Saken är ju den att du och jag har upplevt olika första rundor i vårt spelande. Jag är van att det pumpas på med drev till höger och vänster + att det kommer ut en hel del användbar information. Nu har inte detta skett och det beror ju säkerligen på att det är ett annorlunda spelande med 17 pers.Basenanji said:Fast jag tycker nog att det räcker. Första rundna är ju ofta så här kaotisk, i alla fall med 17 deltagare.
Visst, hade vi mer tid skulle vi kunna tjafsa ännu mer, men nu blir det hela mer utmanande: vi måste tjafsa på rätt sätt innan deadline!
Dessutom är det skönt att känna lite tempo i liret.
Och så har vi ju hela tisdagen och onsdagen på oss!
Håller med. Nog måste väl alla bildat sig en uppfattning om !Paxen vid det här laget? Det är bättre att dreva vidare för vid det här laget känns det mest suspekt att fortfarande vara på !Paxen. Själv tycker jag !Paxen har spelat upp sig, även om jag inte förstår varje han ljugit med det enda syftet att få sig själv att se rödare ut. Åtminstone har han insinuerat att han ljugit. Gå på !Paxen igen om ni har något nytt att komma med eller om ni tycker han ser rödast ut närmare deadline.Konrad Konvalj said:Byns fokus just nu är ju helt vrickad. !Paxen+alla anti!Paxen snackar i rundgång om samma skit hela tiden. Det är ju så passande för ulvarna som bara behöver flyta med.
Vimes var inne på att vi skulle pricka in ulvarna (så som vi brukar göra) istället för att jaga dåliga bybor och där håller jag med. Vid det här läget borde det ju vara rätt klart för alla inblandade att !Paxen är ett bra alternativ för hängning på onsdag 21.00, men tills dess måste vi ju ta tag i fler frågor.
Att Möller piper iväg igen är ännu ett förhalande. Vi kommer lixom ingen vart med det heller.
Vilkattas inaktivitet (beroende på Skottland eller ej?) är också störande, men det är inget vi kan göra något åt. Vi får hoppas att hon dyker upp och lämnar några poster åt oss så vi har något att gå på i runda två. Ett helt blankt papper är aldrig speciellt trevligt och sen finns ju risken att hon diskas också.
Absolut. Jag tyckte ditt drag var klockrent.Vicotnik said:Okej, Konrad, lust att slänga upp någon likande med ett par namn. Det gäller för övrigt de som känner att de vill hjälpa till. På så sätt kan vi försöka få in lite mer åsikter från spelare om andra spelare.
Och förhoppningsvis så får vi en "lista" där ingen spelare ska "utvärdera" som någon annan. Vilket innebär att vi får ut en åsikt från varje spelare i alla fall.
Inget är självklart. Visst, det är inte en orimlig teori. Men det är på tok för tidigt att säga om den stämmer eller inte.Recca said:Det är självklart att Mukwa kör med att generation är indikativt för styrka. I varulvsspel kan styrka från generation endast översättas till förmåga/information. Eftersom jag inte tror att du tror att Mukwa skulle ta hänsyn till camarillans red list för det här spelets metadesign så blev du precis flera grader rödare i min bok.
Svarar på det när jag spelat rollspel ikväll!Konrad Konvalj said:Absolut. Jag tyckte ditt drag var klockrent.Vicotnik said:Okej, Konrad, lust att slänga upp någon likande med ett par namn. Det gäller för övrigt de som känner att de vill hjälpa till. På så sätt kan vi försöka få in lite mer åsikter från spelare om andra spelare.
Och förhoppningsvis så får vi en "lista" där ingen spelare ska "utvärdera" som någon annan. Vilket innebär att vi får ut en åsikt från varje spelare i alla fall.
Cassius eftersom du granskade Lu-kaazh utan beställning så att säga så undrar jag vad du har för tankar om Recca utöver allt fluffsnack ni haft. Hur funkar hon?
Björn den gode har jag personligen satt på den grönare skalan av spelare sen det första inlägget. Alltså, BDG spelar ju byboigt och bra. Rakt på sak och tydligt. Enligt hörsägen är ju även BDG en grym varulvsspels-lirare så per automatik förväntar jag mig lite stordåd från honom. Kanske lite mer takthållare och ledare för byn nu när Vimes gått ut med att han skall vara lite mer tillbaka lutad. Så; BDG kan du tänka dig att släppa "!Paxen Random 50/50" så länge. Du kanske redan har gjort det, men för min del vore det intressant att veta vad du har att säga om Vicotnik?
Stövelkatten din aktivitet är liknande den i Ankeborgsliret om jag inte minns fel. Du har postat två inlägg eller liknande och inte stämt i bäcken allt för hårt. Om du skulle lista dina topp tre misstänkta just nu vilka skulle det kunna tänkas vara?
Nu drar jag från jobbet och dyker upp ikväll.
