DoD Ärans väg 2024

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,579
Location
Fallen Umber
Gillar vad du gjorde med vilorna i Maktens Portar @Dimfrost - utan att kunna göra en konkret jämförelse med originalet (bläddrat i den en gång i ungdomen) så känns det som du gjort ett riktigt bra jobb här överlag! Var det din idé med tidschemat med, eller är det Ligan?
Att det skulle finnas viloplatser var en premiss jag fick från Ligan, och sedan arbetade vi fram detaljerna tillsammans.

Tidschemat var inte min idé. :)
 

Tarsus

Warrior
Joined
24 Jan 2022
Messages
272
Såg precis den engelska titeln "Path of Glory" i en annons på Facebook. Jag antog att den svenska titeln var en referens till Glory Road av Robert Heinlein, men det namnet kanske är svårare att använda (det finns även en sportfilm med det namnet).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,547
Ärans väg är väl Cursus honorum?

Nä, referensen är nog just kubrik-krigsfilmen från -57 som heter Ärans Väg på svenska och Paths of Glory på engelska
 

Gaspard

Veteran
Joined
13 Nov 2021
Messages
111
Kul att se upplägg och omfång, men... Har lite kluvna känslor inför beta-versioner. Läser man dem är det sällan man orkar läsa den färdiga produkten (för nöjes skull, inte för faktiskt spel) när den väl släpps, tycker jag. Förstår syftet så klart, att hitta slarvfel etc så att det blir en bättre slutprodukt för alla, men det förtar liiite av att faktiskt ta del av en färdig genomtänkt produkt.
Dito. När jag väl får mina fysiska böcker så gör jag knappt mer än bläddrar igenom dem snabbt och sätter dem i hyllan. Såg också att jag använt fel version till DD-kartan, tex. Eftersom vi fortfarande har lite kvar på grundkampanjen så kommer jag nog vänta med ÄV tills slutprodukten är färdig. Men det är kanske en diskussion för en annan tråd.
 

Jens J

Veteran
Joined
9 Mar 2023
Messages
13
Har bläddrat runt i PDFen och läst lite här och där. Överlag är nya äran väg en höjdare. Ska bli kul att spela. Jag spelade aldrig äventyret på 80-talet så ser fram emot att köra.
 
Top