Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Recca fantiserar om Måns

Fy fan äntligen har jag läst ifatt spelet. För engång skulle förstår jag de spelare som inte kan hänga med i spelet från jobbet, det är en grym wall of text att läsa ifatt. Men nu är det gjort för dagen :gremsmile:
Kommer dock även i morgon att vara på utbildning och inte kunna vara så aktiv på jobbet räknar dock med att droppa in och läsa ifatt lite på lunchen.

Nog om det. I och med att Måns och Lu-kaazh bekräftar dels att Venture har ett vinstvilkor och att de sedan omvänt bekräftar vilken deras fiende är så stärks misstankarna ordentligt mot !Paxen.
Även jag tolkar mina klanvilkor som att samtliga i klanen borde känna till dem. Så att då någon innom klanen inte känner till vinstvilkoren är väldigt märkligt.

Röst: !Paxen

Vicotnik

Den onde
Staff member

Anser att det vore bra ifall de som inte har klanvilkor går ut med sin Klan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Stövelkatten du har en del att svara på

Recca said:
Jag tycker vi har en given ulv i !Paxen där två personer har klanvillkor och tillhör samma klan som han utan villkor gör! Vi måste nästan rösta ut !Paxen i denna runda för att säkerställa att vi kan fortsätta med samma resonemang för att ta fler ulvar och därmed ta Stövelkatten härnäst.
Att hänga !Paxen är som sagt var ett givet val.

Sen greppar jag inte hur du kan säkerställa att vi i ett senare skede kan använda oss av samma resonemang?

Att Katten är ulv för att han inte har klanvinstvillkor är väl beefen du menar?

Jag har inga klanvinstvillkor, men någon annan i samma klan har det kan jag ju påpeka. Betyder det per default att jag är ulv? Betyder det att du "grönar" de som har Klanvinstvillkor uppradade i listan?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad tillhör du någon av de klaner som listas under:
Camarilla eller under Independent? Det räcker med om du svara på vilken du listas under.
Anledningen till att jag vill veta detta är för att du inte har något klanvinstvilkor.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Sammanställning, ja tack!

Cassius
34 inlägg, tror jag.

Är på Basenanji för tidig-inaktivitet-är-scum-teorin. Det gillar ju jag =)

Snackar, mycket med Recca, om fluff. Går rätt mycket över mitt huvud.

Första rösten Xyas. Helt okej motivering och drevning. Löser ut sina fågor med Xyas och lägger ner drevet.
Cassius said:
Alla verkar vara försiktiga med att skriva, jag följer KK inlägg och försöker få igång snacket då. Xyas skriver ett inlägg snabbt som fan och sen en kommentar som jag tolkar som att hen håller med Basse om att vi ska hålla koll på dom som äCassiusr inaktiva. I vilket fall som helst skriver in Xyas ett skit mer. Jag vill höra en förklaring.

Röst: Xyas
Försvarar sig mot Konrad Konvaljs anklagning att han bara kommer med fluff. Avvaktar med att gå på mig. Föreslår att kräva outningar av de mest misstänkta. Rätt bra försvarat får jag säga.

Är på Ond Bråd död för lite aktivitet. Fortsätter gå på Basenanji för att det inte blev något resultat av hans teori.

Byter röst till mig. Vill att jag förklarar mina märkliga inlägg. Lite ospecifierat, men okej då. Fortsätter vara på mig.

Hoppar på Xyas, igen, för innehållslösa inlägg. Ogillar att Lu-kaazh skriver lite och hoppar på uppenbara drev.

Gör en analys av Elmrig och hittar inte så mycket konstigt. Bra.
Cassius said:
Elmrig har varit på alla som det drevats mot Möller(mest), Basse och Recca. Både ifrågasättande av hur vida fluff är relevant och allmänt stressande av Möller. Basse har han kritiserat för att Basse menade att man skulle skydda sin generation.

Elmrig kom in sent i rundan(under kvällen), har hintat en del om fluff. Det som annars är intressant är det hen uppradande av dom han anser styra spelet. Vicotnik, BDG samt Vimes.

Annars helt okej med skrivande och allmänt aktiv. Hittar inte så mycket hintande mer än att hen anser sig ha en relativt god insyn i fluffet.
Påpekar att Tyr har skrivit få inlägg, men menade Xyas. Lite märkligt.

Analyserar Recca på Konrad Konvaljs beägran.
Cassius said:
Jag skulle också vilja se en rösträkning.

