Tyr
Hero
Re: KK
Lugnt, det kan jag göra.Vimes said:Nä, det är inte akut. Men det bör vara ute innan rundan stänger.
Lugnt, det kan jag göra.Vimes said:Nä, det är inte akut. Men det bör vara ute innan rundan stänger.
Konrad Konvalj said:Med tanke på att du har fel i ditt inlägg ovan och inte alls har koll på läget så säger jag rent spontant att du skall ut med det hela först. Jag vet att Möller ville ha någon utifrån som godkände det hela så jag kan ta på mig det ansvaret. Det ligger lite i fas med min galenskap..VildKatt said:Är jag helt ute och snurrar med att det är jag, Möller och xyas som är de som gått ut som Nosferatu?
I vilket fall kan ju både Möller och xyas outra vad som är klanmålet, snarare än att låta oss alla tre göra detsamma.
Oavsett vem som ljuger borde vi inte få tre olika svar, utan snarare antingen få två korrekta svar eller två olika svar och sedan få min respons på vad som sagts. Det gör, om inget annat, att vi får en gruppering bland oss tre.
Möller, Basse och du är Nosferatu och däribland finns en ulv.
Både jag och Vimes har ju berättat för dig att du har fel information.VildKatt said:Här tog jag klippet ifrån:
Måns said:Än så länge har vi detta:
Möller - Nosferatu med ett klanvinstvillkor
!Paxen - Ventrue utan ett klanvinstvillkor
Stövelkatten - Tremere med ett klanvinstvillkor
xyas - Nosferatu med ett klanvinstvillkor
Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger. Jag tänker vänta lite och se om någon av er har ett desperat försvar eller just kom på att ni hade "läst fel" eller något sådant. Så, är ni fyra helt säkra på att det ni säger här är sant?
Jag kommer givetvis att berätta vad jag vet innan rundan är över, och i god tid så att alla kan byta röster.
Aha du menar så.Björn den gode said:Nej! Möller ska svara först och han ska svara så snart som möjligt så att inte ni ulvar kan prata ihop er och försöka gissa bästa svaret.
Konrad Konvalj said:Med tanke på att du har fel i ditt inlägg ovan och inte alls har koll på läget så säger jag rent spontant att du skall ut med det hela först. Jag vet att Möller ville ha någon utifrån som godkände det hela så jag kan ta på mig det ansvaret. Det ligger lite i fas med min galenskap..VildKatt said:Är jag helt ute och snurrar med att det är jag, Möller och xyas som är de som gått ut som Nosferatu?
I vilket fall kan ju både Möller och xyas outra vad som är klanmålet, snarare än att låta oss alla tre göra detsamma.
Oavsett vem som ljuger borde vi inte få tre olika svar, utan snarare antingen få två korrekta svar eller två olika svar och sedan få min respons på vad som sagts. Det gör, om inget annat, att vi får en gruppering bland oss tre.
Möller, Basse och du är Nosferatu och däribland finns en ulv.
betyder inte det att du är DTF? om du inte vinner med byn?Konrad Konvalj said:2. Jag har bybo vinstvillkor.
Nej givetvis inte.VildKatt said:Jo jag förstod att jag tagit fel information men det är inget konstigt med min praktiska lösning på problemet med klan nosferatu. Bara byt ut xyas med Basse, så går samma praktik fortfarande att använda, så hemskt trovärdigt att det finns TVÅ ulvar bland Nossarna är det ju inte?
Du har rätt att jag inte vill utveckla mig riktigt än, fast inte riktigt av den anledningen. Just nu tänker jag så här, min teori bygger på ett ganska stort grundantantagande och är sen mest härledning. Om grundantagandet håller så har jag väldigt svårt att se hur vi skulle kunna misslyckas med att vinna, ja det återstår några detaljer att reda ut, någon av mina 'ulvar' kanske är dtf istället och att det finns någon annan ulv, det kanske saknas en ulv i listan och det finns kanske ingen dtf etc, men på det stora hela, om inte alla börjar spela jättedåligt så kommer det lösa sig.Vimes said:Nu kan jag tänka mig att BDG kommer skriva något om att han inte alls bör utveckla sin teori, och är det så at en utveckling kommer göra det lättare för ulvarna att ljuga så får jag väl leva med att vara lika lost här som Basse är för det mesta.
Fast nu har du misförstått min paranoida teori här.Basenanji said:Haha Vimso, men jag har noterat att du har försvarat Paxo ett idogt tidigare. Dessutom bygger ju caset mot Paxen på att Måns och Lukas talar sanning.
Reccas paranoida idéer skulle då kunna vara ett sätt att rikta misstankarna mot Måns i stället, och ditt inlägg m Kains rövskägg en liten diskret "knuff i rätt riktning".
Ser du hur jag menar?
Jaha. Det här är news to me. Du inser väl att den här informationen innebär att !Paxen inte alls är så given ulv som vi trott?? När tänkte du droppa den, K.K?Konrad Konvalj said:Att hänga !Paxen är som sagt var ett givet val.Recca said:Jag tycker vi har en given ulv i !Paxen där två personer har klanvillkor och tillhör samma klan som han utan villkor gör! Vi måste nästan rösta ut !Paxen i denna runda för att säkerställa att vi kan fortsätta med samma resonemang för att ta fler ulvar och därmed ta Stövelkatten härnäst.
Sen greppar jag inte hur du kan säkerställa att vi i ett senare skede kan använda oss av samma resonemang?
Att Katten är ulv för att han inte har klanvinstvillkor är väl beefen du menar?
Jag har inga klanvinstvillkor, men någon annan i samma klan har det kan jag ju påpeka. Betyder det per default att jag är ulv? Betyder det att du "grönar" de som har Klanvinstvillkor uppradade i listan?
