Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Cassius

Hero
Måns said:
xyas said:
Och jag kan med eftertryck sæga att meningen "jag skiter i mitt klan-vinst-vilkor, jag vill bara jaga ulvar" har precis lika mycket værde før mig som "men jag ær ju inte ulv".

Ba' så ni vet.
Nu var det ju inte det jag frågade om. Det jag reagerade på var att din reaktion på klanvinster var att det var "intressant" som om du stod utanför och såg på och inte direkt var involverad. "Det ska bli intressant att se hur byborna ska hantera det", typ.

Utöver det tycker jag att ditt resonerande kring det här är lite märkligt. Du har ju ett klanvillkor, så du vet ju åtminstone något om vem/vilka som har det, men ändå teoretiserar du löst och generellt. Varför?

Sedan har du överlag varit väldigt tyst och inte gjort något väsen av dig.

Eftersom jag ska byta röst backar jag upp det här med...

Röst: xyas
Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.

Möller

Hubert Hortlax
Vimes said:
Möller får gärna skriva något. Jag vill se:
- ett bra resonemang om hur vi ska gå vidare från röster på honom och Paxen
I frågan om !Paxen anser jag att jag föregått med gott exempel och helt enkelt struntat i honom.. Väldigt många av oss känner sen tidigare till hans spelstil, och alla andra fick reda på det tidigt i rundan. Skit i honom, iallafall för nu. Dessutom så upplever jag att han spelat mer grönande än tidigare spel, då han varit grön (eller åtminstone DTF).

Och hur ska ni gå vidare från mig då? Tja, nöj er med de scum tellsen jag gett ifrån mig hitintills och syssla med vettigare saker tills slutet av rundan. Lu-kaazh gav ett scum tell i början av första rundan i Ankeborg, berördes inte under resten av rundan och röstades ut ändå. Under tiden han det letas skit annorstädes.

Vimes said:
- en utredning kring hans aggressiva start
Basse kommer med vad jag anser vara en rätt värdelös taktik (att närgranska tidig inaktivitet) och en snömosig genomgång av spelet riktat mot nybörjare (vilket jag vidhåller vi knappt har några av). Jag ogillar det.

Att jag är aggressivare har jag svårt att förstå, men okejdå, det kanske jag är. Kan det ha att göra med att min erfarenhet denhär gången är lite större än senast? Kolla in Ankeborgs-liret där jag var ulv, inte tror jag att jag var mer aggressive än de spel där jag varit bybo. Hursomhelst ser jag inte riktigt att min aggressivitet är något scum tell mot mig.

Vimes said:
- förklaring kring hans märkliga sätt att närvara i tråden
Jag har, som några av er borde ha märkt, varit rätt inaktiv på forumet i allmänhet de senaste veckorna. Även de dagar jag inte varit ute och rest. Jag är hemma nu hela veckan och nästa och har därmed tid att deltaga i spelet, men jag studerar fortfarande. Vilket jag inte gjorde de övriga tre spelen jag varit med på.

Vimes said:
- en outning?
Jag är en generation 11. Jag väljer att outa det för att jag vill veta om det är högt eller lågt. Och jag tror spekulationerna om min generation kan bli intressanta.

Cassius

Hero
Re: Vildkatt kontakt

Vicotnik said:
Cassius said:
Hej Vildkatt!

Blev du kontakt utanför forumet eller av någon annan en Mukwa för att veta att spelet var igång?
Cassius, jag skrev för ett tag sedan i tråden att jag skulle försöka få tag på Vildkatt.
Jag vet. Jag ville bara kolla ifall någon trampade i en fälla. Kanske inte världens bästa men man måste ju försöka :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler
Måns said:
"intressant"
Har beskrivit på vilket sätt jag tyckte det var intressant.

Måns said:
Utöver det tycker jag att ditt resonerande kring det här är lite märkligt. Du har ju ett klanvillkor, så du vet ju åtminstone något om vem/vilka som har det, men ändå teoretiserar du löst och generellt. Varför?
Hur menar du? Det enda jag vet (eller visste, eftersom flera har outat att de har klanvilkor) är ju att jag själv hade ett sådant vilkor. Inte så mycket att teorisera om precis.

