom.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
RÖDA JENNY

Röda Jenny är inte en pirat -- hon är en valfångare. Om du kallar henne för pirat blir hon arg. Om hon blir arg är det risk att du blir kölhalad, eller får gå på plankan.

Röda Jenny bär en medaljong av valben runt halsen. Den ger henne övermänsklig styrka och tålighet, men framför allt skänker den fantastiska egenskaper till det skepp hon styr och det hon fångar med sin harpun. Hennes skepp kan plöja genom jord som om det vore vatten. Jord, sten och asfalt glider åt sidorna vid skeppets för och sluter sig bakom skeppets akter utan att lämna något spår mer än lite vågor som snart lägger sig. När Röda Jenny fångar något med sin harpun kan skeppet dra det med sig som en fångad val. Hennes MO brukar vara att segla in i en stad, harpunera en byggnad och släpa ut den på internationellt vatten för att plundra den. Första gången hon dök upp drog hon med sig en vallokal där statsministern röstade, och höll honom som gisslan, men eftersom det bara är val vart fjärde år har hon dumpat ordvitsandet och harpunerar numera banker eller rika företag.

Helst seglar Röda Jenny ett klassiskt skepp från 1800-talet med en full besättning, men även modernare fartyg kan duga om inget segelfartyg står till buds. Vid ett tillfälle kunde hon, efter att ha återfått sin magiska medaljong, sätta segel på fängelset och segla det till havs till de andra fångarnas jubel.

Egenskaper:
Superstyrka 3
O Harpun 4

Trick:
O Besättningen kommer till undsättning [effekt 3]
O Osårbar [+1 i effekt på försvar]

Tålighet: 4
 

Loffeboll

Veteran
Joined
11 Mar 2019
Messages
160
Spökskräckan påminner till utseendet lite om en bönsyrsa, vilket enligt mig är ett av de absolut läskigaste djuren...huh (y)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
SCHEHERAZADE

Scheherazade heter naturligtvis inte Scheherazade. Ingen vet vad hon heter, eller vad hon är, eller var hon kommer från, för ingen har lyckats kommunicera med henne, röra henne eller påverka henne på något sätt över huvud taget. Hon dyker bara upp från ingenstans, öppnar sin bok och börjar läsa en saga.

Ingen vet vad Scheherazade är. De vanliga gissningarna brukar vara demon, gud eller varelse från en högre dimension. Hon kliver in i vår värld, svävande ett par centimeter över marken, förflyttar sig till någon plats där det finns en stor folksamling, utan att vidröra någon eller någonting. Väl där sätter hon sig tillrätta (fortfarande svävande över marken) och läser högt ur sin bok (som är skriven på ett okänt språk). Alla som lyssnar förstår vad hon säger, oavsett vilket språk de själva talar. När sagan är slut reser hon sig, svävar samma väg tillbaka och försvinner i tomma intet.

Problemet är att sagorna hon läser blir verklighet. När hon läser om rövare, djinner och jättefåglar som skymmer solen dyker de upp och börjar ställa till oreda. När hon läser om jordbävningar, fallande stjärnor eller hur alla dockor plötsligt blir levande så händer det. Som tur är går det att påverka hennes berättelse. När draken som dykt upp bli besegrad blir den det även i hennes saga. Att snabbt lösa de problem som uppstår gör sagan kortare, till glädje för alla. När hon förvinner försvinner även alla varelser hon frammanat, fallna stjärnor bleknar bort och levande dockor blir normala. Effekterna är dock kvar. Om en jätte trampat på ett hus är huset fortfarande platt.

Det är helt omöjligt att påverka Scheherazade på något sätt, varken fysiskt eller mentalt. Alla attacker mot henne glider undan, och för en telepat är hon bara tom luft. Alfahannen släppte ett lokomotiv på henne i frustration och det bara studsade undan. Magikunniga hjältar har försökt fängsla henne eller spåra henne, helt utan framgång. Hon verkar inte ens meveten om att andra varelser existerar.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
TALLEFJANTEN OG RUMPETROLLET

Norges mest kända superhjälteduo -- den viga Tallefjanten och det kvicka Rumpetrollet -- har en mörk hemlighet: de är egentligen superskurkar.

Det var en ren slump att Tallefjanten och hans unga partner Rumpetrollet över huvud taget blev kända. I ett par år hade de ägnat sig åt spektakulära stölder, där Tallefjantens vighet och klätterförmåga, och Rumpetrollets skicklighet som simmare och förmåga att pressa sig genom trånga utrymmen gav dem möjlighet att stjäla sådant ingen annan kunde komma åt. Så plötsligt en dag var där en annan, mindre skicklig inbrottstjuv på plats, och hade redan utlöst larmet. Tallefjanten knockade honom med en spektakulär onomatopoetisk specialeffekt och just då dök vakterna upp. Bästa utvägen var att posera som hjältar och motta allmänhetens jubel.

