Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2

DesertRain

Hero
Analys av Banarok

Här kommer den ena av mina utlovade analyser, den andra kommer imorgon eller möjligtvis senare ikväll, det tar en väldig tid att skriva dem.

Inlägg 1 #648135
Banarak kommer in dagen efter rundan har börjat, och skriver att man inte bör rösta ut de som skriver mycket och driver spelet framåt. Dock så anser han att man ändå ska se upp med dem på grund av att de just styr spelet. Han hoppar sedan på drevet mot Anders Åstrand.

Inlägg 2 #648309
Skriver att han inte är född i staden. Han byter sin röst från Anders Åstrand som numera är aktiv och röstar nu istället på Shale, eftersom han är inaktiv.
Han kommer nu dessutom med två teorier, den ena går ut på att de som ledde drevet mot Anders Åstrand är kultister. Isåfall är Rising, Hellzon, Vicotnik, Andersson, Måns och Bearnie kultister - men han säger själv att det inte är särskilt troligt att så är fallet.

Hans andra teori går ut på att de som sprider ut sina röster för att inte verka enade är kultister. Isåfall skulle Johoohno, Basenanji , Pilzeman, Poseur, moller och Zebulon vara misstänkta enligt honom. Jag får intrycket av att han tycker att denna är den mer sannolika av de båda, han påpekar som sagt inte motsatsen.
Därefter röstar han som sagt på Shale med inaktivitet som motivering.

Inlägg 3 #648390
Detta inlägg är en liten analys över Zebulon, Rising och Krank. Först nämner han att han anser att vissa spelar har fastnat lite för mycket vid Krank, samt att andra är lite väl tysta.

Han misstänker att Zebulons jakt på vilka som är födda i staden och vilka som inte är det är ett resultat av att Zebulons förmåga har anknytning till detta.

Skriver att Rising kontrollerar mycket, men han vet vad han ska tro om honom. Han håller sedan med om att det är dumt att avslöja yrken eftersom han tror att förmågorna åtminstone är delvis kopplade till det yrke man har (för övrigt en åsikt som jag med flera andra delar).

Han håller kvar rösten mot Shale och tycker inte att man bör rösta ut Krank eftersom han är en aktiv spelare. Påpekar att många som röstat på Anders Åstrand fortfarande håller kvar rösterna trotts att deras motiveringar inte längre gäller.

Inlägg 4 #648391
Detta inlägg skrivs drygt 30 minuter efter det förra. Här påpekar Banarok att det låter som om han försvarar Krank och att det kan göra honom misstänkt. Han säger dessutom att han inte kan sitta och sova för att isåfall så skulle han bli ett lätt mål för kultisterna. Han anser därefter att man därför bör göra sig av med de tysta eftersom de gör att det blir enklare för kultisterna att gömma sig och att plocka enkla och förvirrande mål.
Avslutar med att det är synd att rösta ut Krank i runda ett baserat på att han var klantig.

Han börjar alltså inlägget med att påpeka att hans försvar av Krank kan verka misstänkt, men fortsätter ändå att göra det i slutet av inlägget.

Inlägg 5 #648666
Mycket kort inlägg där han skriver att han börjar bli ”skum” och lovar att återkomme med en större analys senare.

Inlägg 6 #648699
Här kommer då den utlovade analysen. Den inleds med att han misstänker att det finns minst tre fraktioner. Han beskriver dem såhär:
Banarok said:
Faktioner
ifall det finns 3 eller fler tror jag att de fungerar såhär.

Kultist, äregirig. DVS att denhär kultisten ska försöka vara ensam om att vinna och bara då vinner han, en utmaning men fortfarande inte en helt omöjlig faktion

Medborgare, stolt byinvånare. en som vill ha alla som kommer från någonstanns utandör byn bort härifrån
Kultist, stolt byinånare. samma som ovan.
Därefter så påpekar han att han tror att vissa förmågor endast fungerar om de riktas mot bybor, och misstänker åter igen att Zebulon har en sådan förmåga.

