Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: KK´s tankar

Recca said:
[
Så teorin är nu att alla prominenta klaner har minst en medlem utan klanvinstvillkor?
Mina teorier bygger inte det minsta på fluff. Jag har ingen aning om hur fluffet funkar. Jag bygger mina teorier på den information jag har i min roll.

Prominenta klaner är något xyas har pratat om tidigare om jag inte minns fel, men det är inget jag studerat utöver det.

Recca

Femme Fatale
Re: Stövelkatten du har en del att svara på

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Om !Paxen är bybo så menar du att Lukas och Måns är ulvar, detta trots att du sitter med informationen att klanvinstvillkor inte gäller hela klanen. Hur gör du din slutledning?
Alltså, är !Paxen grön utan klanvinstvillkor så finns det väl banne mig inget som pekar på att de två andra är gröna?

Är !Paxen ulv skänker det ett grönare skimmer över dessa två, men det grönar dom ju inte. Att offra !Paxen och på samma gång göra sig själv grönare är ju en helt rimlig tanke.

Det är som sagt var runda 1 och jag är av den skolan att jag inte tror att caset är så lätt som bland annat BDG tror. Aha, vi har 4 ulvar: !Paxen, Stövelkatten, K.K och Möller.
Men så uttryckte du dig inte då. Du skrev att Måns och Lukas var garanterade ulvar om !Paxen var grön.

Sen tycker jag att Lukaz känns mer grön än Måns, helt oavsett om Paxen är ulv eller ej.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
[
Så teorin är nu att alla prominenta klaner har minst en medlem utan klanvinstvillkor?
Mina teorier bygger inte det minsta på fluff. Jag har ingen aning om hur fluffet funkar. Jag bygger mina teorier på den information jag har i min roll.

Prominenta klaner är något xyas har pratat om tidigare om jag inte minns fel, men det är inget jag studerat utöver det.
Men Bla bla. Klaner med vinstvillkor...

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Om !Paxen är bybo så menar du att Lukas och Måns är ulvar, detta trots att du sitter med informationen att klanvinstvillkor inte gäller hela klanen. Hur gör du din slutledning?
Alltså, är !Paxen grön utan klanvinstvillkor så finns det väl banne mig inget som pekar på att de två andra är gröna?

Är !Paxen ulv skänker det ett grönare skimmer över dessa två, men det grönar dom ju inte. Att offra !Paxen och på samma gång göra sig själv grönare är ju en helt rimlig tanke.

Det är som sagt var runda 1 och jag är av den skolan att jag inte tror att caset är så lätt som bland annat BDG tror. Aha, vi har 4 ulvar: !Paxen, Stövelkatten, K.K och Möller.
Men så uttryckte du dig inte då. Du skrev att Måns och Lukas var garanterade ulvar om !Paxen var grön.

Sen tycker jag att Lukaz känns mer grön än Måns, helt oavsett om Paxen är ulv eller ej.
Det skriver jag väl nu också?

K.K said:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
[

Jag vet inte vad du är ute efter nu Recca.

Dina inlägg blir mer och mer kryptisk för mig. Kan bero på att jag är trött visserligen.

Packar ihop för nu.

Hjälp mig gärna genom att vara tydlig om det är nått du inte förstår utifrån det jag har skrivit.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Okay, nu känner jag irritationen växa här. Jag ska helt sakligt ta och citera dina inlägg istället för att bli sur. :gremtongue:

KK said:
Visar det sig att !Paxen inte är ulv så har vi med full garanti två ulvar som utnyttjat situationen kring !Paxen väldigt bra så det är värt det till 100 att hänga !Paxen.
Menar du alltså betyder detta:
Det här är inte synonyma påståenden, jag orkar inte förklara varför men det är uppenbart.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
[

Jag vet inte vad du är ute efter nu Recca.

Dina inlägg blir mer och mer kryptisk för mig. Kan bero på att jag är trött visserligen.

Packar ihop för nu.

Hjälp mig gärna genom att vara tydlig om det är nått du inte förstår utifrån det jag har skrivit.
Äsch. Vi tar det imorrn. Jag har säkert yrat till något....

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Okay, nu känner jag irritationen växa här. Jag ska helt sakligt ta och citera dina inlägg istället för att bli sur. :gremtongue:

KK said:
Visar det sig att !Paxen inte är ulv så har vi med full garanti två ulvar som utnyttjat situationen kring !Paxen väldigt bra så det är värt det till 100 att hänga !Paxen.
Menar du alltså betyder detta:
Det här är inte synonyma påståenden, jag orkar inte förklara varför men det är uppenbart.
Det är ju exakt samma sak.
Jag vet inte vad du vill åt Recca..