Konrad ville att jag skulle ta och läsa igenom Recca och se vad jag fick ut av det. Recca har i många inlägg fokuserat på fluffet eller spelupplägget. Detta kan mycket väl vara en effekt av att Recca kan mycket om WoD och därför bryr sig om fluffet i det här spelet samt att hon ledde ett spel nyligen.

Hon har drevat mot Vimes och Basse en smula, detta var tidigt i omgången, annars har drevandet varit hårt mot Möller och !Paxen, inget konstigt med det direkt. Intressant att komma ihåg är hennes anklagelse om att Vimes styr spelet och agerar vågmästare, det får gärna Recca kommentera hur hon tycker det har ändrats.

Det intressantaste jag hittat är nog detta citat, jag regarer på bensäkerheten i hennes sätt att skriva, kan vara ett resultat av en gåpåig attytid men det är lite väl.

Det är självklart att Mukwa kör med att generation är indikativt för styrka. I varulvsspel kan styrka från generation endast översättas till förmåga/information.
Hoppar på !Paxen-tåget. Tycker att jag är »sjukt skum«, men än !Paxen som precis klantat till det med klanvinstvillkoren. Kan väl påpekas att rätt många verkar ha nergrarderat min ulvighet vid dethär laget.

Tycker Stövelkatten är för inaktiv. Outar sin klan Tremere som svar på lite press från Recca och Elmrig. Lite slentrianmässig outning. Kräver att Stövelkatten outar generation, oklart varför.
Cassius said:
Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Lite förvirrat försvar av generations-kravet från Stövlis. Jag tycker inte det riktigt håller.
Cassius said:
Jag menar att Stövelkatten i allra högsta grad är ulv. Så här tänkte jag med generationen, även om Stövekatten verkar skita helt i att svara.

Ifall Stövelkatten säger(och ljuger för att den redan är inne i en lögnspiral) generation X och jag råkar vara generation X så har jag ännu en grej att gå på. Så jag såg det inte som speciellt random utan som en uttänkt taktik för att sätta ulven i en fälla. Jag tycker inte detta på något sätt grönar !Paxen, jag tror snarare vi har två ulvar.

Röst: Stövelkatten

Jag vet inte riktigt. Cassius spelar upp sig i mitten av rundan. Analyserna av Elmrig och Recca är inte så avancerade, men så är Cassius nybörjare. Det är bra att han kommer ihåg Basenanji längre än de flesta och att han verkligen drevar mig istället för att bara rösta. Tycker det är märkligt att han påminner om mig mitt i brinnande !Paxen-inferno. Den senare delen av rundan känns generellt sämre från Cassius sida. Angreppen på Stövelkatten är rentav nödvändiga för att rentvå sigsjälv, men de är inte klockrena. Rent krass kan Cassius varit en duktig ulv i början som följt med bra i drev mot bybor (nåja, jag vet inte vad jag tycker om Basenanji) men börjar tappa fotfäste när han själv och ulvpolaren !Paxen hamnar i fokus. Men vi får se, det blir intressant hur konflikten Cassius-Stövelkatten fortsätter.

Möller

Hubert Hortlax

Vicotnik said:
Utveckla gärna.

Basenanji

Postd20modernist

KK said:
Jag har inga klanvinstvillkor, men någon annan i samma klan har det kan jag ju påpeka. Betyder det per default att jag är ulv? Betyder det att du "grönar" de som har Klanvinstvillkor uppradade i listan?
Ojdå, nu är det ju jätteviktigt att vi kollar detta, för om du har rätt är det fler som alltså är med i en klan UTAN att ha fått klanvinstvillkor.

I så fall grönas !Paxen: caset mot honom bygger ju på att han inte har klanvinstvillkor trots att både Lu-kaazh och Måns har det.

Så, KK, du borde verkligen go bananas över det här!

Vicotnik

Den onde
Staff member

Möller said:
Vicotnik said:
Utveckla gärna.
Därför ifall de går ut med en klan där det finns spelare som har vinstvilkor för sin klan så är personen högst misstänkt.

Möller

Hubert Hortlax

Vicotnik said:
Möller said:
Vicotnik said:
Utveckla gärna.
Därför ifall de går ut med en klan där det finns spelare som har vinstvilkor för sin klan så är personen högst misstänkt.
Okej, fair enough. Trodde det hade nått att göra med independent vs. Camarilla-klaner, fluff alltså. Som jag då inte har koll på.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
KK said:
Ojdå, nu är det ju jätteviktigt att vi kollar detta, för om du har rätt är det fler som alltså är med i en klan UTAN att ha fått klanvinstvillkor.

I så fall grönas !Paxen: caset mot honom bygger ju på att han inte har klanvinstvillkor trots att både Lu-kaazh och Måns har det.