KK har spelat sitt vanliga stabila spel tycker jag. Inklusive de vändningar han brukar göra som jag från början tyckte verkade skumma.Vicotnik said:Okej, medan Möller ligger och trycker i sin kista i förhoppning om att vi glömer bort honom så tycker jag att vi bör sätta fokus på någon annan spelare så länge. Men jag anser även att vi låter våra röster ligga kvar på Möller så han förstår att han inte kan smita undan drevet så lätt.
Elmrig vad är din bild av Ond Bråd Död så här långt?
Ond Bråd Död vad anser du om Konrad Konvalj, är han byn trogen?
Konrad Konvalj vad anser du om Lu-kaazh, har han bidragit med något eller är det bara fluff?
Jag har också för mig det. Möller?Konrad Konvalj said:Lu-kaazh imponerades jag av typ de tre första inläggen. De var mastiga för att vara Lu-kaazh och jag tyckte om det jag läste. Alltså, det pingade inte till på något vis.Vicotnik said:Konrad Konvalj vad anser du om Lu-kaazh, har han bidragit med något eller är det bara fluff?
Efter det släppte jag Lu-kaazh och har inte ägnat så mycket funderingar över honom. I minnet har jag att han gått ut med någon information om att Möller egentligen skall ha hur mycket tid som helst för varulvsspel just nu. Information han fått av Möller innan spelstart.
Den informationen silade jag mellan fingrarna. Möller har ju inte på nått vis deklarerat i spelet att han kommer att vara superaktiv så det kändes som en rätt onödig information, men en information som skänker en lite mörkare skugga över just Möller.
Skall ta en lite extra koll på Lu-kaazh igen för sakens skull, men rent spontant så känns det som att Lu-kaazh varit mer aktiv och tydlig än tidigare spel. Han känns skarpare och mer vässad.
Jag tänker så här: Eftersom Ulvarna vet vilka som är ulvar så måste de ljuga. Att ljuga är jobbigt för man kan inte tänka och analysera det som skrivs som byborna kan. Om då någon bybo uppträder uppenbart skumt så blir det lättsamt att angripa och analysera denne. Därför tänker jag mig att ulvar lockas jaga dessa uppenbara måltavlor.Elmrig said:Han har i mina ögon varit halvpassiv och mest pratat om hur folk "brukar" spela. För mig som nybörjare blir det väldigt svårt att säga något om huruvida det han säger stämmer.Vicotnik said:Elmrig vad är din bild av Ond Bråd Död så här långt?
Halvpassivt med ett par vaga anklagelser och ifrågasättanden, exempelvis #791704 och #791789. Sedan förstår jag inte riktigt hur med "beten i form av skumt spel som bybo", som han ställde sig positiv till i #791786, skulle fungera men det kanske någon kan förklara för mig?
Min livssituation är dessutom liknande den jag hade när Ankeborgsliret pågick. Jag vet inte hur ni gör för att vara så här aktiva men en annan måste emellanåt jobba också.Konrad Konvalj said:Stövelkatten din aktivitet är liknande den i Ankeborgsliret om jag inte minns fel. Du har postat två inlägg eller liknande och inte stämt i bäcken allt för hårt. Om du skulle lista dina topp tre misstänkta just nu vilka skulle det kunna tänkas vara?
En sådan kontakt är helt ok (att diskutera spelet utanför tråden är dock strikt förbjudet).Konrad Konvalj said:Najs!Vicotnik said:Jag kan se om jag kan få tag på Vildkatt ikväll när jag kommit hem. Har henne på skype och fungerar inte det så får jag väl jaga rätt på henne i D3.
Antar att det inte är emot reglerna, men kolla med Mukwa först utifall.
Jag tycker det är ruggigt lurigt just nu. Jag hakar upp mig lite på att !Paxen har svarat med svordomen "fan" i två inlägg där han varit på defensiven ( "Fan" 1 och "Fan" 2) men annars använt sig av "jävligt" (ctrl+f)som svordom of choice. Jag vet, det är egentligen inget att gå på, bara något som fick mig att reagera när jag läste.Stövelkatten said:Från Elmrig vore det kul att höra lite annat än fiktionssnack. Några teorier än så länge? Har du något fokus på enskilda spelare just nu eller håller du ett helikopterperspektiv?
Ska dra och spela rollspel nu. Återkommer efter 2300.
Söndag-onsdag, onsdag-söndag (Stopptid 21:00 el. 22:00) är det som gäller.Recca said:Jag tycker vi har för kort tid på oss. Onsdag 21.00 på vad är vi? 17 pers?? Det är obalanserat, Mukwa.
