Rickard
Urverk speldesign
Det här kan jag tycka är lite synd. Vi spelade klart en större kampanj och det fanns mycket som hände i bakgrunden som spelarna aldrig fick reda på och det fanns massor av vägar de kunnat ta och hur det kunnat sluta, men det blev aldrig så. Istället fick jag känslan av att det kändes som ett rälsat slut när det fanns så himla mycket mer som kunde göras. Jag funderar lite på vad man kan göra åt saken.Ibland kan det ge upphov till skeenden som löper över många spelmöten i "bakgrunden" där det mest är SLP som är inblandade och som spelarna aldrig riktigt får grepp om...
Jag brukar vara noga med att plantera in rykten om andra fraktioner; större händelser som är av intresse eller inte går att missa. Jag vet faktiskt inte mer vad jag kan göra. Vara övertydlig med vilka lösningar som finns? Går det att fixa sådant med en större uppbyggnad, eftersom mitt spelledartempo är extremt högt (körde Svavelvinter på fem spelmöten och 66% av Undergångens arvtagare på sex)?
Jag undrar om man någonsin kan komma runt det här, annat än att berätta efter en kampanj vad som kunnat hända.