Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2

Mogger

Hipsteranka
Re: Ny röst

Ja, alltså, grejen är att jag är infödd och medborgare och ser inte riktigt poängen. Eller, jag förstår poängen. Det finns 2 kultister bland oss infödda och det kan vara jag, Pilzeman, Zebulon, Wilmer eller Poseur. Men vi driver mot Poseur och de övriga (förutom jag) är mer eller mindre clearade. Då återstår alltså jag, och, well, jag har ingen lust att dra igång ett drev mot mig själv. :gremsmile:

Så, jag letar hellre efter lögnare, som är infödda, men ljuger om det. Vi kommer ju att ha en del att gå på nästa runda.

Basenanji

Postd20modernist
Det är bättre att vi försöker hjälpa siaren att hålla sig gömd så länge som möjligt.
Visst. Jag tänkte att gruppen med klassiska roller skulle vara för stor för att kultisterna lätt skulle kunna döda viktiga powerroller.

Sedan säger min erfarenhet att man måste få fast en kultist rätt snart. För varje runda som passerar så blir paranoian i gruppen medborgare desto större.
En problematik med att hålla siaren dold är att vktaren inte vet vem han ska beskydda.

Och det är väl egentligen väktaren som är varulvsspelets svagaste pjäs? Han ska vi vara mycket rädd om!

Och lägg märke till att jag under inga som helst omständigheter har sagt att nån ska avslöja sina förmågor!

Det behövs inte.

I Batmanspelet höll jag på att bajsa på mig när folk började avslöja vilken skurk de var (jag var ingen skurk, jag var Batman och Rising hade valt skurkroller från de mest obskyra skurkarna till de mer klassiska). Fan, tänkte jag, vem ska jag välja? Vem ska jag våga chansa på? Det fick bli någon halvanonym skurk som jag hoppades inte skulle verka för konstig. Ändå blev jag tvungen att ljuga ihop en historia, som vid närmare betraktande förstås inte höll.

Ungefär så tänker jag i det här spelet.
Tänk om en kultist får följande frågor:

1. Har du fluff eller ickefluff-förmågor?
2. När blir du avslöjad ?
3. Säg något om ditt yrke som ger oss en hint om vad det kan vara?

Då får vi en sorts triangulering:

A) Om en deltagare påstår sig ha fluff-förmåga, och att bli avslöjad sent i spelet och ha ett yrke som "Städare"; tja då finns det ju gott om material att grunda en analys på. Dessutom tror jag inte att när man blir avslöjad och yrke är så kosmetiskt som Feu påstår. Det finns en korrelation.

(Om man inte tror detta, skulle vi kunna iscensätta en fråga som handlar om förmågan är kopplad till yrket, utan att vi kräver att man avslöjar sitt yrke)

B) Om en deltagare påstår sig ha ickefluff-förmåga, samt ett yrke som avslöjas snart; tja då får vi ju en signal om att den här personen förmodligen inte är kultist – för vilken kultist skulle våga ljuga om sånt som så uppenbart kommer att avslöjas?

---

Min poäng är att vi borde skaffa in annan info om deltagarna för att kunna göra andra analyser än röstningsmönster och tex inläggsaktivitet (speciellt som att en hel del tar lätt på uppgiften att delta och skriver lite, trots att de nog är medborgare...det kan man förstå, alla har inte tid att engagera sig)

---

Sedan, jag har röstat på Poseur långt innan det här.
Jag följer knappast ditt röstningsmönster!

/Basse, medis

Andersson

Hero

Måns said:
Ja, alltså, grejen är att jag är infödd och medborgare och ser inte riktigt poängen. Eller, jag förstår poängen. Det finns 2 kultister bland oss infödda och det kan vara jag, Pilzeman, Zebulon, Wilmer eller Poseur. Men vi driver mot Poseur och de övriga (förutom jag) är mer eller mindre clearade. Då återstår alltså jag, och, well, jag har ingen lust att dra igång ett drev mot mig själv. :gremsmile:

Så, jag letar hellre efter lögnare, som är infödda, men ljuger om det. Vi kommer ju att ha en del att gå på nästa runda.
Jag håller inte med igen.