Sedan skiver han en kort kommentar om alla deltagare.
Han får dåliga vibbar av: Basenanji, Dice, Embergem, Halvtand, Vicotnic och Zebulon. Övriga placeras i en slags gråzon. Dessutom saknas kommentarer om vissa deltagare, inte alla av dem inaktiva.

Röstar fortfarande på Shale.

Inlägg 7 #648850
Här göra Banarok en helomvändning och säger att det är värdelöst att rösta på Shale eftersom han är inaktiv. Hoppar på drevet på Dice fasten han nyss skrivit att han tycker att det är onödigt att rösta på de mindre aktiva spelarna.

Detta är nog det skummaste Banarok har gjort hittills. Han gör tvärt emot vad han har sagt tidigare och hoppar på ett tåg mot en spelare med låg aktivitet. Här kan han faktiskt ha bytt röst efter överläggningar med kultisterna, främst baserar jag det på att rösten som sagt går emot det han nyss har skrivit och att den saknar någon vettig motivering.

Dessutom spekulerar han lite om möjliga roller som kan ha anknytning till hurvida man är född i staden eller inte. Dessutom är detta Banaroks sista inlägg i första rundan.

Inlägg 8 #649033
Banaroks första inlägg i den andra rundan. Här motiverar han sin röst mot Dice, lite sent kanske...
Enligt han så valde han mellan Dice och Eksem eftersom han trodde att han hade utslagningsrösten. Återigen så påpekar han att han vill ha ut de inaktiva, tvärt emot vad han skiver i inlägg 6 igen alltså. Han skiver dessutom att han inte tyckte att Dice var speciellt skum, men att han inte gav oss någonting att gå på. Han skriver även att han misstänker Eksem eftersom denne undvek Dice-tåget.

Han erkänner också att han är nybörjare och att han kan framstå som misstänkt eftersom han hoppat på ett kultisttåg.

Allvarligt talat så vet jag inte vad jag ska tycka om Banarok, det enda riktigt misstänkta han har gjort är att rösta på Dice efter att ha påpekat att tåg mot spelare med låg aktivitet inte tjänar någonting till. Det tycker inte jag räcker för att motivera en röst på honom för tillfället, men han är väl värd att hålla ögonen på.

Om jag har missat något så får ni övriga gärna påpeka det!

DesertRain

Hero
Bra analys! Både Embergem och Johoohno är två deltagare som jag nästan glömt bort, de skriver så lite. De båda tänker jag kolla in efter min Hellzon-analys.

Feuflux

omjonasson.se
Rundan slutar på torsdag 21:30

Eftersom jag inte sa det i trådstarten:
Rundan slutar på torsdag 21:30
49 timmar kvar mao.

Eksem

Champion
Urk, jag har inte lyckats hitta något som gör mig misstänksam mot någon utöver i stort sett bristfällig information. Poseur-tåget ger förhoppningsvis något. Jag tror inte press mot Bearnie kommer ge något alls och där har jag inget att gå på annat än att hans spel under förra rundan hade varit bra spelat av både en kultist och en medborgare. Kvar är då Måns, Yreburre, Wilmer och moller, där min magkänsla samt mollers inlägg om att han vill droppa säger mig att moller är lugn. Yreburre kom dessutom med en analys som inte bekymrar mig. Urk. Jag känner mig mycket aningslös nu.

Jag är dock fortfarande övertygad om att det finns en kultist i tåget mot Dice. Halvtand är den enda där jag inte är åtminstone ganska säker på just nu. Gällande Halvtand så tittade jag alltså på en felaktig lista, så jag vet vad som gäller om födelseplatsen för Halvtand nu.

