Fast samurajerna var ju etablerade att finnas på en noterbart annan del av Altor, jämfört med Ereb.samurajer
Fast samurajerna var ju etablerade att finnas på en noterbart annan del av Altor, jämfört med Ereb.samurajer
Vad är det värsta som kan hända om den saknas?Ett fantasyspel behöver en spelvärld.
Att man inte kan spela!Vad är det värsta som kan hända om den saknas?
Jag kontrar med att Chronopia är bäst!!!Näää, alla är väl överens om att DoD91 är bäst?
Låt lägga till protokollet att jag skriver under på det här tusenfalt!Men låt det läggad till protokollet att jag skulle, personligen, köpa fem ex av allt som gavs ut under paraplyet "Chronopia 2.0".
@TomasFriaLigan
Det innebär fem tusen ex sålda till dig, och fem till mig.Låt lägga till protokollet att jag skriver under på det här tusenfalt!
Cog.
Vill tillägga här att om man gjorde det så vill jag ha uppdateringen där man faktisk inkorporerar DoD:s fantasy raserna i världen istället för bara ha människor o monsterraserAlternativt DoD Samuraj
Men hur ska du ha regler för världen om det inte finns någon värld?Mer regler för världen runt om rollpersonerna.
Men gärna ingen egen värld.
Om det är vad som krävs för att vi skall blåsa liv i Chronopia skall jag inte vara den som är den!Det innebär fem tusen ex sålda till dig, och fem till mig.
Garanterad försäljning av 5005 ex, antecknar ni i fria ligan?
Det låter ju nästan som ett mega game.Apropå mitt andra alternativ, måste jag ju bara få bjuda på detta citat från introduktionen i bok 1 av OD&D (från 1974):
Sedan när?Ett fantasyspel behöver en spelvärld.
Vi klarade av att spela Drakar och Demoner i flera år på 80-talet innan Ereb Altor dök upp, och jag är säker på att det är genomförbart även idag.Att man inte kan spela!
Går rent säkert i någon slags filosofisk mening att spela utan spelvärld.Vi klarade av att spela Drakar och Demoner i flera år på 80-talet innan Ereb Altor dök upp, och jag är säker på att det är genomförbart även idag.
Mitt argument mot en spelvärld är (förutom att man kan klara sig utan en) att en värld ökar mängden information man måste ha med i ett spel, och att ju mer information en nybörjare behöver ta till sig, ju större risk att det aldrig blir något spel för att man antigen inte klarar av att tillgodogöra sig informationen eller förstår hur man ska använda den.Alltså.
Bara för att en del klarar av att spela utan spelvärld betyder inte att alla klarar av det.
Därmed: avsaknad av spelvärld leder till en reell risk att "man" inte kan spela.
Under förutsättning att "man" tillhör de som behöver en spelvärld för att spela.
Det är lite osnyggt att utgå från att alla kan göra allt man själv klarar av att göra, tycker jag.
Det är ju den bästa sortens lapptäcke!Ett, förhoppningsvis, snyggt lapptäcke.
Man behöver ju inte bracka på spelarna en massa världsbeskrivning i grundreglerna. Men är ju ganska svårt för nybörjarna att spela mer än nåt intro-grott-röj om all andra äventyr äger rum i något genereiskt kontextuellt vakuumMitt argument mot en spelvärld är (förutom att man kan klara sig utan en) är att en värld ökar mängden information man måste ha med i ett spel, och att ju mer information en nybörjare behöver ta till sig, ju större risk att det aldrig blir något spel för att man antigen inte klarar av att tillgodogöra sig informationen eller förstår hur man ska använda den.