1) Dels anser jag inte att alla de du räknar upp är clearade. Wilmer kan jag t ex inte se är grön (inte helt självklart att du är det heller även om jag inte har något direkt att ta på, för den delen). Så varför inte granska Wilmer noggrannare t ex?

2) Om man köper premissen att det finns två kultister bland de infödda är det dubbelt viktigt att driva enbart mot dem nu - innan siarna som kan hitta de infödda plockas bort av kultisterna. Alltså ser jag ingen orsak att börja dreva utanför den kretsen, än.

3) Lögnarna, d v s de som är infödda men mörkar, hittar man enklast genom att låta siarna arbeta. I Batman-spelet var det uppenbart vilka som var kvinnor när de dödades, men det är inte säkert att Feuthulhu kommer låta de överlevande veta om de som dör i dimman är infödda eller inte.

Mogger

Hipsteranka

Fast Wilmer är ju en av de som ska sia fram lögnarna, så vad ska vi pressa honom på. Menar du att han ljuger om sin förmåga?

Och, när det gäller lögnarna tänkte jag så här. När man siar har man ett antal alternativ. Jag tror att Wilmer sagt att han kan sia 2/runda och Åstrand har sagt att hans gör samma sak fast är bättre, eller om det var tvärtom. Då får man ganska många misstänkta, typ det är 50% chans att X är infödd och sånt. Då kan det vara bra att ha lite att gå på. Kanske finns det även en och annan medborgare som ljugit om sin status? Har vi uteslutit att det finns en seriemördare som ska döda stadsbor exempelvis?

Bunny

Crazy like a fool
Re: Rösträkning

"Bearnie: 1 (Craygh)"

Det där stämmer fortfarande inte, vilket jag redan förklarat. Läs i era PM om ni missförstått hur röster ges (gäller både dig och Craygh).

Det är inte svårt.

Pilzefrau

hon/henne

Vi har väl inte uteslutit det helt, men det är ganska osannolikt eftersom ingen dog idag. Alltså måste han antingen döda med en rundas fördröjning, som Piff&puff i forumsspelet, eller ha prickat den som väktaren skyddade. Och som Rising säger, vi får koncentrera oss på de möjliga scenarier som fortfarande går att vinna.

Wilmer har vad jag minns sagt att han siar 3 personer och får veta hur många av dem som är infödda, medan Åstrand gör detsamma med 2.

Bunny

Crazy like a fool
"De här har ännu inte sagt vilken runda de blir avslöjade: ... Bearnie"

Jag har ingen plan på att göra det heller, Basse. Jag vill helst inte diskutera mitt yrke över huvud taget. Statistik i all ära, men i vissa former kan den gynna kultisterna mer än det gynnar oss medborgare.

Tillåt mig länka till mitt gamla resonemang i den här frågan (andra hälften av inlägget). Som jag ser det har jag inte haft någon som helst anledning att omvärdera detta.

Rising

Vila i frid

Poseur: 7 (Pilzeman, Hellzon, Vicotnik, Andersson, Basenanji, Måns, Yreburre)
Det jag gillar med Poseurtåget är att det är personer som jag tycker verkar gröna i början av tåget, medan det hoppar på personer som jag tycker verkar rätt skumma senare på slutet.

Jag fäster egentligen inte så stor vikt vid det här med att han utger sig för att vara Doktor medan jag är Läkare, ty jag tror att det kan vara ett Feufluxtrick, men det är svårt att veta om det är ämnat att hjälpa oss medborgare eller kultisterna.

Det här kan visa sig vara en riskabel gambit; men vafan, vi provar:

Röst: Poseur

Jag vill höra vad du tänker säga att du har för förmåga.

Andersson

Hero

Jag tänkte att Wilmer utgett sig för att vara siare men spelar rätt lamt och lite misstänkt. Men när jag druckit en slurk kaffe till slog det mig att vi inte har någon info att pressa honom på i vilket fall i nuläget, eftersom han redan claimat. Mitt dåligt!