Snart upptäckte de att det var en perfekt täckmantel. De kunde fortsätta att stjäla saker som de ville, och ibland kunde de spöa upp andra tjuvar, ta deras saker och överlämna dem till polisen, Mer inkomst och mindre konkurrans! Och än så länge är det ingen som har anat sanningen.

TALLEFJANTEN

Egenskaper:

Supervig 3
O Överraskande pryl i bältet 4
O Comboattack med Rumpetrollet (kryssa för båda, de attackerar varsin hjälte) 6

Trick:
OO Cool ljudeffekt [+1 effekt]

Tålighet: 4

---------------------------------------------------
RUMPETROLLET

Egenskaper:

Hal 2
O Simma (kan endast användas i rätt miljö) 3
O Comboattack med Tallefjanten (kryssa för båda, de attackerar varsin hjälte) 6

Trick:
O Säger "Helige X", där X är något i närheten [omslag]

Tålighet: 3
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
RYMDJÄGAREN

När det handlar om galaktisk politik kan man inte direkt säga att jorden ligger mitt ute i ingenstans. Jorden är ingenstans. Därför är den ett perfekt gömställe för kriminellt galaktiskt avskum som vill ligga lågt. Ända tills Rymdjägaren kommer för att hämta dem.

Rymdjägaren är medlem i en galaktisk polisstyrka, och vårt solsystem ligger inom hennes område. Oftast betyder det bara att hon inte bryr sig ett dugg om vad som händer på jorden. Officiellt är planeten obefolkad, eftersom människorna inte var med och bildade det galaktiska förbundet, och inga medlemsarter från det galaktiska förbundet bor där. Det händer dock att galaktiska skurkar tar sin tillflykt till jorden av just den anledningen, och då dyker Rymdjägaren upp.

Det som kännetecknar Rymdjägarens besök är totalt kaos. Jorden är ju som sagt officiellt obefolkad, och Rymdjägaren baserar alltid sina insatser mer på den officiella beskrivningen än på den högst inofficiella förekomsten av byggnader där det bor levande varelser. Hon brukar därför skjuta kraftstrålar och välta hus för att locka fram sitt byte, tills några rådiga superhjältar dyker upp och slår på henne tills hon lugnat ner sig. Därefter kan de, på ett mer sansat och organiserat sätt, leta reda på de intergalaktiska skurkarna tillsammans.

Rymdjägaren är superstark, supersnabb och relativt osårbar. Rymdstaven som hon bär med sig låter henne flyga extremt snabbt (upp till ljushastighet utanför atmosfären), gör att hon kan förstå och tala alla språk, skjuta kraftstrålar, skapa energisköldar och skapa portaler till platser som ligger många ljusår bort.

Rymdjägaren är fanatisk paragrafryttare, och paragraferna är ofta konstiga och obegripliga för människor. När uppdraget är slut blir hon mer trevlig och sympatisk, och beklagar sig gärna över nedskärningarna som lett till att den del galaxmedborgare idag har flera ljusår till närmaste Rymdjägare.

RYMDJÄGAREN

Egenskaper:

Superstark, snabb och osårbar 4
OOO Rymdstaven 5

Tålighet: 5
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
TOMANEN

Tomanen är verkligen inte ond, och vill mest bli lämnad ifred, men han skrämmer små barn, och saker han petar på tenderar att gå sönder, och det finns människor som tycker att det räcker för att se honom som ett hot.

En gång var Tomanen bara en liten klen pojke som blev mobbad i skolan. Han fann tröst i boken "Tomanernas liv" av Christine Nöstlinger. Han läste den om och om igen, tills han förvandlades till ett litet blått troll. Sedan fortsatte han att läsa boken. Han läste den från det han vaknade tills han gick och lade sig, och när han försökte somna läste han den från minnet, för han hade lärt sig den utantill, och när han somnade drömde han boken. Till slut förvandlades han till ett jättestort blått troll med enorma muskler. Han flydde ut i natten på jakt efter en bättre plats.

Tomanen letar fortfarande efter en bättre plats. Mentalt är han ett litet barn, och hans utseende och styrka skrämmer folk. Människor försöker jaga bort honom, eller ringer polisen, och då blir han tvungen att försvara sig, med förödande konsekvenser. Ofta eskalerar det, och superhjältar blir inblandade.

