Varulv Paris part deux - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
För det första stämde det inte med hur vi sett kardinalerna nattmörda. De behövde inte stå på en spelare sedan innan för att nattmörda.
Nej, men jag fattade inte riktigt den tankegången faktiskt. Jag tror att jag byggde mycket på att Anthrox tidigare avskrivit Sysp från misstankar just med motiveringen att kardinalen varslade om nattmord?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,711
Jag tycker att det grönar Sidd att han gröver som han gör på mig (även om det är fel i sak).

Jag vill också se att @Hägerstrand och @Sysp ger järnet den här rundan!

Jag ska mikroanalysera R1 från det att Anthrox föreslår att Brynolf ska röstas ut för att ge oss nån sorts hjälp att förstå om Brynolf offrades.

Sedan kanske det vore bra att fundera lite på områden och de tre fallen ovan: jag skulle gärna se att Sidd la flera områden under sig, men då kanske riskrn är större att han blir nattmördad?

Jag börjar så i alla fall.
Nu har vi bara en ulv kvar, så det viktigaste är att alla tar ett område så att ulven inte kan ta två och vinna på snajp. Så länge vi gör så kommer i alla fall två bybor avgöra utröstningen om det blir en R5

Förslag
@Hägerstrand 2
@Sysp 11
@Sidd 14
@Basenanji 7
@Sömniga Isaac 19

I så fall tar vi så gott det går områden som inte kan blockeras av någon annan, men även om ulven lyckas blockera en förflyttning eller tar två områden istället för ett så kommer det då vara majoritet för byn. Det finns ingen anledning som bybo att försöka ta mer än ett område.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,776
Location
Oktoberlandet
Nu har vi bara en ulv kvar, så det viktigaste är att alla tar ett område så att ulven inte kan ta två och vinna på snajp. Så länge vi gör så kommer i alla fall två bybor avgöra utröstningen om det blir en R5

Förslag
@Hägerstrand 2
@Sysp 11
@Sidd 14
@Basenanji 7
@Sömniga Isaac 19

I så fall tar vi så gott det går områden som inte kan blockeras av någon annan, men även om ulven lyckas blockera en förflyttning eller tar två områden istället för ett så kommer det då vara majoritet för byn. Det finns ingen anledning som bybo att försöka ta mer än ett område.
Bra tänk.
Jag flyttar båda mina till 14.
Om jag fattat det rätt så kan inte Hägern stoppa det. Skulle Hägern skicka sin Soldat till 14 så studsar båda våra Soldater men min Härold tar då 14.

Jag har inte kollat era förflyttningar men det kan ni kolla upp och redogöra för själva.

Jag, Sysp och Hägern grönas väl av att Ulvalaget positionerat Kardinalgardena så att de INTE kan nå Basse och Isaac.
Det betyder att nån av Basse och Isaac är fredade från Nattmord (ingen tillfällighet) skall röstas ut.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Okej, här kommer min läsning av inläggen i R1 från #777 till stoppet. Analysen kommer i annat inlägg.