Det är nog rätt troligt att det finns sådana som ljugit om sin infödda status (efter att det kom fram hur siandet verkar fungera, så borde varje kultist tigit som muren om det). Och AÅ, var det väl, scannade ju också två stycken som inte hävdade att de var infödda (Rising + 1). När de prickar en anomali med sin scanning, då har vi något att gå på tills dess får vi hålla oss till det vi vet om de infödda.

Seriemördare kan det kanske finnas. Men det lär vi väl märka på något sätt i Feus inledning till runda 3, i så fall. Nu har vi ingenting att gå på vad gäller det.

Mogger

Hipsteranka

Rising said:
Det jag gillar med Poseurtåget är att det är personer som jag tycker verkar gröna i början av tåget, medan det hoppar på personer som jag tycker verkar rätt skumma senare på slutet.
Är du säker?

Poseur: 7 (Pilzeman, Hellzon, Vicotnik,Andersson, Basenanji, Yreburre, Rising)

Åååååkej... :gremsmile:

Personligen tycker jag att tåget är ganska fritt från skummisar. Jag tror att kultisterna känner att de inte behöver hjälpa till här. Eller inte vill hjälpa till.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Genomgång av Måns deltagande:

Första inlägget (#648085): Börjar med att rösta på Anders Åstrand, ingen motivering. Annars ett väldigt fattigt inlägg.

Andra inlägget (#648098): Här vill måns problematisera lite, då vi har både stadsbor och icke stadsbor, undar över vilken roll dessa har och om de kan vara en tredje fraktion. Funderar kring om stadsbor oftare är kultister eller inte. Anser även att all information nu i början är bra för byborna, men ställer sig frågande till om det kan finnas någon möjlighet att de onda ska få bort stadsborna av någon anleding så som att de oftare är siare eller likande. Om det är så bör stadsborna inte säga något om det. Och undrar där efter vad vi har att vinna/förlora på att gå ut som stadsbor.

Inlägg tre (#648112): I vilket måns går ut med att han sysslar med idrott, dvs har ett idrottsrelaterat yrke, nämner att han är född i staden och är en god medborgare.

Inlägg fyra (#648115): Vill veta varför Zebulon vill veta varför folk är födda i staden eller inte.

femte inlägget (#648129): Måns svarar Eksem att han tänkt lite galet och att han inte tänkte på medborgarnas roll ut bara på att kultisterna skulle behöva ta på dig osannolikt ofarliga roller (yrken) för att passa in.

Sjätte inlägget (#648139): Är ett kort svar på Hellzon's kommentar om att Måns anser att vi ska avslöja rollerna fort som fan för att luska fram stadsbor, Måns kommenterar det hela med att han tänkte fel och inte tycker så längre.

Sjunde inlägget (#648261): Avslöjar Måns att hans yrke kommera att avslöjas runda 4. Misstänker att kultister inte har några yrken och dessa då inte kommer att avslöjas (misstänker att det i så fall kan var en bugg). Undrar sen vilka som ännu inte avslöjat vilken runda deras yrke kommer att avslöjas och forstätter sen med att anse att alla som säger att de avslöjas rund 5+ är misstänka per default.

Inlägg åtta (#648394): Är en mindre analys av drygt hälften av alla deltagare. Kortfattat så är: Banarok, Hellzon Eksem och Basenanji gröna. Andersson, Bearnie och Halvtand skumma. Anders Åstrand, Craygh, Dice och Embergem för lite info för att analyseras. röstar Craygh för att han är inaktiv. Läs inlägget för mer exakt vad Måns anser om de olika personerna, detta är bara en grov sammanfattning av hans åsikter.

Inlägg nio (#648395): Förklarar ett av sina inlägg med att han föredrar Hellzon's model när det gäller att gå ut med sitt yrke, dvs draget innan man ska avslöjas. Anser att det är en klockren taktik eller helt meningslös, Har Måns svårt att bestämma sig? Och sen avslutar han med att om Vicotnik talar saning så har yrkena en viss betydelse.

