Konrad Konvalj
Myrmidon
Re: Recca till KK
Hur som Recca. Nu går vi vidare och släpper det här så länge. Jag är nöjd med det du skrivit, men vidhåller fortfarande att det var onödigt och lite förhastat.
Jag skrev "utbrott" av anledningen att jag ärligt talat inte visste riktigt hur din reaktion var ämnad att vara. Jag misstänkte att det var semi-allvarligt, men fick det inte bekräftat förens nu.Recca said:Jag skrev faktiskt mitt inlägg till Vimes semi-allvarligt. Jag tycker att det är viktigt att pressa honom tidigt eftersom han har en tendens att leka vågmästare. Du och kanske någon mer red tidigt in på vita hästen och ville försvara Vimes och kritisera mitt tilltag men jag tyckte att det som sades till Vimes' försvar faktiskt inte dög som invändningar mot min kritik angående läsplattan. Ponera att han sitter med en läsplatta i bilen med sin sambo och läser i tråden. Jag tycker det är helt okay att han inte skriver något vettigt men jag tycker det är en tunn anledning att hävda att läsplattan inte ger tillräcklig skrivyta - och ja, jag övertolkade hans mening men det var tidigt i tråden och jag gjorde det med flit för att få mer aktivitet från Vimes.Konrad Konvalj said:Äh. Det var inga konkreta frågor utan det jag ville få ut av dig var mer ett svar. Du gick lite aggro mot mig och jag svarade dig, men du hoppade över att svara tillbaka. Istället svarade du på mitt fluff-snacks-inlägg (och det kändes just då som en diss av mitt inlägg till dig). Nu har du gett mig mer, men jag tycker fortfarande att du var snabb på Vimes för läsplattan och sedan gick din aggro vidare mot mig när jag lyft ditt "utbrott" till en diskussion.Recca said:Om du jämför med tidigare spel så är det så här jag spelar. Det enda det skiljer sig mot är min spelstil i Supernaturalgate där jag var newbie och var väldigt försiktig och inte ville trampa på några tår. Femton feminism-diskussioner och fyra eller fler ulvspel senare är min internetpersonlighet en härdad och aggro bitch som "får utbrott på folk".Konrad Konvalj said:Jag skrev "utbrott" för att utbrott kanske var ett lite väl tilltaget ord i sammanhanget. Det jag reflekterade över var att dina 4 första inlägg var framhastade och helt utan mening.
1. Tågresa (informativt absolut, och ett fint livstecken)
2. Fluff (kanske är av vikt?)
3. Vimes dålig ursäkt (i min mening onödigt)
4. Röst på Vimes
Flufftexten kanske inte är helt onödig, men det är inget jag lägger någon vikt på i nuläget eftersom jag har noll koll på fluffet. Ditt inlägg fick ju fart på Cassius med flera så det kanske är något alla fluffkännare kan jobba med.
Din reaktion nu sticker ju också ut, men är det något jag har lärt mig de senaste spelen är att man inte skall fastna och lägga fokus på endast en person. Typ som en tidigare version av Kånrad Kånkelman.
Du skrev att du hade ställt lite frågor till mig eller något i den stilen. Nu hittar jag inte dem. Sorry. Du får länka till dem eller nåt...
Hur som Recca. Nu går vi vidare och släpper det här så länge. Jag är nöjd med det du skrivit, men vidhåller fortfarande att det var onödigt och lite förhastat.