Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Jag skulle vilja hävda att Mörkrets Hjärta är helt okej för din tid som fristående äventyr men dåligt som tredje del i Ärans väg. Spelade det två gånger i min gamla spelgrupp när vi unga. Första gången spelade vi det fristående och hade rätt kul. Spelledaren fick ändra en hel del i äventyret för att det skulle bli kul och även då var det en upplevelse som blev som bäst rätt hyfsat trevlig. Andra gången spelade vi det efter att först ha spelat Döda skogen och Maktens portar och det blev så dåligt att vi inte ens spelade färdigt, utan gav upp strax efter att Ljusbringaren hittats.Det är lite lustigt att det ofta nämns att Undhagen INTE skrev sista delen, men inte att det var Michael Petersen som skrev den. Med tanke på Michaels övriga bidrag till rollspelshobbyn så bör allt vara mer än förlåtet?
Förövrigt så tycker jag inte Mörkrets Hjärta var ett så dåligt äventyr. Det är klart att man kan ogilla räls, men där och då, så var det enda jobbiga med det äventyret det sorgliga slutet.
Med tanke på att äventyret funkar bättre som stans alone skulle det kanske vara kul att omarbeta det och släppa det fristående om tredje delen i Fria Ligans Ärans väg är helt ny
Kanske är det just för att allt är förlåtet angående Michael Petersen som han ofta inte nämns som författare till äventyret Vill minnas att han själv erkänt att han och Undhagens stilar inte matchade varandra, att han fick väldigt kort tid på sig att skriva äventyret och att han tvekade att över huvud taget ta sig an uppgi