De av mina äventyr jag har fått bäst feedback på från folk som spelat dem är:
- Hårda Bud
- Trolletinn
- Vinterskogens hemlighet
- Trollkvinnans gåta
Det finns alltså någon slags uppfattning hos ett flertal rollspelare att de ovanstående är bra och spelbara äventyr. Det finns säkert samtidigt de som tycker att det är dåliga och ospelbara äventyr, men så är det ju alltid.
Så om du läser de äventyren får du en uppfattning om vad flera svenska rollspelare, uppväxta i Äventyrsspels-traditionen (och i Trolletinns fall, spelare av Dragonbane i utlandet, enligt diskussioner på forum och i sociala media), tycker är bra och spelbara äventyr.
Sen finns ju Ravenloft till AD&D, det tycker jag är ett bra och spelbart äventyr. Black Devil Mountain, ett supertidigt äventyr till CoC som jag har spelat ett tiotal gånger så det torde vara spelbart, men det är nog mest tack vare spelarna och premissen (ni ärver en stuga i bergen, åk dit) som har funkat bra. Jag gillar också Power Behind the Throne, till WFRP, det är nog det bästa av The Enemy Within-äventyren (även om jag älskar Shadows over Bogenhafen, men där kan nostalgi spela in).
Döda skogen anses väl vara bra och spelbart, om vi tittar längre tillbaka i tiden. Sen vete fan om det verkligen är så, ska läsa det i en bokcirkel om en stund, så vi får se då hur det håller.