!Paxen= Ulv ger Måns/Lu-kaazh bra cred, men det är inget som grönare dom med tanke på att även de kan vara ulvar.
!Paxen= Bybo ger Måns/Lu-kaazh dålig cred.

Handlar det om att jag inte har Klanvinstvillkor och ingår i samma Klan som Tyr och på så vis gå in och semi-gröna !Paxen för att inte heller han har Klanvinstvillkor? Alltså, påvisa att hela gruppen på 3 pers (Paxen,Måns,Lukas) + Stövelkatten som också saknar Klanvinstvillkor kan vara lika grön som jag?

Jag köper inte att ALLA utan Klanvinstvillkor är ulvar. Då har vi tre ulvar ute i det fria redan nu. Den 4 ulven har i så fall ljugit om sina vinstvillkor och om det finns en DTF eller 5:e ulv har även den ljugit om klanvinstvillkoren. Tycker inte du att det är något som klingar fel där? Är du beredd att köpa BDG's lista innan runda 1 är över?

Nu baserar jag mina antagande utifrån min roll för rent fluffmässigt är jag helt tappad. Jag är väldigt skeptisk till de som utgår från att vi skall jaga ulvar i fluffet med tanke på att Mukwa gått ut med att det inte skall vara en fördel om man är fluffkännare. Jag går i första hand på scumtells och kikar vi på !Paxen som ett exempel så finns det en bunt. Att hänga honom kommer även bekräfta en hel del, men jag kommer inte sluta leta efter fler ulvar den här rundan för det. Det finns ju fler alternativ, men ingen som jag i nuläget föredrar framför !Paxen.

Är det någonstans jag är otydlig får du så lov att vara mer tydlig med vad det är du vill åt.

Vilka är dina ulvar Recca?

Cassius

Hero
Re: Sammanställning, ja tack!

Möller said:
Vid dethär laget har det har kkv-!Paxen-härvan börjat och det har dessutom framkommit att medan du och Stövelkatten har samma klan så skiljer ni er med klanvinstvillkor. Den rådande teorin är att det är ohållbart och att en av du och Stövelkatten är ulv. Därav »måste« du hoppa på Stövelkatten, men jag tycker inte du gör det sådär jättebra. Teorin om att Stövelkatten skulle ljuga om generation håller inte.
Min klantillhörighet framkom när jag anklagade Stövelkatten för att ljuga. Det skulle varaa vansinnigt av mig att chansa på en sån här sak till. Som jag skrev tidigare så var det ett sätt att testa stövelkatten. Att kräva något och se reaktionen samt eventuellt få ännu mer dirt på den. Jag tycker din kritik mot mig känns tillgjord för ifall vi inte går på Stövelkatten så riskerar vi att ha stövelkatten glidande igenom hela runda 1 och då har vi det bra mycket svårare i runda 2.

Mogger

Hipsteranka

Jag inser naturligtvis att om !Paxen visar sig vara bybo så sitter jag i en dålig sits. Men, det är det tydligaste jag har att gå på, och om inte !Paxen dyker upp här idag och berättar allt han vet (det sista vi har hört från honom var hans lite barnsliga ovilja att säga något mer "nope, jag gör det inte". Märkligt är bara förnamnet...) så har jag inget val än trycka vidare på att det är vad vi måste göra.

Jag inser vidare att situationen är annorlunda idag, med ytterligare två "bekräftade" klanvinstlösa "bybor". Det är en indikation på att något är väldigt fel, men å andra sidan så säger KK att han vet varför han saknar klanvinstvillkor, varken paxen eller stövlis har sagt något liknande. Men det är ju närmast kriminellt korkat om minst två ulvar gör samma misstag, å andra sidan har jag sett flera märkliga lögner i det här spelet.

Kort sagt, jag är villrådig men föredrar att inte börja tveka.

Basenanji

Postd20modernist

Jag vill också rösta ut !Paxen.

Jag är också tveksam till klanvinstvillkorens roll i spelet, men anser ändå att !Paxo har klantat sig så mycket att han är bästa kandidaten till snaran.

Kanske sticker sammanblandningen av Camarilla och klan ut mest, speciellt med tanke på att han säger sig tillhöra klanen Ventrue. Jag tycker att det känns oerhört konstigt att tro att Camarillan skulle kunna vara en klan.

Cassius

Hero

Basenanji said:
Jag vill också rösta ut !Paxen.

