* förvirrad - hen är konstant förvirrad, tappar paper runt sig, förlägger saker, glömmer bort vad hen höll på med och börjar något annat. Hens föreläsningar kan ta det mest skilda vägar då hen börjar snöa in på en småsak, eller råkar associera till något helt annat som sedan blir huvud ämnet. Hen har dock glömt mer om sina ämnen än de flesta andra har lärt sig, så på en fråga inom hens kunnande är svaret (på en T6):
1-2) att hen inte vet/har inte hört talas om det;
3-4) behöver kolla upp det hela i biblioteket/sina anteckningar och så länge någon ser till att hen inte tappar tråden kommer hen efter en liten stund hitta svaret;
5-6) kan svaret på direkten.
På frågor utanför hens fakultet så är det uppdelningen 1-3), 4-5), & 6), på frågor hen inte borde ha någon ide om alls är det 1-4), 5-6). & -).
När RP:na första gången interagerar med dem är det (på en T6):
1) att hen blandar ihop dem med någon annan som hen har interagerat med (ex. studenter, kollegor, bekanta, föräldrar till studenter) och kommer föra hela samtalet utifrån den premissen och referera till saker som hen och de-hen-tror-RP:na-är talade om senast.
2) att hen som ovan blandar ihop dem med någon annan, men nu någon hen inte har integrerat med (gäster hen hört ska vara där/ska komma (här kan hens förvirring göra hen tror de är folk som ska komma om minst en månade eller alla vet har avbokat), studenter från ett annat fakultet, nya anställda, m.m.) och kommer föra hela samtalet utifrån den premissen och vad hen tror de sysslar med.
3-4) att hen antar att de har träffats förut men att hen inte mins dem. Kommer utgå från att det är bäst att agera vänskapligt och referera till dem på sätt som indikerar viss bekantskap men inte tvingar hen att använda namn (likt Zsa Zsa Gabor so kallade alla "raring" för att hon inte mindes folks namn).
5-6) att hen inser att de inte har träffats förut.
För 1) & 2) så krävs det T3 lyckade övertalnings slag för att få hen att fatta att de inte är vem hen tror de är.
Har de träffats förut så är det samma sak bortsett från att 5-6) är att hen mins deras senaste interaktion.
* hemligt projekt - hen har ett projekt hen är väldigt hysch-hysch över, möjligen är det känt vad hen sysslar med men allt görs bakom lyckta dörrar (like Snorken och has luftskepp), eller så är det något alla vet att hen sysslar med men ingen vet exakt vad det är hen gör i sin kammare/laboratorium/ombyggda ladugård/sådant. Hen spenderar en massa personliga resurser med att få material till sitt projekt och mycket av sin fritid att arbeta på projektet, hitta vad hen behöver för det och hur hen ska få tag på det. Vad projektet är är upp till SL, som kan rulla på Hobby tabellen för inspiration. Möjligen är all hemlighetsmakeri bara för at hen inte vill bli störd eller för att hen tror att andra kommer håna hen för det som arbetas på.
* friluftslevare - hen spenderar sin fritid ute i naturen, gående långa sträckor, klättrande i träd, simmande i sjöar, tältande, tagande sig upp för berg, och liknande. Även hens akademiska kläder utmärks med förstärkta knän, ute kängor och liknande. Om hen kan kommer hen ha lektioner ute i det fria, möjligen på gående fot, eller börja föreläsningen först efter att man har tagit sig till en viss plats en bit bort. Anser nog att "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" och kommer ha ute lektioner även i väder andra inte anser passa..
* arbeta på sin flygmaskin - kan vara något mer flygplan artat, luftballong med motor o/e segel (eller framdrivet av tränade flyginsekter), kanske en
aeronef, eller något mer magi upplyft.
* skidning - är det snö ute så skidar hen, är det sommartid så förbereder hen för snön med ex. att experimentera med valla formler, se över all vinter utrustning, arbeta på nya skidor/stavar, m.m.
* taxidermi - stopparupp fiskar, insekter och andra ointelligenta djur. Kanske behåller hen uppstoppningarna själv sedan, ger bort dem och/eller säljer dem.
* botaniker - studerar växter. Likt blom-samlaren så har hen en massa växter men det är mer för att ha som exempel eller studera hur de utvecklas.
* alkemi - har ett laboratorium (kan vara allt från ett mindre bord i ett hörn, till att ta upp hela övervåningen, till att hen har en helt ombyggd flygel/ladugård som lab) där hen studerar och experimenterar. Kan vara på sådan nivå att hen bara har kul med att följer instruktionerna i handboken hen har, till att göra experimenterande på hög nivå. Kanske har hen ett slutmål (den perfekta blå färgen för husmålning, ett sätt att snabb åldra ost, stärkande tinkturer för sjuka, m.m.) eller så kanske hen bara gillar att leka runt och se effekterna av vad hen gör.
* bygga urverksdrivna klockspel