Måns said:
Sedan har du överlag varit väldigt tyst och inte gjort något väsen av dig.
Ok.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Har du klanvinstvillkor?

Konrad Konvalj said:
Spännande. Jag är väldigt nyfiken, men det bästa vore ju om ALLA gick ut med om de har några klanvinstvillkor eller ej.
Det är försent att stämma i bäcken, men jag vill säga att jag inte håller med. Det är inte alls säkert att det är bäst. Spelet kan ha mekaniker för att bestraffa massoutning, det vet vi ingenting om, och jag hade hellre sett att man väntat lite och diskuterat om det verkligen var rätt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Jag är en generation 11. Jag väljer att outa det för att jag vill veta om det är högt eller lågt. Och jag tror spekulationerna om min generation kan bli intressanta.
Möller kolla start inlägget så ser du hur hög/låg genration 11 är.

Möller

Hubert Hortlax

Ska försöka spela lite offensivt också, inte bara försvara mig.

Jag tycker fortfarande att Basenanji spelar rätt dåligt, men mer än så är det inte. Min röst gör liten nytta där.

Cassius får jag inget grepp om, vilket jag ogillar. Vet inte riktigt vad det beror på. Här vill jag verkligen veta - hur jämför Cassius' spel nu jämfört med förra spelet, då han visst var ulv?

Xyas tycker jag spelar sämre än när jag spelat med honom tidigare. Återigen kan jag tyvärr inte förklara mig mer än så. Ska ta mig tid nu att läsa in mig lite närmare, men Röst: Xyas blir bra tills dess.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Möller said:
Det gör jag inte alls det. Den listar möjliga generationer och säger ingenting om hur spelet faktiskt ser ut. Finns generation 6:or med i spel är 11 högt, t.ex.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Möller said:
Konrad Konvalj said:
Spännande. Jag är väldigt nyfiken, men det bästa vore ju om ALLA gick ut med om de har några klanvinstvillkor eller ej.
Det är försent att stämma i bäcken, men jag vill säga att jag inte håller med. Det är inte alls säkert att det är bäst. Spelet kan ha mekaniker för att bestraffa massoutning, det vet vi ingenting om, och jag hade hellre sett att man väntat lite och diskuterat om det verkligen var rätt.
Alltså, du är online Möller så det är bara att släppa på om du har klanvinstvillkor eller inte.

Nu när det här karusellen är igång skall det ju göras pronto av alla som är här lixom.

När det väl är avslutat kan Recca få berätta sina spekulationer. Dumt att göra det innan tycker då jag.

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Alltså, du är online Möller så det är bara att släppa på om du har klanvinstvillkor eller inte
Jag har klanvinstvillkor.

Möller

Hubert Hortlax

Efter att ha läst igenom Xyas alla inlägg låter jag min röst vila kvar där. Det är ganska lite fokuserat på speldeltgare, misstankar etc., och mycket dribblande om klanvinstvillkor (som jag tycker är rätt meningslöst, i dagsläget iallafall). En röst på mig och en på Björn den Gode utan att följa upp med att dreva genom frågor. Lite slött.

Men han skriver bra grejer också.
xyas said:
Att røsta ut folk før att de ær "ohjælpsamma" ær en sjukt dålig taktik, och jag ær ganska sæker på att om vi studerade statistiken skulle vi se att byns track record nær det kommer till det ær uselt. Det blir ofta en sjælvuppfyllande profetia. Någon upplevs som ohjælpsam, pressas och upplevs som ohjælpsam oavsett hur de agerar. Vi har sett det flera gånger.

Scum Tells Forever!
Vissa taktik-inlägg har varit rent skräp, men Xyas har fattat spelet. Vore kul om man hittat några scum tells också.

