Swedish Chef
Hero
Jag menar bara att bra inom grupps konflikter inte är äventyrsstruktur som man kan skapa i förhand, jag menar att den skapas i hur ett spels form är, det är naturligare med konflikter mellan spelare i Vampire än i D&D. Jag tror att hela den här diskussionen handlar om att våra begreppsdefinitioner är helt olika.entomophobiac;n282045 said:Men det jag vill mena är att de *kan* vara det. Jag besvarade bara din fråga. Ur mitt perspektiv är Äventyrslandskapen i Coriolis mer intressanta än strikta äventyr, för jag kan göra lite vad jag vill (eller ingenting alls) med konflikterna som beskrivs. Jag måste inte hålla mig till en specifik handling.
Så det intressanta för mig handlar snarare om hur äventyr skulle se ut om de skrevs med en utgångspunkt om gruppkonflikter. Men som jag skrev tidigare så har vi kanske helt olika preferenser i slutänden.
Jag skulle uppskatta om du slutade prata om mina preferenser de har jag aldrig tagit upp här. Mitt favorit spel är AW som mer eller mindre bygger på att spelarna tvingas emot varandra. Jag spelleder för närvarande Coriolis. Jag föredrar fisktankar och sandlådor, när jag spelleder.
Jag gillade Nässe´s ide om att standardisera hur man skriver äventyr att det kan finnas en struktur man kan låna ifrån . Då jag är intresserade av hur sånt fungerar tillsammans med min spelstil.