21:19 Anthrox föreslår i inlägg #777 att Brynolf blir drevad
21:20 Vimes tycker att det är kul med många inlägg
21:20 Vimes röstar på Brynolf
21:21 Anthrox röstar Brynolf
21:21 Självkritisk Isaac tror att han ska bli utröstad
21:22 Stradh vill ha skäl att rösta på Brynolf
21:23 Basse frågar Vimes saker
21:24 Fjodor resonerar kring kardinalers roll
21:24 Vimes svarar på frågor
21:24 Sidd undrar saker
21:25 Anthrox svarar Stradh
21:25 Stradh hoppar inte på Brynolfdrevet
21:25 Vimes gillar snajpmoves
21:25 Sysp röstar på Brynolf, tror inte Isaac är ulv
21:26 Sidd tycker att Vimes byter röst ofta
21:26 Sysp tycker Fjodor ska kamma sig
21:26 Vimes uppmanar Isaac att rösta Brynolf
21:26 Anthrox lägger upp meme
21:27 Isaac försvarar Vimes
21:27 Fjodor är sjölvkritisk
21:27 Sidd tycker att Sysps röst på Brynolf är konstig
21:27 Vimes uppmanar folk att rösta på Brynolf, ställningen är 4-3.
21:27 Stradh röstar Brynolf
21:27 Isaac röstar Brynolf
21:28 Vimes vill att Sidd ska rösta på Brynolf
21:28 Fjodor förstår inte varför folk vill rösta ut Brynolf
21:28 Brynolf undrar vad som händer
21:28 Sysp påminner om att folk ska skicka in sina förflyttningar till SL
21:28 Vimes är glad över mångs inlägg
21:28 Anthrox också
21:28 Fjodor röstar Brynolf
21:29 Isaac flyttar härold
21:29 Vimes älskar varulvsspel
21:29 Basse står kvar i arr
21:29 Sidd gör reklam för fin bok om rollspel.nu
21:29 Brynolf besviken: ”Mäh!”
21:29 Stradh påminner om tempot i lagidrott på is
22:29 Sysp svarar Sidd och menar att Sysp varit på Brynolf tidigare
21:29 Vimes svarar Sidd och uppmanar att läsa Vimes text i den fina boken
21:29 Brynolf undrar över komplitt mot honom
21:29 Isaac står still om Basse gör det
21:30 Big Mama har inte varit så aktiv som hon hoppats, misstänker Isaac och Basenanji
21:30 Sysp svarar Brynolf
21:30 Basse undrar om Sömniga Isaac ska sluta fokusera på brädspelet
21:31 Isaac lovar att göra så

Sedan skrivs massa stopp-inlägg
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,705
Location
Örebro
Jag går till 19 sen, enligt planen. Och @Sidd jag hänger inte med, både jag och Basse kan väl nås av kardinalen, eller tänker du på efter förflyttning? För det stämmer att i vilket fall jag kan röra mig till säker zon med min pjäser. Har inte hur Basse står i huvudet men vill minnas samma situation där.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Den stora grejen med röster och inlägg från 21:19 är ju att Hägerstrsnd inte alls syns till. Det gör däremot Sysp.

Jag tror att ulvlägret var helt nöjda med att Isaac röstades ut vid nio-tiden och kände sig ganska säkra.

Sysp hade faktiskt vid flera tillfällen ställt frågor till Brynolf, om än i ganska försiktig ton. Att Sysp nu följer med rösterna är med andra ord inte så konstigt.

För, vi får komma ihåg att (givet att Isaac är grön) ulvarna inte behövde planera att offra Brynolf under söndagen. Allt pekade på Sömniga Isaac eller Fjodorsenuba. När sedan drevet mot Brynolf går igång 21:19 är det kort om tid att ta ställning. Jag tror helt enkelt inte att en ulv-Sysp offrar Brynolf kl. 21:25 och ställningen är dessutom osäker då.

Däremot kan Sömniga Isaacs röst på Brynolf 21:27 (som följer på Stradh) möjligen vara ett fräckt ulv-move. Men då ska alltså ulvatrion Brynolf, Big Mama och Sömniga Isaac tillsammans ha kommit överens om en sådan ulvplan. Det verkar för mig otroligt. Jag tror inte heller att ulv-Big Mama med sitt inlägg 21:30 misstänkliggör en ulv-kollega när han ändå är i blåsväder pga förflyttningar och envishet.

Sidds kommentar kring Sysps röst på Brynolf är möjligtvis misstänkt, men då krävs det nog att vi läser mer av Sidd i R1. Jag kan inte läsa Sidds kommentar till Sysp som ett försvar sv Brynolf riktigt, mer som att Sidd är uppriktigt förbånad över att ett drev mot Brynolf håller på att växa fram.

Avslutningsvis: tydligast talar nog ändå Hägerstrands frånvaro.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Nu har vi bara en ulv kvar, så det viktigaste är att alla tar ett område så att ulven inte kan ta två och vinna på snajp. Så länge vi gör så kommer i alla fall två bybor avgöra utröstningen om det blir en R5

Förslag
@Hägerstrand 2
@Sysp 11
@Sidd 14
@Basenanji 7
@Sömniga Isaac 19

I så fall tar vi så gott det går områden som inte kan blockeras av någon annan, men även om ulven lyckas blockera en förflyttning eller tar två områden istället för ett så kommer det då vara majoritet för byn. Det finns ingen anledning som bybo att försöka ta mer än ett område.
Men du kan nog räkna bort mig, för jag lär röstas ut?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Jag är helt säker på att jag, Sidd och Sömniga Isaac är gröna. Jag är inte säker på vem som år ulv, men en av:
  • Hägerstrand
  • Sysp

…lär det vara. Ni borde verkligen syna varandra inför R5!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,776
Location
Oktoberlandet
Okej, här kommer min läsning av inläggen i R1 från #777 till stoppet. Analysen kommer i annat inlägg.