Jag hade inte väntat mig att en kultist skulle starta tåget mot Dice dock. Fast sättet som Halvtand startade det på kan mycket väl vara ett elegant kultist-trick. Frågan är bara vilket försvar jag vill se från Halvtand? Är det någon annan som ser något i Halvtands agerande ni vill ha svar på? Är det på sin plats att försöka dra igång ett drev?

Eksem

Champion
Och fuck it, jag har helt missat Embergem. Där har vi en osynlig typ! Inte ens något röstande, vad jag kan se.

Röst: Embergem

Är helt osynlig. Har inte avslöjat något om sig själv. Har inte lagt fram något om någon annan. Har inte ens röstat. Det är antingen misstänkt inaktivt, eller oanvändbart inaktivt. I vilket fall behövs det läggas tryck.

Embergem, vad är dina tankar om spelet så här långt? Varför valde du att inte rösta förra rundan?

Basenanji

Postd20modernist
Purgatory said:
Hm, lite matte då vi är 24 deltagare och ingen verkar ha ett senare nummer än 9 för sin avslöjning det ger runt 2,5 yrken per runda vilket stämmer ganska så bra överens med vad vi vet hittills.
Men, när jag kollar Hellzons excelark ser jag (hittills) bara två erkännanden per runda:

Zebulon 1

Andersson 2
Rising 2

Vicotnik 3
Embergem 3

Måns 4
Pilze 4

krank 5
Anders Åstrand 5

Hellzon 6
Halvtand 6

Dice 7

Basenanji 8

Poseur 9
Purgatory 9

---

De här har ännu inte sagt vilken runda de blir avslöjade:
Banarok, Bearnie, Craygh/Shale, Eksem, Johoohno, Wilmer, Yreburre.
moller påstår att han blir avslöjad i runda 5+

Fetstil= Feu har gått ut med info, de andra är vad folk har uppgett själva.

Kolla, det här är nog ett stickspår som kanske inte är värt något alls, men borde inte någon runda innehålla tre avslöjanden? Just nu gör ju ingen runda det!

Dessutom; vad kan det finnas för anledning till att man inte vill avslöja vilken runda man blir avslöjad?

Och slutligen uppmanar jag alla att skriva i vilken runda de blir avslöjade. Om inte annat för att kunna gå vidare med andra bättre teorier.

/Basse, korkelikorkskallen

(medborgare, vad trodde ni?)

Basenanji

Postd20modernist
Sedan vill jag passa på att påpeka för alla dem som är inaktiva att er aktivitet behövs. Just nu kan en kultist rösta på er utan bättre motivering än att ni inte är aktiva.

För allas skull: skriv nåt! Vad som helst till en början, men annars kan en beskrivning av vilka ni tror är kultister alldeles lagom.

/Basse, medborgare

Eksem

Champion
"Kolla, det här är nog ett stickspår som kanske inte är värt något alls, men borde inte någon runda innehålla tre avslöjanden? Just nu gör ju ingen runda det!"

Äeh, jag tror inte det gör någon vidare skillnad att outa vilken runda ens yrke blir avslöjat, men jag vill inte få skäll av Rising eller nån för att ha givit bort för mycket för tidigt. Dock jag kan säga så mycket att jag inte kan bekräfta att någon runda innehåller 3 avslöjanden eller att det avslöjas några yrken efter runda 9.

Om det blir avslöjanden fram till runda 11 så räcker det ju med 2 per runda (väl?), men det låter ju lite långt om än möjligt. Lustigt dock att ingen av de många som delat med sig av den här informationen blir avslöjade efter runda 9 i sådana fall.