Egentligen vill Tomanen bara bli lämnad ifred, läsa en bok, och kanske leka med lego, om någon kunde konstuera legobitar som inte bara blir pulver mellan hans starka fingrar.

TOMANEN

Tålighet:
5

Egenskaper:
Tomanens egenskaper är baserade på hans kvarvarande Tålighet:
Tålighet 5: Superstark 3
Tålighet 4: Superstark och sur 4
Tålighet 3: Superstark och arg 5
Tålighet 2: Superstark och jättearg 6
Tålighet 1: Superstark och superarg 7

Trick:
O Stridsrop "Ingen leker med Tomanen!" [Angriper alla fiender inom räckhåll]
O Osårbar [hindrar all skada från en attack]
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
Koncept som inte kommer att användas:

Skandiamannen - En lönnmördare som är så anonym att poliserna ber honom gå någon annanstans trots att han står över sitt offer med en rykande revolver i handen.

Tegnell - Superhjälte som är maskerad med ett munskydd. Vill därför att ingen annan har munskydd, för det skulle göra honom mindre speciell.

Ryggradskvinnan - Har en deformerad ryggrad som gör att hon enkelt kan inta den klassiska 90-talsposen där hon vänder stjärten och brösten åt samma håll.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
TUMMELISA

Tummelisa är den ultimata spionen och anlitas av mindre nogräknade stater och företag för att stjäla deras fienders hemligheter. Hennes förmåga att krympa låter henne komma in överallt och smita ut osedd.

Tummelisa kan krympa sin kropp och bli så liten som ett par millimeter. Oavsett hur liten hon blir ändras inte hennes massa eller styrka, så även i miniformat är hon stark och vältränad och kan knocka en motståndare i full storlek. Hon har betydligt mer träning och erfarenhet när det gäller att slåss i miniformat än den genomsnittliga superhjälten har att slåss mot en motståndare som knappt går att se.

Men om hon behöver slåss så har något gått fel. Normalt tar hon sig till sitt mål genom kloaker, sprickor i byggnaden eller öppna fönster, stjäl det hon ska stjäla, eller sparar den information hon söker, och tar sig ut igen, utan att någon märker att hon alls var där. Superhjältarna brukar bli inblandade först när stälden är ett faktum, och får då försöka lista ut hur det gick till, försöka hitta henne och hennes uppdragsgivare, och försöka stoppa en fiende som kan smita genom sprickorna i golvplankorna.

Hon är dansk, och heter verkligen Lisa, men det är naturligtvis hemligt.

TUMMELISA

Egenskaper:

Miniatyrform 2
O Överraskande angrepp 3

Trick:
O Judo-kast [+1 Effekt]

Tålighet: 3

Special: Mot Tummelisas attacker kan man bara använda reflexmässigt försvar eftersom de kommer så överraskande.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
QUETZALCOATL

Är Quetzalcoatl en levande gud, eller en galen mexikan med en konstig mantel? Spelar det någon roll?

Quetzalcoatl dök upp i Mexiko och besegrades med stor möda av några lokala superhjältar som inte uppskattade hans försök att förvandla Mexico City till huvudstaden i ett nytt Aztekiskt imperium. Efter det bakslaget har han dykt upp på olika platser i Europa i jakt på stulna aztekiska konstskatter som innehåller magi som ska kunna hjälpa honom att nå sitt mål.

Han hävdar själv att han är en aztekisk gud, och hans enorma styrka och magiska krafter skänker i alla fall en smula trovärdighet till påståendet. Det verkar dock som om både styrkan och magin sitter i hans mantel, för om han knockats och befriats från den vaknar han upp som en vanlig, om än aggressiv och ilsken, man.

Manteln är alltså hans främsta vapen. Den rör sig oberoende av vinden, ändrar längd och form, och ringlar som om den var en levande orm. Den kan sträckas ut till en längd på flera hundra meter (minst), och angriper Quetzalcoatls fiender med ett strypgrepp som ett dussin anakondor. Ingenting har lyckats skada den än så länge. När Quetzalcoatl fångats och fängslats är det bara en tidsfråga innan manteln vaknar ur sin förvaring, slår sig ut och kommer för att befria honom.

I strid behandlas Quetzalcoatl och manteln som två separata fiender. Det går däremot inte att skada manteln -- den blir utslagen när Quetzalcoatl blir det.

