Re: Stövelkatten du har en del att svara på
Jag tycker vi har en given ulv i !Paxen där två personer har klanvillkor och tillhör samma klan som han utan villkor gör! Vi måste nästan rösta ut !Paxen i denna runda för att säkerställa att vi kan fortsätta med samma resonemang för att ta fler ulvar och därmed ta Stövelkatten härnäst.
Tremere-situationen är lite annorlunda. Uppenbarligen finns det bara två/en Tremere för jag antar att en andra/tredje tremere-spelare skulle vilja invända mot antingen Stövelkatten eller Cassius här.
Ponera dock att Cassius är ulv och efter att bara en person outat klan tremere, chansar och går ut med att han är klan tremere och har vinstvillkor när 12 personer finns kvar utan att ha släppt sin klan ännu. Det är nästan självmord. Slutsats: Jag litar mer på Cassius än Stövelkatten.
Jag kan hålla med om bedömningen att det här gått lite väl lätt hittills.Björn den gode said:Ja, jag kan tycka att det börjar gå lite väl bra det här, men mycket kommer ju att bli tydligare när !Paxen är hängd. Fortsätter vi plocka ulvar i samma takt så får vi inte glömma bort att hänga Vimes också som kom med förslaget att outa klaner från början (ja, jag är allvarlig).Recca said:I min roll som har klanvinstvillkor framgår det rätt tydligt att det är ett gemensamt villkor för hela klanen och att det inte är endast mina individuella vinstvillkor. Enligt min tolkning borde vi ha tagit två ulvar i !Paxen och Stövelkatten (eller !Paxen och Cassius då om det nu skulle visa sig att Stövlis är bybo mot alla odds).xyas said:Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?
Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?
Röst: Cassius
Sen finns det en annan fluffgrej som jag stör mig så sjukt mycket på, då jag just nu är inne på att teorin jag hade om klanerna är fel, men det är verkligen störande om den är det. Sen funderar jag också på om vi kanske inte borde lugna ner det här med outandet lite, nån behöver posta en sammanställning över allt som outats, och är det sen några som varit ganska misstänkta som är kvar och inte har outat så bör dom göra det, men efter det tycker jag nog att vi kan ge oss, för att inte ge DTF en promenadseger. Massoutandet har varit lite för effektivt än så länge, det gör mig nervös.
Jag tycker vi har en given ulv i !Paxen där två personer har klanvillkor och tillhör samma klan som han utan villkor gör! Vi måste nästan rösta ut !Paxen i denna runda för att säkerställa att vi kan fortsätta med samma resonemang för att ta fler ulvar och därmed ta Stövelkatten härnäst.
Tremere-situationen är lite annorlunda. Uppenbarligen finns det bara två/en Tremere för jag antar att en andra/tredje tremere-spelare skulle vilja invända mot antingen Stövelkatten eller Cassius här.
Ponera dock att Cassius är ulv och efter att bara en person outat klan tremere, chansar och går ut med att han är klan tremere och har vinstvillkor när 12 personer finns kvar utan att ha släppt sin klan ännu. Det är nästan självmord. Slutsats: Jag litar mer på Cassius än Stövelkatten.