Och här gott folk har vi ett väldigt tydligt exempel på överdriven och skadlig paranoia. Oavsett allt annat så tycker jag det är så tydligt det bara kan bli att både Måns och Lu-kaazh är gröna, att hålla på och spekulera i något annat, även efter att dom gjorde den där extra outningen om vinstvillkor gör bara en bybo som är överdrivet paranoid (och lite väl förtjust i sina egna teorier) eller ulv. Eftersom jag redan prickat in alla ulvar så är det antagligen det första alternativet.Recca said:Fast nu har du misförstått min paranoida teori här.Basenanji said:Haha Vimso, men jag har noterat att du har försvarat Paxo ett idogt tidigare. Dessutom bygger ju caset mot Paxen på att Måns och Lukas talar sanning.
Reccas paranoida idéer skulle då kunna vara ett sätt att rikta misstankarna mot Måns i stället, och ditt inlägg m Kains rövskägg en liten diskret "knuff i rätt riktning".
Ser du hur jag menar?
!Paxen är ulv alldeles säkert enligt teorin men Måns skulle kunna vara ulven som offrar !Paxen. Jag menar alltså att vi inte kan gröna Måns. Lu-kaazh är dock antagligen grön.
Vänta K.K. Nu för du en spännande diskussion här. Jag följer inte med i slutledningen, dock.Konrad Konvalj said:Kanske var att ta i att !Paxen pingat genom hela rundan, men han ligger i topp för hängning på min lista den här rundan vilket som. Vi lär ju få ett grepp om Måns/Lu-kaazh genom att hänga honom. Vi kan inte gröna dem på stört om det visar sig att !Paxen är ulv, men det hjälper ju dem.Möller said:Du får gärna utveckla dethär. Jag tycker !Paxen spelat hyfsat ändå, särskilt lite senare i rundan innan klanvinstvillkor-härvan. Visst har han pingat, men så har vid detdär med 50/50-taktiken. Vad har du sett i hans spel?Konrad Konvalj said:Men att gå bananas över det tänker jag inte riktigt göra. Lixom, !Paxen är i mina ögon inte ulv för att Måns/Lu-kaazh säger det via icke klanvinstvillkoren utan det är ju en väldans massa annat + det. Det är ju mer vatten på kvarn. !Paxen har ju overall rundan igenom pingat till höger och vänster.
För har medlemmar av samma klan inte nödvändigtvis båda klanvinstvillkor faller de flestas case på !Paxen. Och hela spelet måste vändas någon annanstans, om du nu inte kan gräva fram mer skit på honom.
Visar det sig att !Paxen inte är ulv så har vi med full garanti två ulvar som utnyttjat situationen kring !Paxen väldigt bra så det är värt det till 100 att hänga !Paxen.
På rak arm så har !Paxen varit och trasslat med Stövelkatten vid ett tillfälle då han inte skulle göra det. Hans förklaring var i mitt tycke blajj och jag noterade det i min minnesbank.
50/50-random är som de flesta tycker ett gissel, och någonstans i !Paxens random spelande kan jag nog gräva fram saker och ting som jag har sett som ping just då, men sedan inte lagt några djupare tankar på det just då eftersom det finns flera ulvar att jaga.
Jag vet varför jag saknar klanvinstvillkor och har aldrig sagt något annat. Tyrs roll är säkerligen inte uppbyggd på samma vis som min roll så att han har klanvinstvillkor och inte jag ser jag inte som något konstigt.Recca said:Med tanke på att BDG drar ordentligt höga växlar på dig så tycker jag att du gör ett ganska taffligt inhopp i diskussionen nu K.K. Varför tror du att du saknar klanvinstvillkor där Tyr har dem?
Så teorin är nu att alla prominenta klaner har minst en medlem utan klanvinstvillkor?Konrad Konvalj said:Jag vet varför jag saknar klanvinstvillkor och har aldrig sagt något annat. Tyrs roll är säkerligen inte uppbyggd på samma vis som min roll så att han har klanvinstvillkor och inte jag ser jag inte som något konstigt.Recca said:Med tanke på att BDG drar ordentligt höga växlar på dig så tycker jag att du gör ett ganska taffligt inhopp i diskussionen nu K.K. Varför tror du att du saknar klanvinstvillkor där Tyr har dem?
BDG har dragit rätt höga växlar om fler än mig. Jag vet ju vart jag står sen är jag ju rätt säker att listan innehåller minst 1 fel på grund av att jag misstänker Basse/Vildkatt mer än Möller.
Alltså, är !Paxen grön utan klanvinstvillkor så finns det väl banne mig inget som pekar på att de två andra är gröna?Recca said:Om !Paxen är bybo så menar du att Lukas och Måns är ulvar, detta trots att du sitter med informationen att klanvinstvillkor inte gäller hela klanen. Hur gör du din slutledning?
Eller typ att alla klaner med klanvinstvillkor har en medlem som saknar klanvinstvillkor bara för att bekräfta regeln typ?Recca said:Så teorin är nu att alla prominenta klaner har minst en medlem utan klanvinstvillkor?Konrad Konvalj said:Jag vet varför jag saknar klanvinstvillkor och har aldrig sagt något annat. Tyrs roll är säkerligen inte uppbyggd på samma vis som min roll så att han har klanvinstvillkor och inte jag ser jag inte som något konstigt.Recca said:Med tanke på att BDG drar ordentligt höga växlar på dig så tycker jag att du gör ett ganska taffligt inhopp i diskussionen nu K.K. Varför tror du att du saknar klanvinstvillkor där Tyr har dem?
BDG har dragit rätt höga växlar om fler än mig. Jag vet ju vart jag står sen är jag ju rätt säker att listan innehåller minst 1 fel på grund av att jag misstänker Basse/Vildkatt mer än Möller.