Ok, först vill jag bara säga att jag inte alls är en grym varulvsspels-lirare, det är bara att kolla min statistik här på forumet för att bli bevisad om motsatsen. Däremot är jag erfaren och högljudd, högljudhet misstas i många sammanhang för kompetens, kanske är därifrån det kommer.Konrad Konvalj said:Björn den gode har jag personligen satt på den grönare skalan av spelare sen det första inlägget. Alltså, BDG spelar ju byboigt och bra. Rakt på sak och tydligt. Enligt hörsägen är ju även BDG en grym varulvsspels-lirare så per automatik förväntar jag mig lite stordåd från honom. Kanske lite mer takthållare och ledare för byn nu när Vimes gått ut med att han skall vara lite mer tillbaka lutad. Så; BDG kan du tänka dig att släppa "!Paxen Random 50/50" så länge. Du kanske redan har gjort det, men för min del vore det intressant att veta vad du har att säga om Vicotnik?
Det här är antingen en väldigt kaxig ulvstrategi av någon som redan hunnit få kontakt med sina ulvkamrater på dom tre timmarna innan spelet, eller så är det en första teori formulerad av en bybo. Jag tror de är väldigt osannolikt att ulvarna hunnit prata ihop sig på 3 timmar mitt på dagen, och om detta inte skett och Basenanji sitter där som ulv med en eller flera kamrater som han inte vet om dom kommer vara aktiva så är det farlig strategi.Basenanji said:Varulvarna kommer nu sitta och PM:a eller mejla varandra och de har förmodligen fullt upp med att få kontakt med varandra och sätta ihop någon sorts plan för hur de ska agera. Jag tror att vi har fyra varulvar med i spel.
Alltså kommer alla som INTE är aktiva de närmaste tre timmarna bli extra intressanta att följa för min del.
Paxen said:Jag är inte säker på det.. Se vad Mukwa skrev kl 11:28 i anmälningstråden
Mukwa said:Alla roller är skickade. Starting Count down 3
Här tycker jag efter lite eftertanke att det här nog är en byboreaktion. Antag att !Paxen är ulv och att han inte fått kontakt med sina ulvkompisar än (vilket vi återigen gissar eftersom det var 3 timmar mitt på dagen), vore det då inte märkligt att argumentera för att ulvarna nog redan hunnit prata ihop sig, vi kan utifrån se att det nog inte är så troligt att dom hunnit det men om !Paxen dessutom upplevt det så är det liksom en väldigt direkt lögn, helt i onödan, inte för att jag tror att det är över !Paxen att ljuga i onödan men jag tycker ändå det pekar mer åt det goda än åt det andra hållet, särskilt om man jämför med:Paxen forts said:Därför bör ulvarna redan ha haft tid att planera.. Inte sagt att ulvarna kan ha haft något bättre för sig, men det behöver inte betyda att dom är automatiskt misstänkta..
För det här tycker jag verkligen låter som en ulv som inte fått kontakt med sina medulvar och försöker täcka upp, med tanke på att hans spel inte direkt utvecklat sig i en positiv riktning sen det så tänker jag temporärt lägga min Röst: Möller. Temporärt säger jag? Ja, jag tycker det är en bra röst men förut när jag skummade igenom tråden så tror jag att jag hittade en ulv genom fluffhammaren, ska bara kontrollera mina tankar närmare där så byter jag nog röst igen strax.Möller said:Meh. Lite löst va? Ulvarna kan ju bara skriva ett första, rätt innehållslöst inlägg där de t.ex. presenterar sin VtM- och varulvsspelserfarenhet så slipper de undan din radar. Medan de som, tja, är och spelar rollspel såhär på helgen blir misstänkta helt utan rimlig anledning.
Var kom 3 timmar ifrån? Är det en slump att nedräkningen började på just 3 timmar? Varför vore det inte intressant att följa efter 5 timmar, eller första dagen (vilket han senare bytte till), den där 3an alltså... kan det vara en freudian?Basenanji said:Alltså kommer alla som INTE är aktiva de närmaste TRE timmarna bli extra intressanta att följa för min del.
Av hur resonemanget har gått än så länge så är min personliga gissning att det är ungefär 4-5 spelare som inte har sådana klan-villkor för vinst, och det är spelarna som inte tillhör Camarillan... du verkar inte ha ett sådant klanvillkor själv xyas.xyas said:Jag tycker det ær en intressant take på vampire-temat. Någon næmnde att det vore tematiskt korrekt med Camarilla-vampyrer som vill besegra sabbathen samtidigt som de manøvrerar inbørdes før att deras egen klan ska komma ut øverst i slutændan. Fett med cred till Mukwa om det ær så. Men vi vet ju inte vem eller vilka som har de hær klan-villkoren. Personligen gissar jag att det bara ær en eller två av de mer prominenta klanerna, motiverat med att de vill stanna kvar på toppen.
Om du ær så extremt nyfiken på om jag har ett klanvillkor kan du ju fråga "har du ett klanvilkor xyas?". Att dra slutsatsen att jag inte har något sådant kriteri utifrån det jag skrivit hitintills kænns långssøkt och påhittat.Björn den gode said:du verkar inte ha ett sådant klanvillkor själv xyas.