DesertRain

Hero
Basenanji said:
Purgatory said:
Hm, lite matte då vi är 24 deltagare och ingen verkar ha ett senare nummer än 9 för sin avslöjning det ger runt 2,5 yrken per runda vilket stämmer ganska så bra överens med vad vi vet hittills.
Men, när jag kollar Hellzons excelark ser jag (hittills) bara två erkännanden per runda
Det är ju trotts allt flera stycken som inte har avslöjat vilken runda de avslöjas i, så om vi antar att efter runda 9 så är alla avslöjade så måste ju de som inte har avslöjat i vilken runda de avslöjas i avslöjas i någon av rundorna 3-9 vilket ger flertalet rundor med mer än två avslöjanden i.
Jag tror inte direkt att detta leder till något särskilt, men det skadar inte att diskutera det ändå. Vi behöver all hjälp vi kan få!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Purgatory

Den här gången tänkte jag ta och kolla på Purgatory under luppen och se vad vi kan finna I hans inlägg.

Inlägg ett (#648047): Börjar med att deklarerar att vi har gått om tid på och väljer därför att avvakta med sin röst.

Inlägg två (#648141): Tycker det verkar skumt med utfrågningen gällande om man är född i staden eller inte. Misstänker att det kan vara kopplat till special förmågor på något sätt.

Inlägg tre (#648336): Tycker Risings resonemang runt krank låter vettigt, vill dock påpeka att tabba sig inte bör räcka som anleding till att rösta ut honom, då han kan ha förmågor som kan hjälpa oss. Trots detta så väljer Piragatory att hoppa på drevet mot krank, utan större motivering.
Även så funderar han kort runt mig och spekulerar i att jag kan vara en iskall kultist eller att jag vänder på sianden, finner ingen direkt anledning till att starta ett drev mot mig (Vicotnik). Fortsätter sina funderingar kring Zebulon och hans född i staden frågor och anser att han är mer misstänkt än mig (Vicotnik) för Zebulon's krav på att avslöja var vi är födda. Och då pekar även att Zebulon finns även med I Hellzon's skummis lista.

Inlägg frya (#648361): Noterar att endast fyra stycken har svarat att de är födda i staden, vilket är rätt så lagom för att de ska motsvara en tredje fraktion. Där emot anser Purgatory att det vore konstigt att de skulle gå ut med det om så var fallet.

Inlägg fem (#648362): Meddelar att han inte är född i staden.

Inlägg sex (#648400): Anser att vi ska hålla yrken hemliga så länge det inte finns en bra anledning till att gå ut med dem. Eller i alla fall inte i första rundan, men noterar även att yrkena verkas avslöjas var eftersom. Misstänker även att yrken och förmågor är sammankopplade, detta utgår han ifrån genom att kolla på hur hans egen roll och förmåga ser ut. Går ut med att hans yrke kommer avslöjas runda nio.
---
Fram tills nu har Purgatory endast postat vädligt korta kommentarer och kanppt utvecklat något, inte mycket som man kan spekulerar i eller läsa mellan raderna på, hittills är det inget som riktigt fångat min uppmärksamhet, har ännu inte börjat läsa sjunde inlägget, så vi får se om jag hittar något o/trevligt i det.

Inlägg sju (#648502): Börjar med att svara på Basenanji's fråga om han tror att yrken och förmåga hänger ihop. Purgatory svarar att som han sagt tidigare så anser han att de gör det, det gäller i alla fall hans yrke och förmåga. Påpekar att Feuflux har skrivit att yrken endast är kosmetika och att det i sig troligtvis inte har någon in-game effekt, där emot kan det vara ledtrådar till vad man har förförmåga. Eftersom vi vet att alla har någon form av förmåga, samt att minst en, krank har två stycken.

Där efter beklagar sig Purgatory över att så få deltagare har skrivit något över huvudtaget och att det bara gynnar kultisterna då de får ett betyldigt större mängd att gömma sig I. Hoppas på att Feuflux mail som gick ut till alla inaktiva ska få någon effekt.