Inlägg tio (#648430): Fortsättningen på Måns lista över spelare. Kan inte bedömma: Yreburre, Shale Wilmer, för lite info att gå på. Anser att Johoohno är grön trots att han inte skrivit så mycket. krank beter sig som han brukar, tror inte krank är kultist. Uppfattar moller som grön trots att moller inte har skrivit särskillt mycket. Pilzeman säger en del men inte med mycket substans. Poseur får Måns kultis vibbar ifrån och Purgatory verkar grön, men tyst. Upplever Rising och mig som medborgare, Zebulon kör sin stadsbos-grej, men ser ändå honom som medborgare.
Efter att ha skrivit sin tanke/åsikt om varje spelare går Måns vidare med att ställa en öppen fråga till alla som skriver lite (Notera att Måns själv inte har skrivit mycket hans inlägg är oftast korta och säger inte särskillt mycket med undan tag för detta och inlägg åtta). Påpekar även att information är vårat enda vapen, men säger också att det så klart finns information som vi ska hålla på. Samt att den information som vi ska dela med oss om är vad vi tycker om folk och varför. Där på förklarar Måns att han är mer misstänksam mot folk som skriver lite än som skriver mycket och att han tänker försöka skapa drev mot folk som inte säger något eller väldigt lite. Och till oss som skriver mycker ber Måns oss att fortsätta men med fokus på att skaka fram kulister. samt att vi kan sammarbeta även fast vi inte litar på varandra och att det är som Rising säger kultisterna kan inte gömma sig bakom ett låsas medborgar skap hur länge som helst och att det endast är Kultister som kännar på att vi sprider våra röster och misstankar.

Inlägg elva (#648431): Svarar på Anderssons inlägg över hur Måns tänkte runt avslöjnade av yrken och det är ett medhåll om att ja det var så jag tänkte samt att om de måste hitta på yrken så måste de hitta på förmågor som vi kan avslöja som orimliga eftersom vi kan dra slutsattser från våra egena förmågor.

Inlägg tolv (#648533): Ett svar på Poseur's inlägg om att de som skriver mycket har något att dölja och det är ett långt raljerade inlägg om att det är bra att skriva mycket osv, första delen av inlägget känns skriver mest bara för att påvisa en poäng med att skriva mycket. Om man ska gå in i detta raljerande och peka på intressanta meningar så är det dessa som fångar min uppmärksamhet:
Måns said:
Jag skriver mycket för att hjälpa medborgarna. Och nej, jag har inte mycket att komma med, för det är runda 1, men framöver kommer det att vara bra (eller dåligt om jag råkat fria en massa kultister), men det är en chansning som bara en medborgare vågar göra.
Det som är intressant i detta är att jag upplever att Måns inte har skrivit särskillt mycket över lag.
Där efter meddelar han att han kommer vara borta över helgen och inte kommer hinna ändra sin röst, som får ligga kvar på Craygh, påpekar även att flera tysta spelare förra spelet vara varulvar.

Där på kommer lite spekulationer runt vad det kan betyda att vara stadsbo, och om någon kan ha som mål att döda alla stadsbor eller om det finns en serire mördare blandstadsborna. Själv tror måns mer på den tredje fraktionen än på att det skulle finnas en serire mördare. samt så tror Måns att vi skulle känna på att veta vem som är vad (född/icke född i staden) då kultisterna redan vet vilka som är medborgare.

Och till slut avslutar Måns med att fundera hur det kommer sig att endast Zebulon har en förmåga och yrke som inte går ihop.

Jag vet inte vad jag ska tro om måns, över lag så har han väldigt korta inlägg, och hans längre innehåller enligt mig inte så mycket substans. vet inte vad jag ska tro om Måns ärligt talat, och jag kan inte få ut så mycket från hans inlägg varken för att sätta direkta misstankar mot honom men jag har inte heller information nog att fria honom, han omger sig helt enkelt av en grå tjock dimma som är svår att se något i.

Basenanji

Postd20modernist

Rising said:
Jag fäster egentligen inte så stor vikt vid det här med att han utger sig för att vara Doktor medan jag är Läkare, ty jag tror att det kan vara ett Feufluxtrick, men det är svårt att veta om det är ämnat att hjälpa oss medborgare eller kultisterna.
Ser ni? Vad skulle kunna ge oss nån sorts hunch om Poseurs uttalande? Han själv lär ju inte ge nån info.

