Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Xyas

Swashbuckler
Basenanji said:
Jag är därför sugen på att höra vad folk anser om att vi borde outa huruvida vi har ett klanvinstvillkor?
Jag tror inte att det ger så mycket att binärt outa klanvinstvilkor (dvs, ja/nej). Jag outade eftersom det efterfrågades specifikt från mig.

Basenanji

Postd20modernist
Har du klanvinstvillkor?

Klanvinstvillkor
Vimes
Elmrig
xyas
Basenanji

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Basenanji said:
Jag är därför sugen på att höra vad folk anser om att vi borde outa huruvida vi har ett klanvinstvillkor?
Jag tror inte att det ger så mycket att binärt outa klanvinstvilkor (dvs, ja/nej). Jag outade eftersom det efterfrågades specifikt från mig.
Där håller jag inte med dig, det finns vissa saker som skulle kunna gå och utläsa ifrån detta. Men inte i ett tidigt stadie utan ett mer långsiktigt.

Xyas

Swashbuckler
Vicotnik said:
xyas said:
Basenanji said:
Där håller jag inte med dig, det finns vissa saker som skulle kunna gå och utläsa ifrån detta. Men inte i ett tidigt stadie utan ett mer långsiktigt.
Kanske. Jag har bara i nuläget svårt att se någon outa att de inte har ett klanvinstvilkor. Men vi får väl se.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Har du klanvinstvillkor?

Skulle inte vilja outa det, bara för att, men..

Jag har INGA andra vinstvillkor.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Vicotnik said:
xyas said:
Basenanji said:
Kanske. Jag har bara i nuläget svårt att se någon outa att de inte har ett klanvinstvilkor. Men vi får väl se.
Det är precis det jag vill se om vi outar klanvinstvilkoren, men det sprack i och med !Paxens outning.

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:

Spännande. Jag får direkt ett par teorier om din klan...

VildKatt

Warrior
Alright!

Detta är första och sista gången jag missar en start i ett varulvsspel eftersom straffet är löjligt hårt, även om det är bra att folk är aktiva.

Nåväl, eftersom detta bara är min tredje omgång i det totala (där jag varit varulv i de andra två), så kommer jag nu bara kort slänga ur mig åsikter om vad jag själv kommit fram till efter att i alla fall ha skummat igenom alla inlägg.

Att inte ha koll på att Camarillan inte är en klan så mycket som en gruppering tycker jag verkar sjukt misstänksamt. Även om man inte har kommit i kontakt med Vampire The Masquerade tidigare så är det ändå ganska klart och uppenbart i ens PM att Camarillan inte är ens klan - ifall men nu fått ett PM som säger att man tillhör Camarillan alls vill säga.

Att inte alla Camarillan har en förmåga tror jag är rätt självklart, däremot är det mer tveksamt om andra än de klanlösa skulle vara avsaknad av ett andra mål än att bara hålla byn vid liv. Alla som hållit på med Vampire the Masquerade vet att klanerna alltid kämpar för att sätta en av sina egna (sig själv?) på Prinsens plats.

När jag spelat varulv har jag alltid haft tillfälle att hålla kontakt med de andra varulvarna. Sist använde vi Google för att hålla kontakten, men visst var reglerna som sådana att alla snällt får hålla sig på forumet numera?

Vad gäller Sabbaten är jag tveksam till om de har förmågor. Siaren borde finnas bland Camarillan, men det brukar ju alltid finnas en eller annan Joker med i spelen, likaså tror jag inte de borde ha något annat mål än att få herravälde över oss andra. Men med tanke på punkt ett: Inte veta att Camarillan är en gruppering, så väljer jag följande:

Röst: Paxen!

Mogger

Hipsteranka
Måns tankar om Vimes

Så, jag tänkte ge mig på en runda 1-analys. Det kommer mer framöver:

Vimes
Är tidigt, och helt rätt, på Möller för hans neggiga start och hans senare ovilja att cleara sig själv. Pressar Recca en del (jag har spontant bra vibbar av Recca än så länge). Lägger minst lika mycket tid som alla andra på Paxen-snack, men kritiserar de med annan syn på 50/50-spelet. Visst, han gillar det inte, men tycker att Paxen ska hållas. Sannolikt baserar detta på tidigare spel. Vimes är överlag aktiv och driver på inaktiva (vilket iofs inte säger så mycket, eftersom det är vad som förväntas av en bybo). Men, all in all spelar Vimes klokt och byboigt.