Så, KK, du borde verkligen go bananas över det här!
Jag är på gång.

Men att gå bananas över det tänker jag inte riktigt göra. Lixom, !Paxen är i mina ögon inte ulv för att Måns/Lu-kaazh säger det via icke klanvinstvillkoren utan det är ju en väldans massa annat + det. Det är ju mer vatten på kvarn. !Paxen har ju overall rundan igenom pingat till höger och vänster.

VildKatt

Warrior
Möller, my man!

Faktum är att jag har klanvinst utöver att byborna ska vinna, så min fråga blir helt enkelt:

Möller - vilken klan vill vi ha bort för att få hem vår klanvinst?

Och därmed har ni fått svar på vilken klan jag också tillhör, om ni alls hängt med.

Cassius

Hero

Möller said:
Jag vet inte riktigt. Cassius spelar upp sig i mitten av rundan. Analyserna av Elmrig och Recca är inte så avancerade, men så är Cassius nybörjare. Det är bra att han kommer ihåg Basenanji längre än de flesta och att han verkligen drevar mig istället för att bara rösta. Tycker det är märkligt att han påminner om mig mitt i brinnande !Paxen-inferno. Den senare delen av rundan känns generellt sämre från Cassius sida. Angreppen på Stövelkatten är rentav nödvändiga för att rentvå sigsjälv, men de är inte klockrena. Rent krass kan Cassius varit en duktig ulv i början som följt med bra i drev mot bybor (nåja, jag vet inte vad jag tycker om Basenanji) men börjar tappa fotfäste när han själv och ulvpolaren !Paxen hamnar i fokus. Men vi får se, det blir intressant hur konflikten Cassius-Stövelkatten fortsätter.
Tråkigt att du inte tycker att jag håller måttet riktigt. Jag undrar hur du menar att det är nödvändiga för att rentvå mig själv? När jag drar igång mot Stöveltramp så har jag inte outat min klan? Eller menar du att det var några som försökte drev lite mot mig, som jag minns det så var det mest att folk ville att jag skulle bli tydligare. Jag försöker helt enkelt så gott jag kan, jag kan inte svära på att Stöveltramp är ulv men det är jäkligt konstigt att jag har ett klanvinstvilkor och inte hen.

Men det finns ett sätt till vi kan reda upp det här. Det är antagligen så att alla klaner har unika klanvinstvilkor och ifall inte speciellt många har outat sitt och det är många som tycker jag är skum så kan jag outa mitt. Det hade väl varit ännu mer suicidalt att gambla så igen?

Så håll inne på era vilkor så har jag det som kan gröna mig, ifall ni inte litar på mig. Tillbaka till kvällsmys!

Möller

Hubert Hortlax

Konrad Konvalj said:
Men att gå bananas över det tänker jag inte riktigt göra. Lixom, !Paxen är i mina ögon inte ulv för att Måns/Lu-kaazh säger det via icke klanvinstvillkoren utan det är ju en väldans massa annat + det. Det är ju mer vatten på kvarn. !Paxen har ju overall rundan igenom pingat till höger och vänster.
Du får gärna utveckla dethär. Jag tycker !Paxen spelat hyfsat ändå, särskilt lite senare i rundan innan klanvinstvillkor-härvan. Visst har han pingat, men så har vid detdär med 50/50-taktiken. Vad har du sett i hans spel?

För har medlemmar av samma klan inte nödvändigtvis båda klanvinstvillkor faller de flestas case på !Paxen. Och hela spelet måste vändas någon annanstans, om du nu inte kan gräva fram mer skit på honom.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Möller, my man!

VildKatt said:
Faktum är att jag har klanvinst utöver att byborna ska vinna, så min fråga blir helt enkelt:

Möller - vilken klan vill vi ha bort för att få hem vår klanvinst?

Och därmed har ni fått svar på vilken klan jag också tillhör, om ni alls hängt med.
Tjenare, klanpolare!

Personligen tycker jag dock att Basenanji är bättre lämpad att gå ut med det, då han för mig är mer scum än jag själv. Eller du för den delen, du hör också till de misstänkta. Så tills några »neutrala« sagt vad de tycker i frågan håller jag käft.

Björn den gode

Swashbuckler
KK

Vicotnik said:
Camarilla eller under Independent? Det räcker med om du svara på vilken du listas under.
Anledningen till att jag vill veta detta är för att du inte har något klanvinstvilkor.
Eftersom han inte verkar vilja svara själv så tänkte jag svara åt honom. Konrad tillhör klan Malkav. Att du inte själv uppmärksamamt det Vicotnik gör mig misstänksam på vad du är ute och letar efter egentligen, det verkar ju inte vara ulvar.

