Re: Spelet löst - cirkulera nu med resonemang
Ok, så här alltså. Alla inom Camarillan har ett klanvinstvillkor som går ut på att dom vill ha ihjäl en annan klan inom Camarillan. Det här är en gissning men det finns väldigt mycket som tyder på att det skulle stämma. Det är tycker jag i princip helt orimligt att två personer inom samma klan inte båda skulle ha klanvillkor och inte skulle ha samma klanvinstvillkor. Om vi tittar på exempelrollpersonen:
Mukwa said:
Klanens vinstvillkor: Din klan vinner om samtliga av dessa krav uppfylls: byn vinner, du och/eller någon annan eventuell Cappadocian överlever, samt att det inte får finnas någon Giovanni kvar i spel.
.
Nyckelorden här är "klanens vinstvillkor" det vore helt jävla orimligt att någon skulle ingå i klanen utan att känna till klanens vinstvillkor.
Det vore också ganska orimligt om det fanns klaner inom Camarillan som inte hade ett klanvinstvillkor, jag köper att det nog kan finnas någon från en independentklan som stöttar Camarillan och som inte har ett liknande villkor, men fluffmässigt så verkar det extremt rimligt att alla inom Camarillan vill stoppa sabbaten, men samtidigt manövrera mot varandra. Det finns faktiskt ingenting som tyder på att den här teorin inte skulle stämma och det känns som att ulvarna trampat rejält i klaveret.
Så vad innebär då detta. För det första !Paxen och Stövelkatten är ulvar. Det här stämmer inte bara med teorin utan också med min världsbild i övrigt. Konrad Konvalj är ulv, den här var jag inte lika säker på då Malkaverna är galna och är det någon som inte skulle ställa upp på klanens vinstvillkor så är det väl en malkav. Jag tror dessutom jag har räknat ut vilket vinstvillkor Konrad har istället (eller vill ge sken av att ha), så hade det inte varit för att han gjort bort sig igår natt i sin diskussion med Recca (bra pressat där), och han nu kämpar hårt för att sälja sig som "Jag hjälpte till att döda !Paxen men att han är ond betyder inte att dom som inte har klanvillkor är onda" så hade jag nog kunnat släppa honom. Nu är jag återigen mer tveksam.
Och vi har en ulv inom Nosferatu, eller påstådda Nosferatus dvs, min gissning är Möller men det kan också vara någon av dom andra två.
Spekulationen om DTF är förstås mer spekulativ, men traditionellt sett så är det alltid DTF som tjänar på massoutningar varför jag håller ett vakande öga på Vimes. Jag tycker att det torde stå helt klart i den här teorin att Måns, Lu-kaazh och Vimes alla är helt gröna, de två första på grund av Ventruegrejen (som stärktes när dom prickade in brujah), och den sista för att med tanke på hur uppenbart jobbigt det skulle bli för sabbaten att ljuga om klan för att han drog igång massoutningen.
Nu så, jag kan förstås ha fel, men jag håller ändå för sant att den här teorin i grunden är mycket mer troligt att den är sann att den är falsk. Sen kan det finnas detaljer som är fel (som KK), men sånt återstår att reda ut och jag tror vi är på väldigt god väg att vinna.
Om någon (som inte är ulv) har några frågor eller invändningar så får ni gärna ställa dom, och ni får förstås gärna debattera mot teorin också, (jag kommer ha ett öga på er), men jag kommer inte ha speciellt mycket tid att diskutera det, och jag tycker inte det behövs heller egentligen, det här är nästan glasklart tycker jag, och vi verkar dessutom vara överens både bland byn och ulvarna att paxen ska hängas så inget problem där heller.