Jag tror tyvärr att vi måste dela med oss av nån sorts info. Mer info om yrke-förmåga eller när vi blir avslöjade eller huruvida man är infödd eller inte infödd. Och jag misstänker också att kultisterna blir stressade av det.

De här analyserna av enskilda spelare är ju jättebra, men de skickliga varulvsspelarna lär förstå hur de ska skriva för att komma under radarn.

Sedan undrar jag Rising, hur var det nu, är du infödd eller inte? Läser man inläggen kan man få en känsla av att du har velat dölja det faktum att du är född i staden. Eller så är någons siarförmåga screwed. Det kan ju vara bra att känna till isåfall.

De enda som behöver vara rädda för att bli avslöjad som infödd-men-har-ljugit-om-sin-födelseort är ju kultisterna, eller hur?

Nu är det hockey-VM. Ses i morrn.

/Basse, medis

Bunny

Crazy like a fool
Måns

Runda 1:

#1 - Måns röstar på Anders Å utan motivering, men som ett svar till Andersson, som likt Hellzon anser att vi bör använda vårar röster för att sätta fart på inaktiva.
#2 - Måns resonerar kring stadsbor och icke stadsbor (infödda/icke infödda). Han skriver bland annat: "Så, vad har vi att tjäna på att outa oss som stadsbor? Och vad har vi att förlora?" - en inte oäven inledande analys.
#3 - Måns går ut med information om sig själv. Han är atlet och född i staden.
#4 - i ett svar till Zebulon skriver han att han outat att han är infödd, men att han inte är säker på varför Zebulon vill veta detta.
#5 - Måns diskuterar roller med Eksem: "Ja, jag tänkte också lite galet. Jag tänkte inte på medborgarnas roller utan såg framför mig hur kultisterna skulle tvingas hitta på osannolikt ofarliga roller som vi sedan kunde se inte passade in, som förskolelärare och sånt."
#6 - Hellzon har skrivit att "Måns tycker att vi ska avslöja roller fort som fan, och att vi ska luska fram stadsbor." - Måns tar genast avstånd från detta: "Nej, jag tycker inte det, längre. Det var ett feltänk."
#7 - Måns avslöjar att hans yrke kommer avslöjas runda 4. Sedan knäcker han en tes som är värd att ta i sin helhet: "Jag gissar att kultisterna inte har yrken, och att dessa alltså inte kan avslöjas. Har vi hittat en bugg? Vilka har inte avslöjat när deras yrken kommer att avslöjas? Efter det är det bara att vänta." - jag ifrågasätter senare denna tes, och menar att det kan vara ett svepargument för att locka fram mer information om oss medborgare.
#8 - Måns första riktiga analys om en handfull av oss deltagare. Skriver kortfattat, 1-2 meningar, om 11 av oss. Röstar på Craygh för att han är inaktiv.
#9 - Måns gör ett klargörande: han föredrar "Hellzons modell" där man outar sitt yrke rundan innan dess avslöjande. Han menar att det kan vara antingen klockrent eller meningslöst.
#10 - 13 till deltagare blir genomgågna, i samma stil som förra gången. Analysens syfte tycks främst förmå oss att skriva mer, för om analysen i sig skriver han: "Jag börjar känna att min analys är fullständigt uddlös, men förhoppningsvis kan den leda till något gott."
#11 - Måns menar i en diskussion med Andersson att vi kan avslöja kultister genom att skärskåda de förmågor de tvingas hitta på. I mina ögon skulle en sådan taktik i princip kräva ett massavslöjande, samt ett gäng fantasilösa kultister.
#12 - ett längre inlägg. Poseur har påstått att det är misstänkt att skriva milspalter av analyser och bortförklaringar. Måns menar (i stora drag) att ju mer vi skriver, desto mer mönster kommer vi kunna framtyda om ett par rundor.