Tyr

Hero
Möller said:
Vicotnik said:
Möller said:
Det gör jag inte alls det. Den listar möjliga generationer och säger ingenting om hur spelet faktiskt ser ut. Finns generation 6:or med i spel är 11 högt, t.ex.
Men vi vet ju lika mycket/lite som du om generationer. Enda sättet att få reda på om 11 är högt eller lågt i spelet är ju om en majoritet går ut med det. Tycker du verkligen vi ska massouta generation i detta läget?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tyr said:
Möller said:
Vicotnik said:
Möller said:
Men vi vet ju lika mycket/lite som du om generationer. Enda sättet att få reda på om 11 är högt eller lågt i spelet är ju om en majoritet går ut med det. Tycker du verkligen vi ska massouta generation i detta läget?
Spontant så tror jag inte vi kommer ha folk som ligger mellan gen 6-15, kanske någon enstaka som ligger på gen 4-5. Högre än 4 har jag svårt att tro på.

Möller

Hubert Hortlax
Tyr said:
Möller said:
Vicotnik said:
Möller said:
Nja. Jag är emot massoutning i princip alla gånger. Min outning är inte relevant nu, men senare i spelet kan den vara det.

Tyr

Hero
Cassius said:
Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.
Jag tror inte det skiljer sig nämnvärt från tidigare spel jag varit med i. Jag är mer analytisk, så spelet behöver mogna lite för att jag ska komma in bättre i spelet tror jag. Fram tills dess försöker jag så gott jag kan.

Om du har några frågor så är det fritt fram att ställa dem. I vanlig ordning så har jag teorier om hur spelet är uppbyggt. Jag vet dock inte om byn har något att tjäna på att jag flummar om uppbyggnad i nuläget.

Cassius

Hero
Tyr said:
Cassius said:
Jag tror inte det skiljer sig nämnvärt från tidigare spel jag varit med i. Jag är mer analytisk, så spelet behöver mogna lite för att jag ska komma in bättre i spelet tror jag. Fram tills dess försöker jag så gott jag kan.

Om du har några frågor så är det fritt fram att ställa dem. I vanlig ordning så har jag teorier om hur spelet är uppbyggt. Jag vet dock inte om byn har något att tjäna på att jag flummar om uppbyggnad i nuläget.
Nu var det trevligt att höra lite ifrån dig! Nu är det så att jag råkade skriva fel och det skulle så klart stå Xyas eftersom det var hen som diskuterades. Men det stämmer kanske in på dig också. Ber om ursäkt förvirringen.

Björn den gode

Swashbuckler
Låt oss göra ett tankeexperiment. Xyas har fått ett klanvinstvillkor, sen läser han under en period bland annat följande inlägg:

Mukwa said:
Camarillans vinstvillkor: Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel.
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Cappadocian överlever, samt att det inte får finnas någon Giovanni kvar i spel.
!Paxen said:
Klan vinstvillkorna! Okej, det här ska tydligen passa in i lore, men det kan också vara ett sätt för Mukwa att se till så att byborna kan bråka sinsemellan, för att göra så att deras klan vinner.
Recca said:
En spontan gissning är att klaner som är independent inte har vinstvillkor som säger att en klan måste ut innan man kan vinna. Det skulle fluffmässigt maka mycket sense men jag kan också se det som att klaner inom reapektive indelning har vinstkriterier inom indwlningen.
vimes said:
4. Klanernas vinstvillkor
Fuck 'em, i'd say. Jag tillhör Camarillan, att vinna med byn är vad som intresserar mig. Är det så att jag vinner som klan också så är det en fjäder i hatten. Men jag tänker göra noll och intet för att min klans vinstvillkor ska uppfyllas (utöver att Camarillan ska vinna). Jag hoppas att andra också är solidariska på detta vis.
Cassius said:
Tack för ett bra inlägg! Jag klurade som fan på det där men klanernas vinstvillkor och funderade på hur man skulle förhålla sig gentemot det. Men jag tänker inte vara fast i arvsynden, jag ska inte döda min broder! Camarillan är död! Länge leve Camarillan!
Måns said:
Vad är det du tycker är intressant med klan-vinsterna? Alla andra som har kommenterat dem har sagt saker i stil med "jag är bybo i första hand, och skiter i klanvinst!"

