Enligt vilken naturlag då?har inget med BRP(DoD) att göra.
Ja, visst är livet jobbigt.Lite smågrinig över det men man kan inte få allt man vill
Därför att vill jag ha ett år noll spel så hade jag redan köpt det. Det finns redan i form av svärdets sång så varför ska de ta in de delarna till DoD?Enligt vilken naturlag då?
Vän av ordning tycker att detta kanske hör hemma i tråden om själva reglerna.Är det bara jag, eller verkar det som att krigare kommer att vara dåliga mot monster (på grund av bara Ducka)? Det klart, man kan ju välja att bara äta attacken och hoppas på rustningen, men det verkar som en dålig plan mot drakar och jättar.
Riddaren har det som specialförmåga.Den större frågan är vilken möjlighet det alls finns att "tanka", d.v.s. dra på sig en fiendes uppmärksamhet och ta smällen för gruppens bästa.
Det är väl det moderna sättet att tänka kring varumärken på? D&D 4 gjorde en mycket medveten ansträngning att se till att man skulle kunna slåss mot drakar (eller i alla fall drakes) redan från L1, eftersom det trots allt heter Dungeons & Dragons och man därför kände att dakarna inte kunde sparas bara till höglevelmotstånd.Måste säga att jag blev lite förvånad över hur stort fokus det faktiskt är på Drakar och Demoner. Alltså att 1:or och 20:or kallas Drakslag respektive Demonslag, inledningstexten som handlar om en värld formad av just drakar och demoner samt att man ska rannsaka en drakriddargrav i scenariot.
Nu har inte jag något erfarenhet av ursprungsvarianterna av DoD (började spela för bars 20 år sedan), men var fokus även där på just Drakar och Demoner? För mig har titeln snarare varit bara en titel snarare än en beskrivning av spelvärlden. Undrar om temat kommer vara lika starkt i den fulla versionen?
Eh… hur då menar du? DoD + MYZ begriper jag att en kan se, men inte D&D.Snyggt men lite för mycket Dungeons&Dragons för min smak så inte pepp längre. Hade ju drömt om ett uppfräshat Expert. Nu blev det mer one D&D light...