Och ja, mycket tyder på att även Konrad tillhör den skumma sidan. Även om jag just i hans fall faktiskt kan se förmildrande fluffomständigheter, fast nä, jag gillar enkla lösningar. Även om jag som sagt fortfarande har en gnagande känsla av att det här är lite för lätt...

Möller

Hubert Hortlax

Det är främst dethär inlägget jag tänker på:·
Cassius said:
xyas said:
Cassius said:
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.

Cassius said:
... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.

Cassius said:
...Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?

Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?

Röst: Cassius
Jag menar att Stövelkatten i allra högsta grad är ulv. Så här tänkte jag med generationen, även om Stövekatten verkar skita helt i att svara.

Ifall Stövelkatten säger(och ljuger för att den redan är inne i en lögnspiral) generation X och jag råkar vara generation X så har jag ännu en grej att gå på. Så jag såg det inte som speciellt random utan som en uttänkt taktik för att sätta ulven i en fälla. Jag tycker inte detta på något sätt grönar !Paxen, jag tror snarare vi har två ulvar.

Röst: Stövelkatten
Vid dethär laget har det har kkv-!Paxen-härvan börjat och det har dessutom framkommit att medan du och Stövelkatten har samma klan så skiljer ni er med klanvinstvillkor. Den rådande teorin är att det är ohållbart och att en av du och Stövelkatten är ulv. Därav »måste« du hoppa på Stövelkatten, men jag tycker inte du gör det sådär jättebra. Teorin om att Stövelkatten skulle ljuga om generation håller inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK

Björn den gode said:
Vicotnik said:
Eftersom han inte verkar vilja svara själv så tänkte jag svara åt honom. Konrad tillhör klan Malkav. Att du inte själv uppmärksamamt det Vicotnik gör mig misstänksam på vad du är ute och letar efter egentligen, det verkar ju inte vara ulvar.

Och ja, mycket tyder på att även Konrad tillhör den skumma sidan. Även om jag just i hans fall faktiskt kan se förmildrande fluffomständigheter, fast nä, jag gillar enkla lösningar. Även om jag som sagt fortfarande har en gnagande känsla av att det här är lite för lätt...
Vad är det här BDG?

Jag har ingen ovilja att svara utan är väldigt öppen med att svara. Du har fattat galoppen helt rätt gällande min klan i alla fall, och rent fluffmässigt är du inne på rätt spår också.

Jag kommer med fler inlägg inom kort. Var så säker.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: KK

Att du inte själv uppmärksamamt det Vicotnik gör mig misstänksam på vad du är ute och letar efter egentligen, det verkar ju inte vara ulvar.
Nej jag har inte uppmärksammat att han är en Malkav, där av min fråga.
Och om det skulle lugna dig så kan även jag gå ut med min klan eller vilka som min klan vill ha ut ur spel.

Björn den gode

Swashbuckler
Spelet löst - cirkulera

Med reservation för högst eventuella felaktighter så har jag kommit fram till att:
!Paxen, Stövelkatten, Konrad Konvalj och Möller är varulvar.*

Vimes eller möjligtvis Vicotnik är DTF. Övriga är bybor. Så vad säger ni ska vi se till att vi knyter ihop de lösa trådarna så att vi kan börja med nästa parti?

*Eller ja alltså så här enkelt kan det rimligtvis inte vara, men jag tror ändå att jag är bra nära sanningen med det här inlägget och det ska bli kul att se hur rätt jag hade när spelet är slut.

G

Guest

Guest

Cassius said:
Stövelkatten said:
Cassius said:
Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.

Hursomhelst, jag droppar gärna min generation om du förklarar varför det är av vikt. För personligen har jag svårt att se hur det kan vara relevant kopplat till att jag är Tremere och saknar klanvinstkriterium.

Nu drar jag iväg på improteater och dricker öl. Har förvisso mobilen på mig så jag tittar kanske in senare.
Varför har jag klanvinstvilkor och inte du?
Nuså är jag tillbaka en kort stund. Ska idka lite kvällsmys nu men jag tänkte iaf svara på din fråga. Kollar tråden en snabbis innan läggdags.
Annars är jag åter vid en riktig dator imorgon från 10:00-10:30

Jag har inte en aning om varför du har klanvillkor och inte jag. Nån fluffmässig info rörande detta känner jag inte heller till. Möjligen har det med att min roll inte är vanilla? Men det är den enda egentliga anledning jag kan finna när jag läser min roll.