Nu efter att exempelrollpersonen, Vimes och Cassius har sagt att dom har klan-villkor som går lite på tvärs mot vinstvillkoret för camarillan, och som stämmer oerhört bra med både fluffet och xyas egen roll. Och till och med om man missat Vimes och Cassius inlägg eller inte uppmärksammat dom så var ju Måns snäll att sammanfatta det i sin fråga (även om "alla" nu kanske är lite överdrivet om de bara var två + exemplet). Nu tänker xyas:

xyas said:
Men vi vet ju inte vem eller vilka som har de hær klan-villkoren. Personligen gissar jag att det bara ær en eller två av de mer prominenta klanerna, motiverat med att de vill stanna kvar på toppen.
e n e l l e r t v å? Räknar han med sig själv så blir det liksom automatiskt minst 3...Dessutom så har han sen i samma stund som han medger att han har klanvillkor sagt en hel del om sin klan, helt utan att vara misstänkt, och helt opåkallat.

När han sen hittar försvaret:
xyas said:
Om du ær så extremt nyfiken på om jag har ett klanvillkor kan du ju fråga "har du ett klanvilkor xyas?". Att dra slutsatsen att jag inte har något sådant kriteri utifrån det jag skrivit hitintills kænns långssøkt och påhittat.

Det sammanfattar før øvrigt hur jag tycker du spelar: långsøkt. Min røst sitter bra på dig.
så kan jag liksom bara sitta och känna mig nöjd, det där känns typiskt som en reaktion från någon som inser att han gjort bort sig, inte som någon som konstruktivt försöker hitta varulvar. Just nu är jag mest förvånad över att inte fler röstat på honom, brukar xyas hänga med dåligt i trådar och sen bli förnärmad om någon påpekar hur skumt det ser ut? Är det därför han inte har fler röster. Jag är inte alls bekväm i att bara tag-teama med Måns, för Måns är en lurig jävel, ni som plockat ulvar fem senaste partierna, är jag helt fel ute? Annars tycker jag vi ska dreva nu, finns inget att vänta på egentligen.

Lukas

Mannen i Gult

Jag skall börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivit något underdagen, och att jag förmodligen inte har ork att göra något längre just nu. men lite matnyttigt skall jag i allafall försöka få ur mig.

först ut så kan jag säga att jag har ett klanvinstvillkor!

sedan så är jag ganska fundersam över Möller, jag tänker inte bara släppa han så där, eftersom jag fortfarande tycker han är skummast.
MEN
jag tycker han sa en bra sak när han sa:
Möller said:
Och hur ska ni gå vidare från mig då? Tja, nöj er med de scum tellsen jag gett ifrån mig hitintills och syssla med vettigare saker tills slutet av rundan. Lu-kaazh gav ett scum tell i början av första rundan i Ankeborg, berördes inte under resten av rundan och röstades ut ändå. Under tiden han det letas skit annorstädes.
jag tror att det helt klart är rätt väg att gå, men om ingen annan person skiter ner sig så tror jag faktist att det får bli möller som åker.
men jag tror att det är smart om vi hinner dreva mot några fler den här rundan.

men att gå vidare, Då är frågan var jag känner att jag skulle vilja lägga mer press.
jag är faktist lite intreserad av OBD som jag tycker flyger lite under radan, jag läste just genom hans inlägg och jag tycker inte riktigt att han bidrar med något. kanske brukar han inte göra det,och det är hans är hans vanliga spelstil, men jag vill mig komma ihåg att folk har pratat om att han är en väldigt skicklig spelare men jag personligen har inget minne av honom i spel (var han ersättaren i mafia spelet?).

Jag skulle vilja att OBD daskar upp sig lite och lever upp till sitt rykte.

Röst:Ond bråd död

Björn den gode

Swashbuckler

Nu när det här karusellen är igång skall det ju göras pronto av alla som är här lixom.
Även om jag egentligen skulle vara rätt nöjd med att hänga xyas utan att gå in mer på det här så eftersom så många redan talat om det här så tycker jag att taktiken är värd att prövas. Jag har klanvinstvillkor.