Är på Basenanji för tidig-inaktivitet-är-scum-teorin. Det gillar ju jag =)
Snackar, mycket med Recca, om fluff. Går rätt mycket över mitt huvud.
Första rösten Xyas. Helt okej motivering och drevning. Löser ut sina fågor med Xyas och lägger ner drevet.
Cassius said:
Alla verkar vara försiktiga med att skriva, jag följer KK inlägg och försöker få igång snacket då. Xyas skriver ett inlägg snabbt som fan och sen en kommentar som jag tolkar som att hen håller med Basse om att vi ska hålla koll på dom som äCassiusr inaktiva. I vilket fall som helst skriver in Xyas ett skit mer. Jag vill höra en förklaring.
Röst: Xyas
Försvarar sig mot Konrad Konvaljs anklagning att han bara kommer med fluff. Avvaktar med att gå på mig. Föreslår att kräva outningar av de mest misstänkta. Rätt bra försvarat får jag säga.
Är på Ond Bråd död för lite aktivitet. Fortsätter gå på Basenanji för att det inte blev något resultat av hans teori.
Byter röst till mig. Vill att jag förklarar mina märkliga inlägg. Lite ospecifierat, men okej då. Fortsätter vara på mig.
Hoppar på Xyas, igen, för innehållslösa inlägg. Ogillar att Lu-kaazh skriver lite och hoppar på uppenbara drev.
Gör en analys av Elmrig och hittar inte så mycket konstigt. Bra.
Cassius said:
Elmrig har varit på alla som det drevats mot Möller(mest), Basse och Recca. Både ifrågasättande av hur vida fluff är relevant och allmänt stressande av Möller. Basse har han kritiserat för att Basse menade att man skulle skydda sin generation.
Elmrig kom in sent i rundan(under kvällen), har hintat en del om fluff. Det som annars är intressant är det hen uppradande av dom han anser styra spelet. Vicotnik, BDG samt Vimes.
Annars helt okej med skrivande och allmänt aktiv. Hittar inte så mycket hintande mer än att hen anser sig ha en relativt god insyn i fluffet.
Påpekar att Tyr har skrivit få inlägg, men menade Xyas. Lite märkligt.
Analyserar Recca på Konrad Konvaljs beägran.
Cassius said:
Jag skulle också vilja se en rösträkning.
Konrad ville att jag skulle ta och läsa igenom Recca och se vad jag fick ut av det. Recca har i många inlägg fokuserat på fluffet eller spelupplägget. Detta kan mycket väl vara en effekt av att Recca kan mycket om WoD och därför bryr sig om fluffet i det här spelet samt att hon ledde ett spel nyligen.
Hon har drevat mot Vimes och Basse en smula, detta var tidigt i omgången, annars har drevandet varit hårt mot Möller och !Paxen, inget konstigt med det direkt. Intressant att komma ihåg är hennes anklagelse om att Vimes styr spelet och agerar vågmästare, det får gärna Recca kommentera hur hon tycker det har ändrats.
Det intressantaste jag hittat är nog detta citat, jag regarer på bensäkerheten i hennes sätt att skriva, kan vara ett resultat av en gåpåig attytid men det är lite väl.
Det är självklart att Mukwa kör med att generation är indikativt för styrka. I varulvsspel kan styrka från generation endast översättas till förmåga/information.
Hoppar på !Paxen-tåget. Tycker att jag är »sjukt skum«, men än !Paxen som precis klantat till det med klanvinstvillkoren. Kan väl påpekas att rätt många verkar ha nergrarderat min ulvighet vid dethär laget.
Tycker Stövelkatten är för inaktiv. Outar sin klan Tremere som svar på lite press från Recca och Elmrig. Lite slentrianmässig outning. Kräver att Stövelkatten outar generation, oklart varför.
Cassius said:
Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.
Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Lite förvirrat försvar av generations-kravet från Stövlis. Jag tycker inte det riktigt håller.
Cassius said:
Jag menar att Stövelkatten i allra högsta grad är ulv. Så här tänkte jag med generationen, även om Stövekatten verkar skita helt i att svara.
Ifall Stövelkatten säger(och ljuger för att den redan är inne i en lögnspiral) generation X och jag råkar vara generation X så har jag ännu en grej att gå på. Så jag såg det inte som speciellt random utan som en uttänkt taktik för att sätta ulven i en fälla. Jag tycker inte detta på något sätt grönar !Paxen, jag tror snarare vi har två ulvar.
Röst: Stövelkatten