Jag är också tveksam till klanvinstvillkorens roll i spelet, men anser ändå att !Paxo har klantat sig så mycket att han är bästa kandidaten till snaran.

Kanske sticker sammanblandningen av Camarilla och klan ut mest, speciellt med tanke på att han säger sig tillhöra klanen Ventrue. Jag tycker att det känns oerhört konstigt att tro att Camarillan skulle kunna vara en klan.
!Paxen är konstig och hen måste anses vara den mest troliga ulven just nu. Det är dessutom så att ifall vi hänger !Paxen och vi har tagit fel så påverkar det hela den här förvirrade debatten om klanvinstvilkor.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Tyvärr så kommer jag vara på utbildning idag igen mellan 9:00 och 17:00, men lunch där imellan. Jag räknar med att hinna läsa ifatt och kanske posta något under lunchen. Där emot så kommer jag vara aktiv under kvällen och fram till slutet.

Basenanji

Postd20modernist
Röstningsläget 30/5 08:54

Med reservation för felaktigheter, säg till så rättar jag dem!

(9) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Recca, BDG, xyas, Vic

(3) Cassius Elmrig, Tyr, Basenanji
(1) Möller Vimes
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) xyas Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

Kommentar: Jag tycker nog att KK ska rösta på någon. Dessutom, ska vi inte försöka dreva mot någon annan än !Paxen innan onsdagen är över?

(11) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, Elmrig, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG, xyas

(2) Möller Tyr, Vic
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller

Elmrig-> Cassius

(10) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG xyas

(2) Möller Tyr, Vic
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller
(1) Cassius Elmrig

Tyr-> Cassius

(10) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG xyas

(2) Cassius Elmrig, Tyr
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller

xyas-> Cassius

(9) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG

(3) Cassius Elmrig, Tyr, xyas
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller

Basenanji-> Cassius

(8) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Recca, BDG

(4) Cassius Elmrig, Tyr, xyas, Basenanji
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller

Cassius-> Stövelkatten

(7) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Recca, BDG

(2) Tyr KK, Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller
(1) Stövelkatten Cassius

KK-> Ingen

(7) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Recca, BDG

(1) Tyr Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

xyas-> !Paxen

(8) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Recca, BDG, xyas

(1) Tyr Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) Basenanji Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

Möller-> xyas

(8) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Recca, BDG, xyas

(1) Tyr Vimes
(1) Möller Vic
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) xyas Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

Vic-> !Paxen

(1) Tyr Vimes
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) xyas Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

Vimes-> Möller

(1) Möller Vimes
(1) Lu-kaazh !Paxen
(1) xyas Möller
(1) Stövelkatten Cassius

(1) Ingen KK

!Paxen

Swashbuckler
Det irriterade är att jag håller med om att jag bör röstas ut just nu, men endast för att det inte finns någon annan kandidat, vilket är för att det är jag som har blivit mest drevad. Vi har inte haft något annat riktigt drev, vilket är en förlust.

Jag anser själv att jag inte skulle skapa ett spel där man egentligen bara behöver fråga om folk har ett klanvinstvillkor eller inte för att få veta vilka som är bybor. Visst fan är det möjligt att någon av dom som är ulvar säger att dom inte har något, bara för att det är en enkel lögn, men det betyder inte att alla utan klanvinstvillkor är ulvar.

För den delen, räknar vi det som att ulvarna har ett klanvinstvillkor, dvs "ta ut byborna"? Betyder det att dom som säger att dom har ett klanvinstvillkor, men endast har sina vinstvillkor för ulvar inte ljuger?

Jag har info som jag skulle kunna släppa, men den är värdelös att släppa nu som det är, så det är ingen ide att avslöja.

Annars anser jag själv att jag har spelat jävligt stabilt i detta varulvsspel, och det suger att man ska åka ut "för att man tidigare har kört med en taktik.." när man verkligen har istället kämpat för att försöka spela mer stabilt, inte nödvändigtvis mer aggressivt. Jag anser att jag verkligen har försökt hjälpa byn på det bästa sätt jag kan.

Har inte mer att säga nu, och jag kommer nog inte kunna göra något mer som det är nu, så tack för ett gott spel.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Röstningsläget 30/5 08:54

Toreador: xyas
Ventrue: !Paxen, Lu-kaazh, Måns
Nosferatu: Basenanji, Möller, VildKatt
Tremere: Cassius, Stövelkatten
Malkavian: Tyr, KK

Ingen klan ännu: BDG, Elmrig, OBD, Recca, Vicotnik, Vimes

RasmusL

Champion
Re: Recca fantiserar om Måns

Recca said:
Basenanji said:
Haha Vimso, men jag har noterat att du har försvarat Paxo ett idogt tidigare. Dessutom bygger ju caset mot Paxen på att Måns och Lukas talar sanning.