Var på han går över till att kommentera några av oss deltagare. Först ut är krank som har ett mysko beteende tidigt och klanta till sig ordentligt. Efter att ha läst kranks förklaring så börjar han tvivla på att krank är kultist, vill dock hålla ett öga på honom. Där efter är det Risings tur som Purgatory anser vara svår att bedömma, men anser även att rising egentligen inte har något val i hur han agerar då han annars skulle snabbt få folk emot sig för att de skulle bli misstänksamma mot honom, ingen anledning till att misstänka honom, samt ser det som en stor förlust om han skulle röstas ut, då han är till stor nytta för oss medborgare.
Purgatory blir inte klok på Zebulon och hans född i staden grej, Börjar tvivla på att Zebulon till hör en tredje fraktion, då inte borde ha gått ut med frågan som han gjorde. Sen påpekar Purgatory att många andra deltagare är det svårt att få något grepp om då de har skrivit för lite och att det känns meningslöst att kommentera dem i nu läget. Väljer att rösta på Craygh då han är inaktiv och ser hellre att vi förlorar en inaktiv spelare än en spelare som är aktiv och bidrar till spelet. Samt så minskar det antalet anonyma som kultisterna kan gömma sig bland.

Inlägg åtta (#648644): Påpekar att vi nu har tre lika stora drev mot olika spelare och tycker att vi bör koncentrera våra röster lite mer. Nu med Risings information om att sprida ut rösterna i jämna drev kan vara ett sätt att tvinga varulvaran till att avgöra och på så sätt kan man fokusera på de som gör att röstläget väger över till någon sida. Anser att drevet mot Craygh inte längre är motiverat då han har vaknat och är aktiv, osäker själv på vem som ska få rösten istället.

Inlägg nio (#648671): Har har Purgatory gått igenom tråden på nytt och kommit fram till att de mest skumma är: Zebulon samt Andersson. Angående Zebulon så påpekar Purgatory att han varit misstänksam mot Zebulon ända sen start, vilket syns i hans tidigare inlägg. Och att det just rör sig om född i staden som gör honom misstänksam (fan vad trött jag börjar bli på allt tjat om född i staden känns som var enda post innehåller något om det :p). I och med Andersson's avslöjande av sin förmåga så anser Purgatory att om man är fördd i staden eller inte har betydelse, misstänker att Anderson och Zebulon kan ha något gemmensamt (om jag inte misstolkar inlägget).

Angående Andersson så verkar det tidigare drevet mot Craygh vända sig mot Andersson som hittils inte varit särskillt aktiv eller skrivit något med ordentligt innehåll, men efter lite press så har både yrke och förmåga (vilken kan blocka mindre förmågor) kommit fram, och som kan vara användbara som kultist. Är kluven till om drevet ska byta riktning eller om det ska fortsätta mot Andersson. Väljer att ta bort sin röst från Craygh och röstar blankt istället då han inte vet vem som ska få rösten, då Craygh har blivit aktiv och rösten inte är motiverad längre. Här hade jag hellre sett att Purgatory valt att rösta på någon av sina två huvudmisstänkta då det hade givit oss lite mer information.

Inlägg tio (#648703): Efter att ha varit frånvarande ett tag så återvänder Purgatory med insikten att drevet mot Andersson är borta och istället har Eksem fått på sig drevet och att Eksem nu har lika många röster som Zebulon viket Purgatory anser vara mindre bra, då osäkerheten ökar och kultisterna får större påverkan på rösterna.

Inlägg elva (#648704): Efter att ha funderat en stund så har Purgatory mer eller mindre kommit fram till att Zebulon inte är kultist, men tillhör nog en tredje fraktion som har något vinstvilkor som har medborgarestatus att göra. Passar även på att meddela han kommer vara frånvarande ett tag fram över men förhoppningsvis hinner titta in innan rundan är slut. Vet ännu inte vem han ska rösta på. Har hade jag nog helst sett att han hade röstat på Andersson, för om han har friat Zebulon från kultisttankar så är det bara Andersson kvar som han har uttryckt sin misstänksamhet emot.

