terje
xenomorf mystiker
Man kanske inte ska ha för stora förhoppningar om denna film: http://www.10000bcmovie.com/ Men jag får sköna sword and sorcery vibbar av scenerna där mamutarna störtar fram i pyramidstaden!
Precis vad som gjorde mig så glad! Det verkar alltså definitivt inte vara ett försök till en historiskt realistisk film.däremot ser jag egyptiska pyramider...
Fast den du tänker på heter väl "1 million years B.C."?Om det är som jag förstått det, och en remake av den gamla Rachel Welch-filmen från 60-talet, så krävs det nog ett under för att den här filmen ska bli bra. Originalet var typ blasfemiskt i sin uselhet.
Det gör ju inte det. Vilket imo är beklagligt av två anledningar:Det verkar alltså definitivt inte vara ett försök till en historiskt realistisk film.
Filmskaparna gör nu ingen hemlighet av att det inte är historia de sysslar med. De inleder filmens synopsis med att slå fast att filmen skall vara "a sweeping odyssey into a mythical age of prophesies and gods, when spirits rule the land and mighty mammoths shake the earth.Filmer påverkar allmänhetens historiesyn mer än något annat medium. Det är därför min uppfattning att filmskapare borde vara försiktiga med vilken sorts lögner de förmedlar, och hur. Att man presenterar blatanta historieförfalskningar -samtidigt- som man försöker göra dessa trovärdiga för publiken är ett alltför vanligt fenomen.
Vad synd. Jag hade hoppats på en ok actionrulle i mytisk forntid. Nåja, jag är väl egentligen inte förvånad.och den var verkligen inget att hänga i granen. Seg, taskiga skådisar och inte särskilt spännande alls. Visst fanns det några häftiga actionscener, framförallt när mammutharna var med, men inte var de många.
Det stod ju klart redan i trailern, och var precis vad jag såg fram mot.Den är fullständigt respektlös i sin hantering av historia
Förmodligen från alla andra jättebestar från förr.Varifrån kommer den här jävla vanföreställningen att ullhåriga mammutar var -större- än moderna elefanter, egentligen?