Detta skriver han på lördagen, och det är hans sista inlägg under runda 1 (som tog slut två dagar senare). Jag lade press på honom för att förmå honom att skriva mer - mitt 7:e inlägg (analysen av Eksem): 1) "De som har försökt mjölka övriga olycksaliga på information under runda 1 är värda att fortsättningsvis hålla under luppen. Måns säger uttryckligen att det inte råder någon förbindelse mellan yrke och förmåga - yrke är bara "fluff". Det är bullshit, och en skenmanöver kultisterna kan ha använt för att ta reda på så mycket som möjligt om våra respektive förmågor" - samt: 2) "Eksem har tid att ge en vettig kommentar på detta fram till deadline imorgon. Därefter faller min röst på Måns, som gärna får vara påpasslig nog att kommentera redan nu". Detta var inget han hörsammade. Han går emot principen han formulerar i inlägg #12.

Runda 2:

#13 - Måns hoppar på tåget mot Poseur.
#14 - Måns frågar om nya Craygh är född i staden.
#15 - Hellzon har gjort en lista över infödda/icke infödda eftersom två av dessa enligt uppgift är kultister. Måns kommenterar den med att vi inte vet hur många som har ljugit. Han tillägger: "Alla som inte har svarat bör svara nu! Varför har inte AÅ svarat?"
#16 - Måns uppmanar Poseur att rösta, eftersom drevet mot honom inte kan avledas innan deltagarna har en annan måltavla istället.
#17 - Måns tar saken i egna händer och går med tåget mot Embergem. Det motiveras inte med annat än att han inte tror Poseur kan pumpas på mer information, och att rundan tjänar på ett andra drev.
#18 - Måns har gjort en lista över vilka som är födda/inte födda i staden. Han menar att det är det bästa sättet att klämma åt kultister denna runda. Måns är själv född i staden.
#19 - Andersson påstår att Måns röst mot Embergem, som enligt honom är dåligt underbyggd, går stick i stäv med Måns egna målsättning att sätta press på stadsbor, av vilka han själv är en. Måns medger undflyende att han själv kan anses vara en bra måltavla för ett drev, men att han ogärna startar ett själv. Resten i gruppen stadsbor - Pilzeman, Zebulon och Wilmer - ser han som mer eller mindre clearade.
#20 - Måns diskuterar Wilmer och Anders Åstrands förmågor. Han menar att man ganska snabbt kan få reda på om någon deltagare ljugit om sitt ursprung.
#21 - Rising har skrivit att han gillar tåget mot Poseur för att han ser de första som hakade på som gröna, medan det sedemera ansluter skumisar. Måns påpekar att i så fall skull Rising själv tillhöra den senare kategorin.

----

En bild som bara har stärkt under skrivandet av denna analys är att Måns sällan intresserar sig för vad vi gör, istället ligger hans primära intresse i de roller vi blivit tilldelade. Jag tycker det har varit en ganska olycksbådande jakt på information. Han har i en analys över två inlägg kommenterat oss alla, men medger att denna genomgång varit uddlös. Om det är en alibi-analys blir jag orolig: Måns inlägg är i övrigt oftast korta och sällan speciellt utförliga. Som stadsbo tillhör han därtill en ganska exklusiv skara.

Tydligen innebar inte min ensamma röst tillräckligt med press förra rundan, men jag vill gärna visa vägen nu med:

Röst: Måns

Jag hoppas jag inte är ensam om att tycka att hans svar på detta kan visa sig vara väldigt intressanta.

Bunny

Crazy like a fool

Ojdå! Måns har blivit föremål för andras uppmärksamhet än min, tydligen.

Våra iakttagelser rörande hans handlande under runda 1 ligger nära varandra. Du har dock kommit till vagare slutsatser. Dessa handlar mer om ditt intryck än om Måns handlingar i sig - är det möjligt att också få se en punktlista över vad som talar för och emot Måns som kultist?

Jag hittar själv inte många försonande drag, men jag är samtidigt en cynisk och oförlåtande människa. :gremwink:

Embergem

Veteran
Det va på tiden.

Okej, här har minsann hänt en hel del, och det är fan på tiden att jag börjar skriva något jag också. Jag får väl börja med att svara på några frågor.

