Re: Paxen och allmän kort kommentar
Måns said:
Min fråga:
Måns said:
Du kan börja med att förklara hur din taktik funkar.
Som Paxen tolkar så här:
!Paxen said:
Jag tyckte att jag svarade på frågan, "Vad betyder 50/50 taktiken".
Jag vill veta om du avsiktligt kommer att spela dåligt, alltså göra det svårare för byn, för att själv leva någon extra runda. Om inte, exakt hur ska du bete dig för att bli misstänkt?
"Jag tyckte att jag svarade på frågan, "Vad betyder 50/50 taktiken". Det handlar om att vara 50 % grön/50 % röd, och därigenom minska risken att bli utröstad eller mördad. Är det något annat jag missar?"
Dvs, jag siktar inte på att spela dåligt, eller ulvigt, jag siktar på att inte spela som grön eller ulv.
Jag siktar på att vara så neutral som möjligt, inte för misstänkt, inte för grönt.
Jag siktar på att hjälpa byn när jag kan, men hålla vissa ideer utanför så länge som möjligt.
Jag siktar på att se till att byn vinner, eller att varulvarna vinner (beroende på om jag är bybo eller ulv).
Oavsett vad jag tycker så finns det säkert någon som kommer säga "Nej, det där är dåligt för byn, gör inte så". Det vet jag, det vet du. Vi kan bara själva säga vad vi tycker är bäst för byn, vissa saker baseras på tidigare spel. Jag vet att jag överlever längre om jag spelar min random-taktik (som egentligen inte är så jävla random, då det behövs ganska mycket eftertanke), och jag är den som vet om jag är bybo eller inte (förutom ulvarna förstås). Därför vill jag leva längre, för att då har jag en person som jag är säker på.
Tycker du att mitt spel är dåligt? Vill du rösta ut mig pga detta? Gör det isf, men se för fan till att du har något mer att gå på också.