Nekromanti Musikutmaningen!

Genesis

Ni dés ni maître
Det har varit trögt på sistone på forumet, tycker jag. Så det är definitivt dags för en designutmaning. Reglerna är enkla: ni anmäler er till tävlingen, jag tilldelar er en låt (som kan avlyssnas gratis på till exempel Youtube) och ni skriver antingen ett komplett rollspel (för de som gillar smårollspel) eller en presentation av ett rollspelskoncept. I det fallet man väljer koncept skall följande inkluderas:

* En schysst presentation av spelet på hyfsat många paragrafer.
* Ett designmål (vad handlar spelet om? Vad vill det åstadkomma?).
* En presentation av regelsystemet (vad är intressant med systemet? vilket fokus har det? Till krank: "Att hålla sig osynligt" är ett fullt legitimt fokus, så länge man talar om hur det skall åstadkommas).

Observera att jag inte bara vill veta vad spelet skall handla om, utan även idéer på hur spelet skall göra det.

Vinnare koras såklart genom en allmän omröstning. Deadline för anmälan (i denna tråd och ingen annanstans) är midnatt natten till måndag (10/11). Deadline för spel eller koncept är exakt två veckor senare, midnatt natten till måndag 24/11. Posta inga spel eller koncept i tråden, utan länka till dokument på Google Docs eller liknande. Om det behövs kan jag lägga upp dem någonstans, förutsatt att ni epostar filen till mig före den utsatta tiden.

Jag tar emot förslag till ändringar av reglerna (minsta ordmängd, kanske?) fram till midnatt ikväll; därefter spikas de.

Vem är med?

EDIT: Alltså, förtydligande: Ni får en låt var. Om du är med i utmaningen så får du en egen låt tilldelad dig.

Krille

Super Moderator
Det fjompiga är att jag inte behöver skriva presentationen eller rollspelet, för det är redan gjort: Nostalgi. Det är precis den blandningen av tillbakablick och satir.

Den enda nackdelen är att det inte var jag som skrev det. :grina:

Genesis

Ni dés ni maître
Krille said:
Det fjompiga är att jag inte behöver skriva presentationen eller rollspelet, för det är redan gjort: Nostalgi. Det är precis den blandningen av tillbakablick och satir.

Den enda nackdelen är att det inte var jag som skrev det. :grina:
Alltså, förtydligande: Ni får en låt var. Om du är med i utmaningen så får du en egen låt tilldelad dig. Är du med i utmaningen?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Låter skitkul! Where do I sign up?

Åh, här. Jaja.

Genesis

Ni dés ni maître
(Överklagningar är tillåtna om man verkligen inte gillar låten man fått. Men det är litet töntigt.)

Basenanji

Postd20modernist
Jag är så jävla FETPÅ så du kan ta och sto...

Kul! Varulvar och musik!

Puss på dig Genesis för ett bra initiativ!

/Basenanji, Den Store Spelskaparen

Ackerfors

Alas, your rapids!
Tja, jag är på. Det värsta som kan hända är att det inte blir något koncept för att jag inte hinner, men jag vill banne mig göra ett försök.

solvebring

Superhero
Tja, jag är på. Det värsta som kan hända är att det inte blir något koncept för att jag inte hinner, men jag vill banne mig göra ett försök.
Precis så tänkte jag också... :gremsmile:
Så du vet, Genesis