Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Recca

Femme Fatale
Sammanställning, ja tack!

Jag undrar om det är någon som har en fin sammanställning på vad folk outat hittills. T.ex. Basenanji eller K.K?

Jag är nyfiken på en lista där man ser folks klanoutning och vinstvillkoroutning.

Recca

Femme Fatale
Re: Sammanställning, ja tack!

Recca said:
Jag undrar om det är någon som har en fin sammanställning på vad folk outat hittills. T.ex. Basenanji eller K.K?

Jag är nyfiken på en lista där man ser folks klanoutning och vinstvillkoroutning.
...Och annat om det finns annat förstås.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Sammanställning, ja tack!

Jodå, jag har ett excelark som jag jobbar lite med, men nu vill jag nog kontrollera det innan jag postar.

För övrigt är det mycket märkligt att jag har fått den här kamrersrollen. Mina andra namn är nämligen "slarver" och "fummel".

I efternamn borde jag heta "Klantarsle af Stohlpskått".

Men visst, gör ingen annan det kommer jag inte kunna låta bli att besudla sidan med lite info innan kvällen är över.

Tyr

Hero
Re: Ljug inte. På riktigt, ljug inte.

Recca said:
Läs mitt inlägg om samma sak. Jag anser att !Paxens handlande är det enda logiska från en pressad ulv. Hade han prickat rätt där så hade han ju blivit grönad flera rundor fram. Han gick all in på en bluff och det höll inte men hade det hållit hade det varit som Mukwas miller-bluff.
Det är ju sant.

Jag börjar bli sugen på att veta vad övriga har för klaner. Mest för att se hur många det är från varje klan.

Lukas

Mannen i Gult
Re: Ljug inte. På riktigt, ljug inte.

Tyr said:
Men det är något som känns väldigt konstigt med hela den där historien. !Paxen är först med att outa att inte har ett klanvillkor, vilket först känns grönande. Sedan anklagas han av Måns och Lu-kaazh vilket känns mycket rödande. Är det verkligen så enkelt att alla från samma klan har ett klanvinstvillkor? Jag hoppades på det, men det känns för bra för att vara sant att en varulv klampade i fällan. !Paxen behöver absolut outa allt om det ska finnas en chans att rentvå honom. Skulle kunna hjälpa att veta om alla ventrue har samma klanvinstvillkor också.
Jag är en Ventrue och jag har ett vinst vilkår.

och ja jag tycker också att Paxen strategi verkar skum.
om han är ulv så gjorde han en väldigt dum gissning, jag funderar om det kan vara så att det gjordes i något annat syfte än att gröna honom själv...

G

Guest

Guest
Re: Stövelkatten du har en del att svara på

Cassius said:
Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.

Hursomhelst, jag droppar gärna min generation om du förklarar varför det är av vikt. För personligen har jag svårt att se hur det kan vara relevant kopplat till att jag är Tremere och saknar klanvinstkriterium.

Nu drar jag iväg på improteater och dricker öl. Har förvisso mobilen på mig så jag tittar kanske in senare.

Cassius

Hero

Stövelkatten said:
Cassius said:
Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.

Hursomhelst, jag droppar gärna min generation om du förklarar varför det är av vikt. För personligen har jag svårt att se hur det kan vara relevant kopplat till att jag är Tremere och saknar klanvinstkriterium.

Nu drar jag iväg på improteater och dricker öl. Har förvisso mobilen på mig så jag tittar kanske in senare.
Varför har jag klanvinstvilkor och inte du?

Lukas

Mannen i Gult

Cassius said:
Stövelkatten said:
Cassius said:

Varför har jag klanvinstvilkor och inte du?
suck
det här verkar ju peka på att bara för att en person har klanvinstvilkår så måste inte en annan i samma klan ha det.
det suger ju, det minskar gjejen vi har på paxen ganska drastiskt...

Xyas

Swashbuckler

Cassius said:
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.

Cassius said:
... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.

Cassius said:
...Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?

Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?

Röst: Cassius

Xyas

Swashbuckler

Lu-kaazh said:
suck
det här verkar ju peka på att bara för att en person har klanvinstvilkår så måste inte en annan i samma klan ha det.
det suger ju, det minskar gjejen vi har på paxen ganska drastiskt...
Case in point.

Jag tycker inte vi ska släppa !paxen, och dyker det inte upp en väldigt mycket bättre alternativ till utröstning tycker jag fortfarande att han är den som ska ut imorgon.

Recca

Femme Fatale

Stövelkatten said:
Cassius said:

Oj!

O.O

Basenanji

Postd20modernist

Jag håller med.

Grejen med klanvinstkriterium är att det verkar konstigt att bara några ska få reda på det från början medan andra i samma klan inte får det.

Skulle man få reda på det efter spel då?

"Ja, byn vann, fast ännu mer vann klan Bladdabladdadia som lyckades stå som ensamma segrare..."

Varpå någon/några ur klanen Bladdadbladaddia blir glatt överraskade?

Mycket konstigt och jag har svårt att tro att Mukwa skulle hitta på ett sån't spel.

Basenanji

Postd20modernist

Jag kommer rösta på !Paxen sedan, men tills vidare vill jag pressa Cassius:

Jag tycker nog att xyas har en god poäng i att Cassius verkar gröna !Paxen. Ska nu kolla hur Cassius och 1Paxen har pratat/inte pratat med varandra.

Min erfarenhet är att ulvar inte så ofta diskuterar med varandra (om de inte riggar ett fejkat bråk el dyl).

Recca

Femme Fatale

xyas said:
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?

Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?

I min roll som har klanvinstvillkor framgår det rätt tydligt att det är ett gemensamt villkor för hela klanen och att det inte är endast mina individuella vinstvillkor. Enligt min tolkning borde vi ha tagit två ulvar i !Paxen och Stövelkatten (eller !Paxen och Cassius då om det nu skulle visa sig att Stövlis är bybo mot alla odds).

Cassius

Hero

xyas said:
Cassius said:
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.

Cassius said:
... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.

Cassius said:
...Jag vill att Stövelkatten outar generation.

Jag menar att Stövelkatten i allra högsta grad är ulv. Så här tänkte jag med generationen, även om Stövekatten verkar skita helt i att svara.

Ifall Stövelkatten säger(och ljuger för att den redan är inne i en lögnspiral) generation X och jag råkar vara generation X så har jag ännu en grej att gå på. Så jag såg det inte som speciellt random utan som en uttänkt taktik för att sätta ulven i en fälla. Jag tycker inte detta på något sätt grönar !Paxen, jag tror snarare vi har två ulvar.

Röst: Stövelkatten

Cassius

Hero

Basenanji said:
Jag kommer rösta på !Paxen sedan, men tills vidare vill jag pressa Cassius:

Jag tycker nog att xyas har en god poäng i att Cassius verkar gröna !Paxen. Ska nu kolla hur Cassius och 1Paxen har pratat/inte pratat med varandra.

Min erfarenhet är att ulvar inte så ofta diskuterar med varandra (om de inte riggar ett fejkat bråk el dyl).
Det enda jag tror direkt har handlat om !paxen är när jag ändrade min röst till !Paxen eftersom den uppenbarligen håller på och ljuger. Sen tycker jag att !Paxens frånvaro, precis som Stövelkatten talar till deras direkta nackdel.

Björn den gode

Swashbuckler

Recca said:
xyas said:

I min roll som har klanvinstvillkor framgår det rätt tydligt att det är ett gemensamt villkor för hela klanen och att det inte är endast mina individuella vinstvillkor. Enligt min tolkning borde vi ha tagit två ulvar i !Paxen och Stövelkatten (eller !Paxen och Cassius då om det nu skulle visa sig att Stövlis är bybo mot alla odds).
Ja, jag kan tycka att det börjar gå lite väl bra det här, men mycket kommer ju att bli tydligare när !Paxen är hängd. Fortsätter vi plocka ulvar i samma takt så får vi inte glömma bort att hänga Vimes också som kom med förslaget att outa klaner från början (ja, jag är allvarlig).

Sen finns det en annan fluffgrej som jag stör mig så sjukt mycket på, då jag just nu är inne på att teorin jag hade om klanerna är fel, men det är verkligen störande om den är det. Sen funderar jag också på om vi kanske inte borde lugna ner det här med outandet lite, nån behöver posta en sammanställning över allt som outats, och är det sen några som varit ganska misstänkta som är kvar och inte har outat så bör dom göra det, men efter det tycker jag nog att vi kan ge oss, för att inte ge DTF en promenadseger. Massoutandet har varit lite för effektivt än så länge, det gör mig nervös.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Okay.

Röst: !Paxen

Det står skrivet i månen att !Paxen är ulv. Det kan ingen säga något om, men just nu bör vi ju inte lägga så mycket mer vikt på det. Vi har en hel dag på oss att jobba vidare och hitta !Paxens kumpaner.

Alltså, !Paxen är en Klanvinstvillkors-lös Venture och övriga Ventures är: Lu-kaazh & Måns.

Måns said:
Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger.
Dessa i det här fallet är:
Möller
!Paxen
Stövelkatten
xyas

Lu-kaazh said:
Jag ser också att en person ljuger, undrar om vi ser samma?
Samma personer är listade.

Måns kommer innan rundans slut avslöja sina tankar så att vi alla hinner ändra vår röst till den som ljuger. Helt rätt måste jag säga.

Lu-kaazh tror att hans pick of the day: ulv-!Paxen är den samma som Måns och går ut med följande:

Lu-kaazh said:
den nuvarande rösten ligger på Paxen för att jag råkar veta att att Ventrue HAR ett klan vinstvilkår. vilket går emot vad paxen har sagt
Alltså, vart kommer det ifrån Lu-kaazh? Är inte det fullständigt onödigt att avslöja i detta nu?

Måns said:
Ja, jag fuckade ju upp listan med, fick uppdatera 2ggr, så det kanske var väntat. Jag har samma kunskap. !Paxens information är väldigt, väldigt konstig.
Bekräftar Lu-kaazh vetskap om !Paxens ulv-bluff som inte gått hem.

I stjärnorna står det ju skrivet att !Paxen är ulv till 99% men det är inte honom vi skall jaga så som jag ser det. Allt han skriver kan ju räknas som blajj och bluff lixom.

Röst: Ingen tills det blir dags att hänga !Paxen.

Jag kommer kolla över Måns/Lu-kaazh en aning nu för att jag har ett tag haft en fealing på att Måns är inne och styr i det dolda rätt mycket om hur saker och ting skall gå tillväga. Jag är av den yngre skolan och vet att nutidens ulvar inte alls är blyg på att gröna sig själv genom att hänga en uppenbar ulvkandidat.

Utöver det har jag ett gäng till inlägg att gå igenom.

Mogger

Hipsteranka

Stövelkatten said:
...om du förklarar varför det är av vikt.
Du skojar va? Du anklags för att ljuga och därmed ulv, och du undrar varför det är av vikt att du berättar något???