Mogger
Hipsteranka
Om vi ska vara anekdotiska så fastnade jag för bilderna och löftet om fantastiska äventyr. Enklare regler hade nog gjort oss glada men vi visste inte att den möjligheten fanns. Och, ja, det gjorde den ju inte heller...
Det väcker frågan hos mig, hur effektivt tror ni att Egerkrans’ snygga omslag är för att locka till sig spelare som aldrig spelat rollspel, och hur står sig omslaget mot andra spel som vill samma sak?Om vi ska vara anekdotiska så fastnade jag för bilderna och löftet om fantastiska äventyr. Enklare regler hade nog gjort oss glada men vi visste inte att den möjligheten fanns. Och, ja, det gjorde den ju inte heller...
Jag vågar mig inte ens på att gissa vad dagens 10-åring går igång på. Jag har en hemma och det mesta han konsumerar är okänt/obegripligt/ointressant för mig (vi har dock en drös gemensamma hobbys och intressen så det funkar utmärkt ändå )Det väcker frågan hos mig, hur effektivt tror ni att Egerkrans’ snygga omslag är för att locka till sig spelare som aldrig spelat rollspel, och hur står sig omslaget mot andra spel som vill samma sak?
Jag skulle säga att bordsrollspels unika grej, är om de är enkla och snabba. Om de är komplicerade och taktiska gör dataspel det bättre.En viktig aspekt är att det finns mycket fler alternativ till bordsrollspel idag.
Det hoppas jag verkligen. Monsterattacker är en av mina absoluta favoritfeatures med Svärdets sång. Det finns ett liknande system i The One Ring fast utan tärningskastet men som drivs fram av att alla monster har något kallat Hate- eller Resolve-poäng som de spenderar för att aktivera dessa attacker/förmågor med. Mitt drömscenario vore om de lånade/snodde/lät sig inspireras av detta och kombinerade dessa.När Sweden rolls spelade i Visby lät det som det var likt Svärdets Sång där spelledaren slår en 1t6 och läser av en tabell och ser vad monstret gör för attack. De olika resultaten (i svärdets sång) kan dock ge ett antal olika tärningar i skada beroende på om det kanske blir ett bett eller kloattack tex.
”Doomlords and Dewworms” på engelska.Yes. Domherrar och Daggmaskar.
Wooow!Jag sitter som bäst och trixar med snabbstartsreglerna (som släpps nästa vecka när Kickstartern öppnar) och tänkte att jag kunde ge er ett litet smakprov på vad ni har att vänta. (Psst! Säg inget till Ligan.)
View attachment 9608
Grafik av Niklas Brandt.
Det var verkligen ett litet smakprov. Spill bönorna för bövelen!jag kunde ge er ett litet smakprov
Du skulle sett första inlägget där han la upp ett helt uppslag av misstag, men han var snabb på att ta ner det.Det var verkligen ett litet smakprov. Spill bönorna för bövelen!
Du menar det här?Du skulle sett första inlägget där han la upp ett helt uppslag av misstag, men han var snabb på att ta ner det.
Tur att jag har en CSI-dator, så att jag kunde zooma in och läsa texten!Du menar det här?
Jag ser bara en massa QR-koder?Du menar det här?
Jag som har en licens på AI-uppskalningsmjukvara kan då härmed visa upp kommande DoD-layouten i högupplöst format:Du menar det här?
Fast jag ser ju direkt ett stavfel. Typiskt.Jättesnyggt!
Bra att det upptäcktes i tid!Fast jag ser ju direkt ett stavfel. Typiskt.