QUETZALCOATL

Egenskaper:

Superstark 3
Magi 3

Trick:
O Teleportering [+1 effekt]
O Förvandling [omslag]

Tålighet: 6

---------------------------------------------------
QUETZALCOATLS MANTEL

Egenskaper:

Stark och slingrande 3

Trick:
OO Oförstörbar [hjältens försvarsslag sätts till 0]
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
TEAM H

Vad står H för? Hantlangare, hantverkare, hejdukar, henchmen, hjälpredor, hoodlums, huliganer, hyrsvärd, hårdingar, eller vad du behöver just nu för att råna banken, erövra jorden eller hämnas på alla de som skrattade åt dig.

Vilka typer av jobb utför ni?
Våra sklickliga medarbetare har tränats för att hjälpa den moderna superskurken på alla sätt. Om du behöver en hemlig bas på nordpolen, i en vulkan, på havets botten eller på månens baksida, då bygger vi den. Sedan sköter vi den, underhåller den, städar den och vaktar den från inkräktande superhjältar.

Hur många medarbetare har ni?
Det är en affärshemlighet, men de är många, och de är kompetenta.

Vilken beväpning erbjuder ni?
Våra soldater kan utrustas med automatvapen, laserpistoler, elektriska stavar eller vanliga hederliga svärd. Allt för att passa med ditt personliga tema. Hör av dig till vår materialavdelning om du har några specifika önskemål.

Varför är era medarbetare maskerade?
Våra medarbetare är representanter för vår organisation när de utför sina arbetsuppgifter. Vi har upptäckt att anonymiteten gör det lättare för dem att interagera både med varandra och med deras uppdragsgivare.

Är det sant att maskerna tillät Supergänget att övermanna fyra av era medarbetare, klä sig i deras kläder och infiltrera Doktor Dödsmolns hemliga bas?
Nej, absolut inte! Det är ett illasinnat rykte som sprids av våra konkurrenter.

FYRA SOLDATER FRÅN TEAM H

Egenskaper:

Vapen 2

Trick:
O Arbetar som ett team [omslag]
O Flanka en fiende [+1 effekt]

Tålighet: 4
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,156
Location
The Culture
TAPIRMANNEN

Tapirmannen är inte Sveriges främsta superhjälte. Han är inte heller Skånes främsta superhjälte. Men han är en superhjälte, mest känd för när han tillsammans med Gåsapågen stoppade Danskjäveln från att spränga Öresundsbron, så han får vara med här.

Tapirmannen fick sina superkrafter när han blev biten av en tapir i Sydamerikas djungler. Kanske var tapiren radioaktiv, kanske genmodifierad, kanske var den magisk, men troligen var den bara hungrig. Hur som helst bestämde sig Tapirmannen för att använda sitt nya superluktsinne och sin tapirstyrka för att bekämpa brott.

Varför är han "vedervärdig" enligt sitt eget stridsrop? Det är oklart. Kanske är det för att de bra epiteten, som "fantastisk" och "otrolig" redan är patenterade av amerikanska superhjältar.

TAPIRMANNEN

Egenskaper:

Tapirstyrka 2
O Superluktsinne 1 [Tapirmannen använder alltid luktsinnet första rundan för att sniffa reda på sin motståndares svagheter]

Trick:
O Stridsrop: "Frukta den vedervärdige Tapirmannen!" [+1 effekt]
O Seg tapirhud [omslag]

Tålighet: 3
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,683
TAPIRMANNEN

Tapirmannen är inte Sveriges främsta superhjälte. Han är inte heller Skånes främsta superhjälte. Men han är en superhjälte, mest känd för när han tillsammans med Gåsapågen stoppade Danskjäveln från att spränga Öresundsbron, så han får vara med här.

Tapirmannen fick sina superkrafter när han blev biten av en tapir i Sydamerikas djungler. Kanske var tapiren radioaktiv, kanske genmodifierad, kanske var den magisk, men troligen var den bara hungrig. Hur som helst bestämde sig Tapirmannen för att använda sitt nya superluktsinne och sin tapirstyrka för att bekämpa brott.

Varför är han "vedervärdig" enligt sitt eget stridsrop? Det är oklart. Kanske är det för att de bra epiteten, som "fantastisk" och "otrolig" redan är patenterade av amerikanska superhjältar.

