Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Att det har diskutterats och diskutterats och diskutterats om den sexualiserade kvinnosynen i rollspel men ingen har, mig veterligen, nämnt den våldskultur som uppmuntras av densamma?
Tony.M.Meijer said:Att det har diskutterats och diskutterats och diskutterats om den sexualiserade kvinnosynen i rollspel men ingen har, mig veterligen, nämnt den våldskultur som uppmuntras av densamma?
Tony.M.Meijer said:Att det har diskuterats och diskuterats och diskuterats om den sexualiserade kvinnosynen i rollspel men ingen har, mig veterligen, nämnt den våldskultur som uppmuntras av densamma?
ond bråd död said:Det handlar bara om vad som är politiskt korrekt att tycka för stunden.
ond bråd död said:Det handlar bara om vad som är politiskt korrekt att tycka för stunden. Rollspel.nu är överlag ytterst känslig för vad som är rätt och fel att tycka. Resultatet blir fåniga diskussioner som just diskussionen om omslaget.
krank said:ond bråd död said:Det handlar bara om vad som är politiskt korrekt att tycka för stunden.
Måste vara bekvämt att kunna reducera malla argument till "politiskt korrekt", och gå på personer istället för åsikter på det där viset. En bekväm utväg. "Ni tycker bara det där för att det är politiskt korrekt".
Tony.M.Meijer said:Att det har diskutterats och diskutterats och diskutterats om den sexualiserade kvinnosynen i rollspel men ingen har, mig veterligen, nämnt den våldskultur som uppmuntras av densamma?
Vitulv said:Heh, lika bekvämt som att ha sin PK-mall att utgå efter när man ska komma fram till vad man tycker. Då riskerar man ju aldrig att tycka fel.
krank said:Vitulv said:Heh, lika bekvämt som att ha sin PK-mall att utgå efter när man ska komma fram till vad man tycker. Då riskerar man ju aldrig att tycka fel.
Jag har inte en "PK-mall".
walium said:Du kan inte sätta ihop en lista över alla åsikter som är politiskt korrekta och sedan förklara varför de är dåliga? Om du gör ett tillräckligt bra jobb så kanske du kan eliminera alla framtida konflikter om värderingsfrågor på hela forumet. Strävan efter att vara politiskt korrekta är ju tydligen den främsta drivkraften bakom alla besvärliga människors inlägg.![]()
walium said:Heh, lika bekvämt som att ha sin PK-mall att utgå efter när man ska komma fram till vad man tycker. Då riskerar man ju aldrig att tycka fel.
Du kan inte sätta ihop en lista över alla åsikter som är politiskt korrekta och sedan förklara varför de är dåliga? Om du gör ett tillräckligt bra jobb så kanske du kan eliminera alla framtida konflikter om värderingsfrågor på hela forumet. Strävan efter att vara politiskt korrekta är ju tydligen den främsta drivkraften bakom alla besvärliga människors inlägg.![]()
Vitulv said:PK-mallen är kollektiv, inte individuell, det ligger i sakens natur.
krank said:Vitulv said:PK-mallen är kollektiv, inte individuell, det ligger i sakens natur.
"PK-mallen" är en ursäkt för att slippa argumentera.
Vitulv said:walium said:Heh, lika bekvämt som att ha sin PK-mall att utgå efter när man ska komma fram till vad man tycker. Då riskerar man ju aldrig att tycka fel.
Du kan inte sätta ihop en lista över alla åsikter som är politiskt korrekta och sedan förklara varför de är dåliga? Om du gör ett tillräckligt bra jobb så kanske du kan eliminera alla framtida konflikter om värderingsfrågor på hela forumet. Strävan efter att vara politiskt korrekta är ju tydligen den främsta drivkraften bakom alla besvärliga människors inlägg.![]()
Jag har aldrig påstått att de politiskt korrekta åsikterna är dåliga, vad får du det ifrån? Jag tycker tvärtom att flera av dem är kanon!
Vitulv said:Hehe, den är absolut en ursäkt för att slippa tänka själv. Det är det jag ogillar med den, inte nödvändigtvis de åsikter den förberett åt användarna.
krank said:Vitulv said:Hehe, den är absolut en ursäkt för att slippa tänka själv. Det är det jag ogillar med den, inte nödvändigtvis de åsikter den förberett åt användarna.
Du förstår precis vad jag menar. Och tack för att du bevisar min poäng så fint; det du säger är alltså att eftersom jag har vissa åsikter, så bevisar det att jag inte tänker själv. Vilket såklart är en ren förolämpning. En sån där grej som får mig att tänka: "Jahaja, och varför i helvete ska jag någonsin ens försöka ha en diskussion med dig? Du skiter ju i allt jag skriver."
När PK-kortet kommer upp i - säg - en diskussion om feminism, så signalerar det att den som drar kortet i själva verket skiter i diskussionen. Vederbörande vill helst bara kasta bajs på de som tycker annorlunda. Och kommer inte på några motargument, så då går man på personnivå istället.
det du säger är alltså att eftersom jag har vissa åsikter, så bevisar det att jag inte tänker själv.
Vitulv said:Det handlar egentligen om kanon. Visst, en gemensam moral är bra och praktisk, men det vore bra om folk reflekterade mer över varför de tycker som de gör. Ibland kan det vara intressant att streta emot det allmänt upfattade, bara för att utforska sin egen moral.
Tycker jag, alltså.
krank said:Vitulv said:Det handlar egentligen om kanon. Visst, en gemensam moral är bra och praktisk, men det vore bra om folk reflekterade mer över varför de tycker som de gör. Ibland kan det vara intressant att streta emot det allmänt upfattade, bara för att utforska sin egen moral.
Tycker jag, alltså.
Det intressanta här är alltså att i mina ögon är det precis vad jag gör. Stretar emot det allmänt uppfattande. Att du påstår att jag inte gör det utan bara följer en "pk-mall" är alltså i praktiken ett underkännande av min förmåga till kritiskt tänkande.