Tror mer på lite traditionellt alldagliga nonsensnamn.Med namn i stil med Faragast Spira, Griparnas Berg eller så…
Yoghurtens djup
Bäverns klagan
Ärans spade
Granens viloplats
Vredens glädje
etc.
//EvilSpook
Tror mer på lite traditionellt alldagliga nonsensnamn.Med namn i stil med Faragast Spira, Griparnas Berg eller så…
Dont say its so!Jag var pepp tills det framkom indikationer på att de kommer att slopa grundegenskapen STO. Nu hatar jag spelet aggressivt och oresonligt. Fria Ligan har förstört min barndom!
Är det här jag drar din uppmärksamhet till s. 53 i EDD, allt du behöver göra är jämföra rustningens viktbokstav med bärarens STO i RustningsviktstabellenSedan beror det nog mycket på om man tycker att det är bra eller dåligt att behöva jiddra om när vilka rustningar passar dig och inte.
Sedan beror det nog mycket på om man tycker att det är bra eller dåligt att behöva jiddra om när vilka rustningar passar dig och inte.
Äsch, man låter ju spelarna hitta på hur långa rollpersonerna är och vad de väger. Sen jämnför man bara längd, vikt och styrka med fem det än var som hade rustningen innan. +-10 centimeter eller kilo, samt +-1 på styrkan så passar den.Är det här jag drar din uppmärksamhet till s. 53 i EDD, allt du behöver göra är jämföra rustningens viktbokstav med bärarens STO i Rustningsviktstabellen
Jag spelade massor (känns det som i alla fall) DoD under 80-talet, lite 82, en del 84+, massor EDD. Under 90-talet blev det två kampanjer, och ett par spelmöten under detta årtusende, 82+ samt EDD. Har aldrig spelat -91 eller någon av Riotminds spel. Jag köpte ett av de senare, men det var för mycket regler och för många ord, så jag slutade läsa på typ sid 42 och sålde spelet.Är du pepp? Vad har du för relation till DoD och varför känner du som du gör inför en ny version?
Jag är inte så pessimistisk. Jag tror man kan göra något listigt rotat i gamla T100-DoD som faktiskt kan bli bra.att ekvationen ”DoD, fast bra” är olöslig. Ska man gör det bra, måste man ta bort så mkt att det inte längre känns som DoD
Är det här verkligen bättre än att bara multiplicera eller dela FV innan man slår en konstant tärning? För den mekaniska effekten är densamma (även om vad man gör kognitivt skiljer sig åt - hantera oväntade tärningar jämfört med att behöva dividera heltal).Jag hade en idé... %-DoD... att svårighetsgraden avgör vad man slår för tärning:
Låt mig svara så här: om någon kan lösa ekvationen så är det väl Fria Ligan.Jag är inte så pessimistisk. Jag tror man kan göra något listigt rotat i gamla T100-DoD som faktiskt kan bli bra.
Jo, det borde den nog.@Gurgeh borde inte den här tråden ligga i Drakar-forumet?
F'låt!De här trådarna förökar sig som jätteamöbor. Avstickaren om ett nytt sätt att slå för färdigheter återfinns nu här:
DoD - Variant på färdighetsslag | rollspel.nu