TAPIRMANNEN

Egenskaper:

Tapirstyrka 2
O Superluktsinne 1 [Tapirmannen använder alltid luktsinnet första rundan för att sniffa reda på sin motståndares svagheter]

Trick:
O Stridsrop: "Frukta den vedervärdige Tapirmannen!" [+1 effekt]
O Seg tapirhud [omslag]

Tålighet: 3
Jag älskar hans mask! Den ser ut som en pestdoktornäbb fast utan det eleganta, bara med det olycksbådande. Jag älskar att den inte döljer att han är flintskallig fastän den skulle kunna göra det jättelätt. Jag älskar att istället för linser i masken eller linser under masken har han glasögon utanpå masken. Jag älskar att den går in under öronen så att de står ut mer. Det här är uppenbart inte en dräkt som är gjord på en budget heller, det här är inte "spindelmannen gör sin första dräckt av en hoodie och en röd skidluva" utan det här är en skräddarsydd retro-throwback dräkt med en mask som måste fungera med hans superluktsinne. Han VILL att masken ska se ut såhär. Han har satt sig ner och designat masken, fått någon att bygga den och sedan använt den i strid mot supermänniskor och han är nöjd med den! Jag kan inte tänka mig att många superskurkar är beredda att slåss mot honom eller ännu mindre går ut ur sin väg för att göra det. Killen har valt DEN DÄR MASKEN och han kallar sig själv "Vedervärdig". Den kombinationen antyder att han är fullt beredd att vrida av dina lemmar och slå dig till döds med dem. Vad har han att förlora liksom?

A+ design. Fuck yes till Tapirmannen. Han är bästa saken i en fantastisk tråd!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,683
TAPIRMANNEN

Tapirmannen är inte Sveriges främsta superhjälte. Han är inte heller Skånes främsta superhjälte. Men han är en superhjälte, mest känd för när han tillsammans med Gåsapågen stoppade Danskjäveln från att spränga Öresundsbron, så han får vara med här.

Tapirmannen fick sina superkrafter när han blev biten av en tapir i Sydamerikas djungler. Kanske var tapiren radioaktiv, kanske genmodifierad, kanske var den magisk, men troligen var den bara hungrig. Hur som helst bestämde sig Tapirmannen för att använda sitt nya superluktsinne och sin tapirstyrka för att bekämpa brott.

Varför är han "vedervärdig" enligt sitt eget stridsrop? Det är oklart. Kanske är det för att de bra epiteten, som "fantastisk" och "otrolig" redan är patenterade av amerikanska superhjältar.

TAPIRMANNEN

Egenskaper:

Tapirstyrka 2
O Superluktsinne 1 [Tapirmannen använder alltid luktsinnet första rundan för att sniffa reda på sin motståndares svagheter]

Trick:
O Stridsrop: "Frukta den vedervärdige Tapirmannen!" [+1 effekt]
O Seg tapirhud [omslag]

Tålighet: 3
Jag älskar Tapirmannen så mycket att jag har spelat in Tapirmannen radioteater!

https://www.dropbox.com/s/65qveuoxamxq8jr/Tapirmannen avsnitt 1.mp3?dl=0

(Musiken är fortfarande lite hög men jag är inte duktig nog för att få ner volymen på den utan att klippa om allt. Så beware volym skillnader i början och slutet.)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
A+ design. Fuck yes till Tapirmannen. Han är bästa saken i en fantastisk tråd!
Ni nykläckta forumiter tar så mycket för givet. Det finns dimensioner av Tapirmannen som ni inte kan ana! Lär dig din historia, påg.

Många av oss äldre viskar fortfarande om den mörka epok då Linköpingsmaffian styrde forumet. Redaktion och moderatorkår var i deras klor. De skänkte fördärv åt alla de som misshagade dem. Nanoapor började röra sig på forumet för att sprida postmoderna pseudosanningar. De skrev besynnerliga kaleidoskopiska rollspel. Det var en dyster tid.

Men de okuvliga bland oss reste sig! Flame wars bröt ut. OT härjade. Styret vacklade för användargerillans utnötningskrig. En efter en fördrevs de.

Vår moderator @Gurgeh är ensam kvar från den fordom så mäktiga maffian. Varför just han? För att han, när kampen stod och vägde, svek och övergav Cosa Linostra. Tapirmannen är detta svek. Varelsen, som närsynt skådade dagens ljus för 10 år sedan, är i själva verket en elaborerad och grym skymf av Gurgehs forna vapenbroder @walium. Närsyntheten, skalligheten, skånskheten och dragningen till uddatåade hovdjur från Sydamerika - allt hängdes ut.

Varför gör den vedervärdige Tapirmannen nu comeback? Gurgeh vill blidka oss. Han vet att vi fortfarande är redo att ta till halmdockor och facklor. Att vi inte kommer att glömma det som varit. På tioårsdagen påminner han oss om sveket, som om han osvikligen skulle vara en av oss nu.

Låt er inte luras! Nej utan i takt med att vi äldre tacklar av, blir senila eller börjar måla figurer, så krävs det att nya forumiter övertar vår vaksamhet. För maffian spelar det långa spelet. Mörkret kan återkomma. Från Linköping, där tapirerna tassar.
 
Top