Inlägg tolv (#648856): Återkommit och försökt lässa i fatt en större mängd inlägg, har inte hunnit bilda sig en uppfattning om lägget ännu och ska återkomma senare om det. Återigen kommenterar Purgatory att rösterna är utspridda och att det bara är en fördel för kultisterna, och vill att vi ska försöka koncentrera rösterna bättre. Ännu inte bestämt sig för vem som ska få hans röst, återkommer senare om det, när han är mer inläst på vad som har hänt.

Inlägg tretton (#648859): Under Purgatory frånvaro så har återigen ett nytt drev bildats och den här gången mot Dice, som tyvärr inte kan försvara sig då han är frånvarande och ingen verkar heller vilja skydda honom. Misstänker att minst en i drevet är Kultist.

Inlägg fjorton (#648864): Angående drevet mot Dice så anser Purgatory att alla inte är kultister, vilket är väldigt logistk, anser att Basenanji och mig (Vicotnik) vara rena, är osäker på Pilzeman och anser att Halvtand och Banarok är skumma. På pekar även att bara för man skriver mycket betyder det inte att man är grön (Egen kommentar som inte har med detta att göra: Helt korrekt, man har bara inget liv), och att minst en i drevet är kultist.

Inlägg femton (#648883): Sista inlägget för runda ett börjar med att Purgatory inte gillar drevet mot Dice då det luktar varulv, Eksem drevet känns lite för skumt särskillt med tanke på Bearnies påhopp, det gav dock resultat men det känns omotiverat att fortsätta på spåret. Där emot är tåget mot Bearnie mer intressant dock finns det för lite underlag för att kunna motivera en röst på Bearnie, enda riktiga underlaget är attacken på Eksem men annars så har han inte bidragit med särskillt mycket. Vill pressa Bearnie nästa runda.
Väljer att lägga sin röst på Zebulon och går efter sina misstankar som han haft sen början, är osäker på om Zebulon är kultist eller inte, men anser att det är något skumt med honom, rösten läggs på Zebulon som en markering på att han är skum.

Själv vet jag inte vad jag ska dra för slutsatts när det gäller Purgatory, har en del intressant inlägg, men inga inlägg som utmärker sig extremt mycket varken åt ena eller andra hållet. Är väldigt kluven till Purgatory och stör mig smått på hans jakt på Zebulon, men det är väl mest för att jag själv har avskivit honom från alla misstankar för att vara kultist och om han nu tillhör en tredje fraktion, vilket jag betvivlar mer och mer så är han mer en tillgång till oss medborgare än en belastning.

Banarok

Veteran
Re: Purgatory

jag tror att det inte spelar någon roll att säga när man avslöjas men jag håller inne med mitt.
mestadels för riseing och hans inlägg om att kultister kan använda det för att Manipulera ut folk i systematisk ordning.

men det kan också vara smart eftersom ifall kultisterna ville plocka ut folk i systematisk ordning ser vi vilka de undviker och kan pressa dem mer.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Rösträkning

Bearnie: 1 (Craygh)
Embergem: 2 (Halvtand, Eksem, )
Poseur: 7 (Pilzeman, Hellzon, Vicotnik, Andersson, Basenanji, Måns, Yreburre)
Wilmer: 1 (Zebulon)

johoohno

Warrior
Apropå Pilzemans tankar kring roller (#648934)

Pilzeman: jag tror två doktorer är fullt möjligt, vi har ju två siare. Däremot är jag osäker på tillhörigheterna på alla roller. Anderson har sagt sig vara blockerare, så det är ju möjligt att vi har en doktor i varje läger om Anderson är bybo. Om Anderson är kultist kan vi mycket väl tänkas ha två doktorer. Sen är jag i och för sig inte övertygad att läkare och doktor innebär väktare i det här spelet. Jag drar snarare kopplingar till SAN-laborerandet.

Försäger sig Banarok här (#649033)?

