För övrigt tycker jag det är rätt demoraliserande att läsa alla som skriver att rollspel i allmänhet är så dåligt skrivna.
Saker kan ju vara dåliga på väldigt många olika sätt.
- Dåliga för mig, av preferensskäl. Från att omslaget var fult till att en kompis sa att det inte är bra och därför struntar jag i att köpa det.
- Svåra att ta till sig, på grund av fackspråk eller andra saker (som flera varit inne på) som jag behöver förstå innan jag läser.
- Inte möta de förväntningar jag har, av vilka skäl jag nu har dem.
- Innehåll som inte klickar med mig, eller som jag tar anstöt av.
- Fokuserar på "fel" saker, exempelvis massor med regler för den som inte önskar dem eller massor med "fluff" för den som önskar regler. Också något som är svårt att veta innan en läser ett nytt spel.
- Otydlig målsättning: vad kan jag ha spelet till, som inte något annat redan kan lösa?