Reccas paranoida idéer skulle då kunna vara ett sätt att rikta misstankarna mot Måns i stället, och ditt inlägg m Kains rövskägg en liten diskret "knuff i rätt riktning".

Ser du hur jag menar?
Fast nu har du misförstått min paranoida teori här. :gremsmile:

!Paxen är ulv alldeles säkert enligt teorin men Måns skulle kunna vara ulven som offrar !Paxen. Jag menar alltså att vi inte kan gröna Måns. Lu-kaazh är dock antagligen grön.
Nu är det antagligen något jag missar, men är det inte Lu-kaazh som borde ha guldläget att som ulv lägga in en lögn i !Paxenmysteriet i och med att outningarna sker i ordningen:

Måns -> Lu-kaahz

Vad är det jag missar som gör Måns mer röd än Lu-kaazh i det här? Det är väl snarare så att om !Paxen nu är bybo och snittet på antal "äkta" klanmedlemmar är balanserat så borde Lu-kaazh vara den misstänkte här?
Hur tänkte du?

RasmusL

Champion
!Paxen said:
Det irriterade är att jag håller med om att jag bör röstas ut just nu, men endast för att det inte finns någon annan kandidat, vilket är för att det är jag som har blivit mest drevad. Vi har inte haft något annat riktigt drev, vilket är en förlust.

Jag anser själv att jag inte skulle skapa ett spel där man egentligen bara behöver fråga om folk har ett klanvinstvillkor eller inte för att få veta vilka som är bybor. Visst fan är det möjligt att någon av dom som är ulvar säger att dom inte har något, bara för att det är en enkel lögn, men det betyder inte att alla utan klanvinstvillkor är ulvar.

För den delen, räknar vi det som att ulvarna har ett klanvinstvillkor, dvs "ta ut byborna"? Betyder det att dom som säger att dom har ett klanvinstvillkor, men endast har sina vinstvillkor för ulvar inte ljuger?

Jag har info som jag skulle kunna släppa, men den är värdelös att släppa nu som det är, så det är ingen ide att avslöja.

Annars anser jag själv att jag har spelat jävligt stabilt i detta varulvsspel, och det suger att man ska åka ut "för att man tidigare har kört med en taktik.." när man verkligen har istället kämpat för att försöka spela mer stabilt, inte nödvändigtvis mer aggressivt. Jag anser att jag verkligen har försökt hjälpa byn på det bästa sätt jag kan.

Har inte mer att säga nu, och jag kommer nog inte kunna göra något mer som det är nu, så tack för ett gott spel.
Om du är bybo så ge inte upp. Ge oss den information som du sitter på, ge oss en anledning att tvivla. Det är ingen som medvetet vill hänga en bybo på grund av spelstil, det har vi konstaterat tidigt i rundan, och har du information så släpp den för tusan, om inte för din egen skull så åtminstone för byns!

Mogger

Hipsteranka
!Paxen said:
What??? Kom igen nu, om du är en så jäkla stabil lagspelare så ska du ge oss ALLT! Generation, förmåga, hela skiten.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Röstningsläget 30/5 08:54

!Paxen said:
Eftersom du säger så där kommer vi ju undra hur mycket som helst vad du menade.

Spill på, säger jag! Inget är värdelöst - allra minst sådant som ser ut att vara "självklart" eller "onödigt att veta". Om du är bybo och ger oss sådan info gör du det svårare för varulvarna i fortsättningen. Sedan, om du nu är bybo och vill förbättra din varulvsspelsstatistik, då borde du ju verkligen vilja hjälpa byn! För din statistik bryr sig ju inte om du levde elelr dog som bybo! Right?!

Det tråkiga för din del är ju att klanvinstvillkoren är så skumma just nu att vi, precis som du säger, ändå får ut rätt mycket info bara genom att rösta ut dig.

Sedan är det ju askonstigt att Mukwa skulle ha skapat ett spel där några i klanen vet om att de vinner givet ett visst kriterium, men inte andra i samma klan! Det är ungefär som att i hemlighet utse någon till DTF och sedan överraska denne efter spel med att ha vunnit! Makes no sense.

Kan det vara en designmiss? Vill inte tro det för Mukwa ger mig ett väldigt solitt intryck.