Gobliner i Mhurr skogen (rutland)

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
163
RoLo använder sin sköld för att försvara sig och sina vänner mot flygande flaskor. Så att dem kan ta hand om Tistel och tills någon öppnar nästa dörr. (3)
 

Arrikir

Venator
Joined
14 Jan 2019
Messages
693
Location
Uppsala
Med all omtänksamhet som givits Tistel, börjar han känna sig bättre och blir på bättre humör. Kanske det finns en flaska Hallonsaft på hyllorna?
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Roderick (god45) sätter av i fart bort mot ruinen och sina vänner iklädd sin nya rustning!
Väl framme ser han inte sina vänner så med snabba kvickfots fötter tar han sig ned i ruinen och hör ett kvidande ljud. Snabbt är Roderick framme vid rummet full av flaskor och ser sina vänner klättra, blocka flygande flaskor och ser kaos. Det känns skönt och vara tillbaka med kompisarna, här verkar det ju hända grejer!

Sporrad av visionen från Storugglan, klättrar Uggo (cybot) upp för hyllorna med alla flaskorna, det är jobbigt med det skadade benet. Flera gånger kommer det små stötar av smärta, trots Tisslas underbara örter och omslag som tog bort det mesta av skadans smärtor. Marulks spjutet råkar peta ned ett par flaskor när Uggo gör sitt yttersta för att nå den hemliga knappen, de faller nästan ned på RoLo (majk) som lyckas undvika det mesta av spillet. Det är svårt att läsa av vilken av flaskorna som kommer flyga mot Uggo där uppe, men tack och lov har RoLo ett spjut och kan häva sig upp och blocka med skölden. Det börjar känna i musklerna och kroppen av all denna ansträngning. Det börjar också bli svårt att röra sig på golvet med all detta spill och råkar glida ett par gånger med fötterna vid landningarna, för att inte tala om hur skölden har börjat lukta av alla de här dryckerna.

Uggo kommer upp med ett värkande ben, det är svårt att inte gny och nästan gråta av smärtan, men han hittar en sten i väggen som har en uggle symbol. Uggo trycker in den och flaskorna slutar flyga mot honom. Han känner en vind i det stängda rummet, andarna är borta.

Borta vid dörren hör Slemmo (leon) hur låset går upp med ett klickande ljud. Kvask (rymdhamster) ger ifrån sig ett hickande ljud, det flyger ut några små bubblor från hans mun som glittrar. Kvask är fortfarande berusad, vilket verkar göra att magin läcker ut lite. Pyret sitter i burken och suckar mot gruppens magihexare: Fylle bult, tål inte glad-dricka! säger hon.Slemmo ser hur nästan alla vännerna är här, känns bra i kroppen nu när man inte vet vad som döljs på andra sidan dörren. De kom ju och räddade Slemmo förut, så med polare som de här, vad kan de inte göra tillsammans!

Stump (mogger) korkar upp Rham bo punch flaskan, hårsvallet kommer tillbaka över axlarna, ansiktet smetas med rött vin från golvet till en underlig krigsmålning, byxorna verkar ändra färg till camouflage mönster. En snabb blick över rummet får tankar om strategi, anfalls taktiker och överlevnadskunskap att fylla hans huvud. Madeiran känns som något Stump kan korka upp efteråt, för att fira segern över denna ruin med sina vänner. Stump känner hur han måste leda sina vänner för att övervinna alla faror som lurar! Det är som att både kroppen och knoppen har stärkts, tänk vad man kan skapa i dryckesväg!

Tistel (arrikir) sitter på golvet, duckar undan stänket av flaskorna som kraschar mot golvet eller RoLos sköld. Tistel använder sitt episka buckliga sköld lock som skydd från allt stänk. Iste (sömniga isaac) kommer fram och pysslar om sin vän Tistel. Iste vet hur man kan känna sig på ett underligt ställe, när det går lite snett och det gör ont.
Stump ger Tistel en kram, lyfter upp sin kompis från det kalla kladdiga golvet och Tistel känner lite hur det där onda i foten försvinner när Stump kramar om honom. Tänk vad en kram kan göra för sitt välmående!

Tissla (lupus) ser över Uggos ben, spjälar om det och ger lite omtanke till kompisen.

Fladderfax (rollspelspiraten) ser över hålan, sorterar och ser till att det är städad och fint.

Ni vid Alkvars Ruin:
  1. Går nerför stentrappan inne i ruinen (Alla utom Fladderfax är i ruinen).
  2. Utforskar de fallna stenarna.
  3. Annat - skriv
  4. Går tillbaka hem.
  5. Utforskar ruinen

Riktmärken i ruinen: Hålet med döingar, död stor insekt, trappa upp, vinkällare

Vad gör ni hemma i byn:
  1. Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
  2. Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
  3. Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
  4. Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
  5. Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,659
Location
Helsingborg
Uggo överväger ett kort ögonblick att hoppa ner och få någon av de andra att fånga honom. Men resultatet av tidigare goblinska tillitsövningar har lärt Uggo att detta är en dålig idé.
Istället klättrar han ner och väl nere följer han efter Roderick (5):
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
163
RoLo försöker göra rent skölden så gått det går (RoLo gör schyssta dansrörelser och skakar ner skölden som om den vore väldigt varm) och seda gör sig redo att fortsätta vidare i ruinen. (5)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,860
ps slemmo håller förstås utsikt efter ytterligare daggmaskar
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,270
Location
Örebro
Iste hänger med gänget och kommer ihåg blommorna. På vägen börjar han tjatra om blommorna i en kavalkad av superlativ för att få de andra att förstå hur bäst de här blommorna måste vara. (5).
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
RoLo försöker göra rent skölden så gått det går (RoLo gör schyssta dansrörelser och skakar ner skölden som om den vore väldigt varm) och seda gör sig redo att fortsätta vidare i ruinen. (5)
låter lite som att RoLo dansar runt och liksom for "feel" för det, och dansar typ hip hop stil :D
 
Top