Ulvrisk: 3%

Möller

Hubert Hortlax
Elmrig said:
Missade en hakparentes så gör ett nytt försök:

Möller said:
Jag kan dessutom, nu efter att ha kollat runt lite grann på WoD-wikin, också säga att jag inte ser någon uppenbar koppling mellan min disciplin och resten av min roll.
Det här låter ju väldigt märkligt för en som har koll på hur fiktionen ser ut. Kan du förklara lite närmare vad du menar egentligen?
Det är inte så jävla lätt att förklara närmare, eftersom jag inte vet hur fiktionen ser ut. Men jag gör et försök.

Min disciplin är en av de som är uppräknade av Mukwa för min klan. Så långt allt väl. Men jag kan inte förstå vad min disciplin har med min förmåga/information att göra.

Cassius

Hero
Vildkatt kontakt

Hej Vildkatt!

Blev du kontakt utanför forumet eller av någon annan en Mukwa för att veta att spelet var igång?

Jag är tillbaka från mitt rollspelade nu men öppnar på jobbet imorgon så kan bara skriva lite idag. Konvard ville att jag skulle rota i lite andra grejer sätter igång med det strax.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Vildkatt kontakt

Cassius said:
Hej Vildkatt!

Blev du kontakt utanför forumet eller av någon annan en Mukwa för att veta att spelet var igång?

Jag är tillbaka från mitt rollspelade nu men öppnar på jobbet imorgon så kan bara skriva lite idag. Konvard ville att jag skulle rota i lite andra grejer sätter igång med det strax.
Det bästa var om jag fick lite spontana tankar från dig. Ungefärligen så som du gjorde med Lu-kaazh utan större betänketid eller någon som bad dig kika närmre på honom.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Har du klanvinstvillkor?

Recca said:
!Paxen said:

Spännande. Jag är väldigt nyfiken, men det bästa vore ju om ALLA gick ut med om de har några klanvinstvillkor eller ej.

Jag menar; nu har en hel bunt gått ut med ja/nej och jag kommer också att hala fram mina villkor nu: Nej

VildKatt

Warrior

Cassius said:
Hej Vildkatt!

Jag blev kontaktad av Vicotnik, via Skype, ganska kort innan jag postade mitt inlägg som kort sammanfattade varför jag varit frånvarande.

Cassius

Hero
Allmänt om Elmrigs skrivande

Elmrig har varit på alla som det drevats mot Möller(mest), Basse och Recca. Både ifrågasättande av hur vida fluff är relevant och allmänt stressande av Möller. Basse har han kritiserat för att Basse menade att man skulle skydda sin generation.

Elmrig kom in sent i rundan(under kvällen), har hintat en del om fluff. Det som annars är intressant är det hen uppradande av dom han anser styra spelet. Vicotnik, BDG samt Vimes.

Annars helt okej med skrivande och allmänt aktiv. Hittar inte så mycket hintande mer än att hen anser sig ha en relativt god insyn i fluffet.

Cassius

Hero

Konrad Konvalj said:
Recca said:
!Paxen said:

Spännande. Jag är väldigt nyfiken, men det bästa vore ju om ALLA gick ut med om de har några klanvinstvillkor eller ej.

Jag menar; nu har en hel bunt gått ut med ja/nej och jag kommer också att hala fram mina villkor nu: Nej
Jag har vinstvillkor.

Mogger

Hipsteranka
xyas said:
Och jag kan med eftertryck sæga att meningen "jag skiter i mitt klan-vinst-vilkor, jag vill bara jaga ulvar" har precis lika mycket værde før mig som "men jag ær ju inte ulv".

Ba' så ni vet.
Nu var det ju inte det jag frågade om. Det jag reagerade på var att din reaktion på klanvinster var att det var "intressant" som om du stod utanför och såg på och inte direkt var involverad. "Det ska bli intressant att se hur byborna ska hantera det", typ.

Utöver det tycker jag att ditt resonerande kring det här är lite märkligt. Du har ju ett klanvillkor, så du vet ju åtminstone något om vem/vilka som har det, men ändå teoretiserar du löst och generellt. Varför?

Sedan har du överlag varit väldigt tyst och inte gjort något väsen av dig.

Eftersom jag ska byta röst backar jag upp det här med...

Röst: xyas

Cassius

Hero

Gud vad dum jag är ibland, jag menar såklart att jag har klanvinstvillkor.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Cassius said:
Hej Vildkatt!

Cassius, jag skrev för ett tag sedan i tråden att jag skulle försöka få tag på Vildkatt.