21:19 Anthrox föreslår i inlägg #777 att Brynolf blir drevad
21:20 Vimes tycker att det är kul med många inlägg
21:20 Vimes röstar på Brynolf
21:21 Anthrox röstar Brynolf
21:21 Självkritisk Isaac tror att han ska bli utröstad
21:22 Stradh vill ha skäl att rösta på Brynolf
21:23 Basse frågar Vimes saker
21:24 Fjodor resonerar kring kardinalers roll
21:24 Vimes svarar på frågor
21:24 Sidd undrar saker
21:25 Anthrox svarar Stradh
21:25 Stradh hoppar inte på Brynolfdrevet
21:25 Vimes gillar snajpmoves
21:25 Sysp röstar på Brynolf, tror inte Isaac är ulv
21:26 Sidd tycker att Vimes byter röst ofta
21:26 Sysp tycker Fjodor ska kamma sig
21:26 Vimes uppmanar Isaac att rösta Brynolf
21:26 Anthrox lägger upp meme
21:27 Isaac försvarar Vimes
21:27 Fjodor är sjölvkritisk
21:27 Sidd tycker att Sysps röst på Brynolf är konstig
21:27 Vimes uppmanar folk att rösta på Brynolf, ställningen är 4-3.
21:27 Stradh röstar Brynolf
21:27 Isaac röstar Brynolf
21:28 Vimes vill att Sidd ska rösta på Brynolf
21:28 Fjodor förstår inte varför folk vill rösta ut Brynolf
21:28 Brynolf undrar vad som händer
21:28 Sysp påminner om att folk ska skicka in sina förflyttningar till SL
21:28 Vimes är glad över mångs inlägg
21:28 Anthrox också
21:28 Fjodor röstar Brynolf
21:29 Isaac flyttar härold
21:29 Vimes älskar varulvsspel
21:29 Basse står kvar i arr
21:29 Sidd gör reklam för fin bok om rollspel.nu
21:29 Brynolf besviken: ”Mäh!”
21:29 Stradh påminner om tempot i lagidrott på is
22:29 Sysp svarar Sidd och menar att Sysp varit på Brynolf tidigare
21:29 Vimes svarar Sidd och uppmanar att läsa Vimes text i den fina boken
21:29 Brynolf undrar över komplitt mot honom
21:29 Isaac står still om Basse gör det
21:30 Big Mama har inte varit så aktiv som hon hoppats, misstänker Isaac och Basenanji
21:30 Sysp svarar Brynolf
21:30 Basse undrar om Sömniga Isaac ska sluta fokusera på brädspelet
21:31 Isaac lovar att göra så

Sedan skrivs massa stopp-inlägg
Redig genomgång av poster😇
Ja och vad är din take på dessa inlägg VJVS?

Det vände ju redigt snabbt så det var ju svårt för Ulvalaget att rädda det där drevet mot Brynolf.
Vimes hattar på med ny röst.
Anth hänger på Vimes.
Sysp tänker att det kan stämma.
Isaac vill rädda sig själv från att bli utröstad.
Jag fattar ingen ting och tycker alla som röstar på Brynolf är larviga.
Det verkar samma med Hägern enligt senare poster i spel.
Ulven BM är frånvarande.
Jag ser att du ligger relativt lågt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,776
Location
Oktoberlandet
Sidd är uppriktigt förbånad över att ett drev mot Brynolf håller på att växa fram.
Ja det är återkommande från Vimes att i sluttampen av rundor stressa fram nya drev.
Väldigt konstigt om man få vettiga tänk från förvirrade bybor medans Ulvar fattar situationen och kan göra smartare val.
Jag tänkte: ja ha här dribblar Vimes igen och jag ska alltså sista kvarten göra rätt-??? Förvåning och irritation. Samtidigt så tänkte jag att R1 gör vi ju alla fel så Vimes kanske har rätt. Men mest ville jag ha ut Isaac där för dennes märkliga oförklarliga envishet.
Sen att det blev rätt såg jag som flax.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,711
Men du kan nog räkna bort mig, för jag lär röstas ut?
Tror du? Jag är inte 100 med min röst på dig, men tycker att @Sysp blev vinmuggsgrönad av kardinalpositionen (”kolla här, kardinalen stod på honom men mördade en annan, rösta på den här ulven”) men det kan ju också vara att den placerades där för att gröna honom förra rundan.

