De kallar äventyr för "case files" (jag gillar det). Just dessa verkar vara centrala för det de ser framför sig. Handouts ska spela en stor roll i deras grejer. Case files ska i vissa fall kunna kopplas ihop till en kampanj, även om individuella case oftast står för sig själva.
Sedan ska spelet funka särskilt bra för en spelledare och en spelare, eller mindre grupper. De pratar också om att ha solo time för olika rollpersoner, lite down-time också.
Spelet fokuserar främst på att man ska spela blade runner. De är öppna för idéer om andra typer av kampanjer senare.
Tomas ser inte Blade Runner som ett cyberpunk-spel, det är relaterat till genren men är sin egen grej. De vill emulera Blade Runner och inte cyberpunk. Men de har som sagt pratat om andra typer av fokus som inte är Blade Runners.
Inget om en Free League Workshop-variant. Det är ju inte deras IP så det kan vara svårt.
Tomas säger även (parafraserat av mig):
Sedan ska spelet funka särskilt bra för en spelledare och en spelare, eller mindre grupper. De pratar också om att ha solo time för olika rollpersoner, lite down-time också.
Spelet fokuserar främst på att man ska spela blade runner. De är öppna för idéer om andra typer av kampanjer senare.
Tomas ser inte Blade Runner som ett cyberpunk-spel, det är relaterat till genren men är sin egen grej. De vill emulera Blade Runner och inte cyberpunk. Men de har som sagt pratat om andra typer av fokus som inte är Blade Runners.
Inget om en Free League Workshop-variant. Det är ju inte deras IP så det kan vara svårt.
Tomas säger även (parafraserat av mig):
"The case files will be carefully written. Due to the themes included in the setting, the way we present these case and mission will bring out some of the themes, present moral conflicts to the players, it won't just be like easy, go out and hunt down a replicant and go home and celebrate. That will never be the case, there will always be much harder issues to deal with."