Halvtand said:
Så Embergem, hur kommer det sig att du sitter så tyst och lugn? Inte ens en röst fick vi från dig förra rundan, vad handlade det om?
Eksem said:
Röst: Embergem

Är helt osynlig. Har inte avslöjat något om sig själv. Har inte lagt fram något om någon annan. Har inte ens röstat. Det är antingen misstänkt inaktivt, eller oanvändbart inaktivt. I vilket fall behövs det läggas tryck.

Embergem, vad är dina tankar om spelet så här långt? Varför valde du att inte rösta förra rundan?
Ja, vi börjar väl med rösten, eller avsaknaden av röst om man så vill. Jag gjorde det aktiva valet förra rundan att inte avge någon röst, detta då jag inte ansåg mig ha tillräckligt mycket info att gå på för att med gott samvete kunna avlägga en röst. Och angående att det skulle göra mig osynlig att inte rösta så vill jag påstå det motsatta, genom att inte rösta så sticker man ut, vilket vi ju ser iom de tre röster som just nu ligger på mig.

Angående min tystnad så har jag helt enkelt varit för lat och trött för att orka skriva någonting, vare sig i varulv eller i andra saker där jag borde skriva.

Mina tankar om spelet ska jag sammanställa i en annan post någon gång under kvällen, för nu är jag hungrig.

Måns said:
Men, bortsett från det vill jag ha igång ett drev till. Det mot Poseur känns lite som slöseri på tid. Inte för att jag vill frikänna honom utan för att han är så fåordig att det inte händer något. Jag förslår att vi samtidigt eldar på någon annan som snackar lite mer, och så kan vi se vad som händer med rösterna. Ett statiskt tåg gynnar inte oss. Det är lika lätt att gömma sig i ett sånt som att vara inaktiv, och om inte Poseur är kultist så har vi slarvat bort en hel runda.

Därför,

Röst: Embergem

Då får vi ett drev till.
Vänta lite nu här. Du vill alltså skapa ett drev mot någon som är mer aktiv än Poseur, och väljer därför att rösta på mig? Sist jag tittade var jag inte mer aktiv än någon, särskilt inte Poseur. Hur tänkte du när du kom fram till att jag skulle vara en "som snackar lite mer"?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Bearnie said:
Ojdå! Måns har blivit föremål för andras uppmärksamhet än min, tydligen.

Våra iakttagelser rörande hans handlande under runda 1 ligger nära varandra. Du har dock kommit till vagare slutsatser. Dessa handlar mer om ditt intryck än om Måns handlingar i sig - är det möjligt att också få se en punktlista över vad som talar för och emot Måns som kultist?

Jag hittar själv inte många försonande drag, men jag är samtidigt en cynisk och oförlåtande människa. :gremwink:
Att Måns har fått mig att kolla närmare på honom är att han håller en låg profil och inte gör så mycket väsen av sig, men han är inte heller helt tyst. Jag kommer försöka hinna med att göra flera genom gångar av de som håller låg profil, ska sätta mig och påbörja nästa granskning strax, ej bestämt vem ännu. Men jag kan hålla med dig att Måns inte har bidragit med mycket och hans korta texter och väldigt uddlösa profil gör honom mer misstänksam än grön. Annars så har jag tyvärr inte så mycket till punkter varken för eller emot ett friande av Måns.

DesertRain

Hero
Re: Det va på tiden.

Mitt internet verkar strejka för tillfället vilket gör det svårt att posta något längre. Förhoppningsvis blir det bättre framåt kvällen.

johoohno

Warrior
Re: Ny och rättad rösträkning

Då var det dags för kvällens genomläsning. Medan jag läser ikapp passar jag på att singla in en fråga:

Är det fler födda i staden som känner till att det två av de infödda är kultister?

Pilzefrau

hon/henne
Re: Ny och rättad rösträkning

Värt att notera är att självklart finns det två till som gör det, nämligen kultisterna själva. Men jag förstår vad du menar, och om det finns någon mer som har det i sitt roll-pm så kanske det kunde vara intressant.