Oavsett vilket är det dåligt att räkna med att du ska åka nu, jag ska försöka få tid att hitta något på @Sidd. Jag tyckte att förra rundan var väldigt mycket ”oj nu har de en ulv på halster, jag håller mig i bakgrunden och ser om bybor gonna bybo och plötsligt bestämma sig för att hänga någon annan”

BMs sista röst på Sidd är en annan vinmugg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Ja och vad är din take på dessa inlägg VJVS?

Skriver korta kommentarer till dina frågor så här:

Det vände ju redigt snabbt så det var ju svårt för Ulvalaget att rädda det där drevet mot Brynolf.

Håller med helt.

Vimes hattar på med ny röst.
Anth hänger på Vimes.
Sysp tänker att det kan stämma.

Kom ihåg att Anthrox får Vimes att rösta! Men, ja. så här läser jag det också.

Isaac vill rädda sig själv från att bli utröstad.
Jag fattar ingen ting och tycker alla som röstar på Brynolf är larviga.

Jag ser inte riktigt att Isaac verkligen vill rädda sig själv uttalat. Men jag håller med, vid den här tidpunkten tyckte jag också att Brynolfdrevet var konstigt.

Det verkar samma med Hägern enligt senare poster i spel.
Förstår inte riktigt vad du menar här?

Ulven BM är frånvarande.
Jag ser att du ligger relativt lågt.

Japp, håller med. Jag var inte alls med på Brynolfdrevet och trodde mer på en liten idé om att Vimes, Fjodorsenuba och Sömniga Isaac var ulvar…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Oavsett vilket är det dåligt att räkna med att du ska åka nu, jag ska försöka få tid att hitta något på @Sidd. Jag tyckte att förra rundan var väldigt mycket ”oj nu har de en ulv på halster, jag håller mig i bakgrunden och ser om bybor gonna bybo och plötsligt bestämma sig för att hänga någon annan”
Varför inte gräva på Sysp? Sidd är väl grön!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Oavsett om Sysp eller Hägerstrand är ulv så lär ulven försöka splittra byborna. Därför är det jätteviktigt att ni två försöker analysera varandra! Det kommer ni bägge vara glada för i R5!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,711
Varför inte gräva på Sysp? Sidd är väl grön!
(jag måste påminna mig själv om att ni inte kan vara ulvar tillsammans längre så det här är inte ett sånt skyddsförsök)

Varför? Jag kan inte se något ickerödande i hur Sidd röstat i R1 eller R3, så enligt den VJVS-analysen är han inte grön. Minnesbilden är att han inte varit pådrivande i dreven där ulvar blivit utröstade heller. Därför vill jag gräva.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,796
Varför? Jag kan inte se något ickerödande i hur Sidd röstat i R1 eller R3, så enligt den VJVS-analysen är han inte grön. Minnesbilden är att han inte varit pådrivande i dreven där ulvar blivit utröstade heller. Därför vill jag gräva.
Jojo, gräv på Sidd du, men det besvarar inte varför du inte vill gräva på Sysp? Ok, Sidd är misstänkt enligt dig, men hur kan du utesluta Sysp?

Jag tror att du vill få oss andra att börja misstänka Sidd!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,776
Location
Oktoberlandet
Det verkar samma med Hägern enligt senare poster i spel.
Förstår inte riktigt vad du menar här?
Jag menar att @Hägerstrand vart lika förvånad som mig över att Brynolf-drevet var nåt som flög.

Visst var Brynolf försiktig och deltog inte riktigt men dennes poster såg jag inget skumt med.

Tror Hägern har samma uppfattning.
 
Top