Nekromanti 20 personer skriver allt

Ackerfors

Alas, your rapids!
Och om man går efter antal inlägg...

Så ser listan ut såhär:
1. Krille - 20910
2. Troberg - 12072
3. Johan K - 9109
4. Rising - 9053
5. Arvidos - 7434
6. Gardener - 6959
7. Han - 6715
8. walium - 6602
9. Yassilus - 6473
10. Nightowl - 6257

Och med tanke på hur mycket jag skriver på forumen numer så är ni snart om mig hela bunten...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Och om man går efter antal inlägg...

Fast det intressanta är ju vilka som är de 20 mest aktiva nu, säg senaste månaden eller så. Då skulle inte direkt Vindhand vara med på listan, men väl Dilandau. Till exempel. Kan du trolla fram det med dina 1337 admin powerz?

/Dimfrost

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Du har plats nummer 11.

Av dessa tycker jag mig inte se Yassilus, Arvidos, Gardener, Vindhand, Ymir, chrull och avatarex särskilt ofta längre (och dessutom skrev du bara in 19 personer). Alltså ska vi ha de 12 postare som kommer därefter, vilka blir Foggmock, Dimfrost, Eksem, Gurgeh, Dante, Vulf, jag och Snigel (Azagthoth, Staffan och GrottrolletNaug syns sällan till numera). Den slutgiltiga listan på de tjugo storpostarna blir alltså:

1 Krille
2 Troberg
3 Johan K
4 Rising
5 walium
6 Han
7 Storuggla
8 Nightowl
9 Magnus Seter
10 Rosen
11 Dnalor
12 Marco Behrmann
13 Foggmock
14 Dimfrost
15 Eksem
16 Gurgeh
17 Dante
18 Vulf
19 Bobby Magikern
20 Snigel

Låter det vettigt?

Sedan undrar jag vilken konstig användarlista du har som listar alla som moderatorer.

Nightowl

Champion
Re: Du har plats nummer 11.

Notera bland annat att Vindhand är med på din lista, och han har varit borta från forumet ganska länge nu.

Så jag anser att den är ganska missvisande. :gremsmirk:

Erik

ripperdoc

Myrmidon
Är det inte mer intressant vilka som skriver mest text, snarare än flest inlägg? Eller snarare en kvot: stor mängd text per inlägg drabbar allmänheten (och även alldeles för lite text per inlägg...hrm).

Helst skulle jag vilja ha en liten ruta som varnar när man skriver inlägg. Den kan säga saker som:
- "Det här inlägget börjar bli långt, du kanske ska korta ned det eller sluta skriva nu?"
- "Ditt inlägg är väldigt kort och kommer nog inte vara till någon större nytta. Tryck på avbryt och ta en :tekopp:"
- "Ditt inlägg innehåller en oroande stor mängd kraftord. Ta gärna bort dem, annars får du ändå bara moderator och fördärv på dig. Eller vad tusan: postar du det här får du fördärv omedelbums!"
- "Det här inlägget handlar om ett ämne som statistiskt sett ingen bryr sig om. Ingen idé att försöka, alltså. Varför inte skriva om något populärt, som porr?".

Jag har redan börjat pilla på en sådan funktion :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Vilka är dom?

så man vet om man ska skriva mer, mindre eller lika mycket.

Tanken med tråden var inte att tvinga mångpostarna att skriva mindre eller att tvinga lurkers att posta... jag vet inte om jag hade nån tanke alls förutom att få folk att tänka efter.

Men vi kan säga såhär, om du har skrivit X antal inlägg i en tråd så måste tråden ha minst (X^(π/2))+1 avrundat uppåt antal inlägg. Annars skriver du för mycket. :gremsmile:

Nightowl

Champion

... jag vet inte om jag hade nån tanke alls förutom att få folk att tänka efter.
Lycka till. :gremgrin:

Som Marco påpekade är det så här det fungerar på alla forum - en mycket liten del är aktiva.

Åtminstone jag tolkade ditt inlägg som "jag tycker det är besvärligt att skriva det jag vill för det finns så många bredkäftade grodor som alltid är framme och har gafflat redan". Och... det kan faktiskt vara ett fullständigt motiverat klagomål. (Det är alls inte ovanligt problem i säg arbetsgrupper, t.ex., att vissa personer inte kommer till tals för att andra brer ut sig.)

Erik

Troberg

Sinister eater

Tanken med tråden var inte att tvinga mångpostarna att skriva mindre eller att tvinga lurkers att posta... jag vet inte om jag hade nån tanke alls förutom att få folk att tänka efter.
Jag tror att du fallit för myten att det finns "många inlägg-groupies". Det är inte sant, det finns inte, och om det fanns så skulle jag inte talat om det.

Men vi kan säga såhär, om du har skrivit X antal inlägg i en tråd så måste tråden ha minst (X^(π/2))+1 avrundat uppåt antal inlägg. Annars skriver du för mycket.
Var kommer n från?

Feuflux

omjonasson.se

Åtminstone jag tolkade ditt inlägg som "jag tycker det är besvärligt att skriva det jag vill för det finns så många bredkäftade grodor som alltid är framme och har gafflat redan". Och... det kan faktiskt vara ett fullständigt motiverat klagomål.

Jag tycker det är ett roligare forumsklimat med fler skribenter. Jag tror det är avskräckande för fler än mig att vissa personer märks så mycket. Tanken på detta surrade i huvudet och jag skrev inlägget för att få det ur mig. Sen att allt blev så klagande är en ren bonus eftersom jag är jag.

Tråden är postad och om alla återgår till att skriva som vanligt var alltihop ett slöseri med internet. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater

Är det inte pi du läser som n? (X^(pi/2))+1. Eller missförstår jag någon subtilitet?
Antagligen, de var väldigt lika. Jag tyckte liksom inte att pi hörde hemma utanför trigonometrin, så jag tänkte inte ens på det.