Nekromanti Musikutmaningen!

Genesis

Ni dés ni maître
Den hade jag inte väntat mig. Jag som tänkte att det är lugnt att utropa en tävling, för det är inte så mycket arbete för mig, som inte behöver deltaga. Tji fick jag.

Och vilken djävla låt, se'n. Klart jag är på!

Christoffer

It's all pig.
Genesis said:
Den hade jag inte väntat mig. Jag som tänkte att det är lugnt att utropa en tävling, för det är inte så mycket arbete för mig, som inte behöver deltaga. Tji fick jag.

Och vilken djävla låt, se'n. Klart jag är på!
Strålande! Det var, efter ett par grindiga skriklåtar, den första jag tänkte på när du slängde ut musikutmaningen av låtar jag vill ha rollspel gjorda efter!

Finns det några spel där ute som är skapade med musik som främsta inspirationskälla? Vet att Under a Serpent Sun är skapat efter Slaughter of the Soul med At the Gates, men det är nog den enda settingen/rollspelet som jag vet om som har uttalad musik som inspiration...

Genesis

Ni dés ni maître
Här säger Hallogallo följande:

Va? Oj, satan i gatan. Det här har jag helst missat. Jag som gått runt och myst och tänkt att jag har en vecka på mig, varför har jag ingen aning, datum är inte min grej ibland, och till och med skulle hinna snabbtesta lite på onsdag med en i spelgruppen.

Oj, ja kan man på en dispens för att man har varit allmänt förvirrad och disträ tills i vart fall i morgon så vore jag överlycklig!
Tja, jag har faktiskt inte utfärdat någon varning (litade väl på att folk själva hade koll ... det skall man inte göra) för att det snart var slut, och som sagt så skjuter jag upp deadlinen om jag inte får in tillräckligt med bidrag. Jag har fått in två, inklusive mitt eget, och det är tre och en halv timme kvar, så det ser ut som om jag får göra det. Återkommer med nytt deadline-datum imorgon, när jag ser hur många som hann lämna in, men allra minst en dag, antagligen en vecka, tänker jag förlänga den med.

Christoffer

It's all pig.
Äh någon varning ska man väl inte behöva utfärda, här är det bara en stökig sista vecka som rört till det i huvudet på mig så jag helt tappat bort datumen. Men skriver på lite snabbt på en presentation av vad jag tänkt mig som jag postar så snabbt som möjligt.

Genesis

Ni dés ni maître
Hallogallo: Posta inte nå't halvdant. Jag förlänger deadlinetiden så att alla har chans att posta något de är nöjda med.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Men aagh! Jag som, i avsaknad av internetuppkoppling, trodde att jag redan missat deadline och därmed gav upp mitt skrivande! Nåväl, jag får se vad jag kan få ihop.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Haha, jag har inte bara fått in mitt bidrag, jag har till och med börjat klura på ett regelsystem för ett riktigt förverkligande! Hohohahahahahahaha!

Ond bråd död

Swashbuckler
Det var en kul utmaning som gav mig många idéer, men spelet jag tänkte mig vart inte så coolt att jag känner för att skriva ihop nåt. Jag är kass på att författa så det tar för mycket tid.

Genesis

Ni dés ni maître
Ja, det är väl dags att avsluta det hela. Känns dock litet trist, med tanke på att jag hade typ hundra anmälningar, och fick in tre bidrag, varav ett var mitt eget. :gremfrown:

Dessutom skrev Basenanji att han hade ett bidrag nästan färdigskrivet, men han har inte lämnat in det.

Mogger

Hipsteranka
Ja, jag skäms, men lärde mig iaf läxan att jag inte kan skriva små spel. Får jag inte 30-40 sidor, minst, är det kört. Jag har länge sett med avund på hur (du och) folk på Story Games slänger ur sig coola små spel efter att ha funderat en vecka eller mindre. Men jag har inte det. Tyvärr. Nu vet jag det.

Det var inget fel på din tävling, men jag trodde mer om mig själv, och min tid.

(Sedan stal varulvspelet mer tid än jag räknade med. En boll i luften räcker)

Christoffer

It's all pig.
!

Ja man hade förväntat sig en liten flodvåg trots allt, med tanke på alla anmälningar!

Men en bra idé som gav massa idéer, så tummarna upp för det! Och mer tävlingar i framtiden! Tvingar fram något litet korn av kreativitet ialf!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: !

Jag beklagar också detta. För min del var det att jag varit utan dator och uppkoppling ett tag nu, och varit upptagen med annat. Beklagligt -- jag var ganska nöjd med det jag hittills skrivit ihop.

Genesis

Ni dés ni maître

Mäh, posta det, då, så får vi i alla fall tre och ett halvt bidrag! Bara tre bidrag suger. Jag skulle utöka deadlinen ännu mer om jag trodde att det skulle leda till fler bidrag.

Alla som skrivit något alls får gärna posta det i bidragstråden, så att det blir någon form av liv. Fan, en mening om konceptet räcker; jag är inte petig längre. Annars så drar jag igång omröstningen imorgon, med tre bidrag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Genesis said:
Annars så drar jag igång omröstningen imorgon, med tre bidrag.
Om jag vinner lovar jag att ha minst tre stämningsbilder och nåtslags hoprafsat regelkoncept klart innan nyår.

Christoffer

It's all pig.
krank said:
Haha, jag har inte bara fått in mitt bidrag, jag har till och med börjat klura på ett regelsystem för ett riktigt förverkligande! Hohohahahahahahaha!
Själv har jag ett regelsystem som mest består av lösa idéer och skisser som jag ännu inte fått möjlighet, läs haft tid och ork, att speltesta. Har till och med fått en kompis att erbjuda sig att bistå med illustrationer om det hela kommer hela vägen till en formgiven pdf eller liknande. Men först och främst måste jag få till ett par små speltest och det har jag absolut inte tid med just nu...

Men, skall tilläggas, jag är mästaren på att sparka igång projekt för att inte avsluta dom.