"hade jag varit kultist hade jag hellre dumpat eksem än röstat på Dice eftersom då får man blickar i ryggen, och så dum är jag inte men vi får hoppas andra kultister gjorde det."

Min fetstil ovan. Jag tolkar det som om han uppfattar sig som en i kultistgruppen. I övrigt vet jag inte om jag förstår Banaroks resonemang i resten av posten som länkas ovan. Är det jag som missförstår posten eller verkar det som om Banarok egentligen borde ha röstat på Eksem?

Jag har även tagit del av Purgatorys analys (#649056) av Banarok och håller med om somligt i den (exempelvis nedanstående):

"Inlägg 7 #648850
Här göra Banarok en helomvändning och säger att det är värdelöst att rösta på Shale eftersom han är inaktiv. Hoppar på drevet på Dice fasten han nyss skrivit att han tycker att det är onödigt att rösta på de mindre aktiva spelarna."

Fråga till Purgatory angående post #649039
Vad applicerar du för färg på halvtand som du missar ta upp i denna post?

Fråga till hellzon angående post #649015
Jag förstår inte riktigt hur du får in mig i krankdrevet. Jag tror jag bytte till Basse innan något drev påbörjades mot krank över huvud taget. Visst röstade jag på krank, men något drev mot denne deltog jag inte i.

Dessutom tycker jag det verkar lite släpphänt när han säger att han inte mins sina tidigare åsikter kring mig och Purgatory (han verkar ju föra noggrann bok). Dessutom har Hellzon hunnit rikta misstankar både till höger och vänster denna runda redan. Fan hellzon du var ju grön i min bok igår.

Svar till Basses fråga om att ge ut info om vilken runda yrket avslöjas
Jag tycker nog att vi låter de som pressas avslöja informationen, på så vis kommer informationen hel tiden från de som medborgarna som grupp ser som mest skumma vilket gör det svårare för dem att ljuga då, än så länge, relativt många inte sagt sitt än och det stora flertalet av deltagarna är ju faktiskt medborgare!

Jag vill få mer input av Poseur (som är stämplad som misstänkt sedan förra rundan i min bok), men eftersom jag inte kan vara inloggad så ofta föregår jag tiden och röstar på Banarok eftersom det imorgon kväll förmodligen ser helt annorlunda ut med rösterna.

Röst: Banarok

Jag tycker även om Vicotniks analys av Yreburre och ser Y som skum, men där har jag inget eget att komma med för närvarande.

DesertRain

Hero
Johoohno: Damn, hur kunde jag missa de raderna i min analys?!?
Det låter ju onekligen som om han försäger sig där!

Angående din fråga: Jag verkar ha varit lite disträ idag, Halvtand är i gruppen Misstänkta varulvar, får göra en analys över honom också.

Dock har jag gjort en snabbgenomgång av Hellzons inlägg och han verkar vara rätt så grön iallafall. Får se hur det blir med Halvtand imorgon.

Tills dess så röstar jag på Banarok, hans felsägning kan mycket väl leda oss till en varulv.
Röst: Banarok

Andersson

Hero
Yrreburre said:
Andersson: Har en ”ond” förmåga att sänka en annan spelare's San med ett. Annars inget som väcker misstankar hos mig.
Nja, det är nog värre än så. Min förmåga är att blockera en annan persons förmåga.

Yrreburre said:
Poseur: Efter Pilzemans analys kring Dr.Poseur kan jag ärligt säga att jag är nyfiken angående hans intygan till nån sorts väktarroll(om jag kommer ihåg rätt så kan en väktare skydda en annan från varulvarna, korrekt?).

För närvarande har jag blivit mer intresserad av Dr. Poseur och hans igentliga roll. Han har bara hintat om sitt yrke som någon sorts doktor och folk ser det som en referens till ur-varulvsspelet maffia om jag förstår rätt?

Röst: Poseur
Men jag förstår inte riktigt exakt varför du röstar på Poseur utifrån det du resonerat ovan. Kan du utveckla det lite?

Andersson

Hero
moller: Håller med Rising. Även om man inte tokspammar eller hänger på forumet hela dygnet kan man spela varulvsspelet. Ofta räcker det med att se de sammanfattningar som skrivs, och bilda sig sin egen uppfattning från dem. (Ibland kan det nog t o m vara en fördel att se det lite utifrån med färska ögon).

Men om du inte har tid, är det bara för oss att acceptera. Hoppas du fått ut något av det, och kanske vill vara med någon fler gång iaf.

Pilzefrau

hon/henne
Ja, okej, Poseur är inte auto-scum bara för att han claimade doktor när Rising också är det. Han har visserligen kallat sig "doktor" utanför rollpelandet, dvs verkar vara vaniljdoktor, medan han nu hävdar att han är en annan sorts doktor än Rising, skulle säkert kunna vara nån sorts terapeutliknande för allt vi vet just nu. Min röst ligger kvar tills vidare, jag kommer visserligen inte på riktigt vad mer vi kan få ut av honom, men jag får fundera ut vart min röst ska och varför först. Kommer jag inte på något imorgon, och tror att poseur-spåret inte leder nånstans, lägger jag den blank då.

Andersson

Hero
Johoohno said:
Försäger sig Banarok här (#649033)?

"hade jag varit kultist hade jag hellre dumpat eksem än röstat på Dice eftersom då får man blickar i ryggen, och så dum är jag inte men vi får hoppas andra kultister gjorde det."

Min fetstil ovan. Jag tolkar det som om han uppfattar sig som en i kultistgruppen. I övrigt vet jag inte om jag förstår Banaroks resonemang i resten av posten som länkas ovan. Är det jag som missförstår posten eller verkar det som om Banarok egentligen borde ha röstat på Eksem?
Jag håller inte med om tolkningen. Banaroks inlägg är visserligen inte det mest välformulerade i forumhistorien, men jag läser det som att han säger att han vore korkad om han skulle agera så som kultist, men att han varken är kultist eller korkad. Däremot hoppas han att de riktiga kultisterna agerat så dumt (för då kan vi hitta dem).

Att på grundval av en enstaka formulering starta ett drev mot Banarok räcker inte i min bok. Jag vill se mer substans bakom drevet än så. Dessutom leder sådant (märka på ord) väldigt lätt till ren paranoia som inte är till nytta för byn (alla skriver alltid någonting i stridens hetta som med lite god, eller ond, vilja kan vridas till att tolkas konspiratoriskt).

Mer intressant är Purgatorys analys av Banaroks inlägg, men frågan är hur mycket det beror på ovana vid spelet som sådant?

DesertRain

Hero
Re: Purgatory

"I och med Andersson's avslöjande av sin förmåga så anser Purgatory att om man är fördd i staden eller inte har betydelse, misstänker att Anderson och Zebulon kan ha något gemmensamt (om jag inte misstolkar inlägget)"
Jag menade att jag misstänkte att Anders Åstrand och Zebulon kunde ha något gemensamt, i och med Zebulons jakt på personer födda i staden och AÅ's förmåga att sia sig till hur vida så är fallet eller inte.

Nu när Zebulon har outat sin kännedom om att två av stadsborna är kultister så är ju hans jakt på statsborna legitimerad och kan vara oss till stor nytta. För tillfället är Zebulon än av de minst misstänkta enligt mig nu när jag vet exakt varför han var ute efter om man var född i staden eller inte.

Andersson

Hero
Jag tycker att det finns en del andra skäl till varför Poseur är skum (som jag skrivit om tidigare i rundan), och jag vill dessutom se lite svar från honom för att drevet ska få effekt.

Kommer han inte med några bra svar, eller inte svarar alls pga inaktivitet, så tycker jag att man gott kan ha kvar rösterna på honom.