...Och annat om det finns annat förstås.Recca said:Jag undrar om det är någon som har en fin sammanställning på vad folk outat hittills. T.ex. Basenanji eller K.K?
Jag är nyfiken på en lista där man ser folks klanoutning och vinstvillkoroutning.
Det är ju sant.Recca said:Läs mitt inlägg om samma sak. Jag anser att !Paxens handlande är det enda logiska från en pressad ulv. Hade han prickat rätt där så hade han ju blivit grönad flera rundor fram. Han gick all in på en bluff och det höll inte men hade det hållit hade det varit som Mukwas miller-bluff.
Jag är en Ventrue och jag har ett vinst vilkår.Tyr said:Men det är något som känns väldigt konstigt med hela den där historien. !Paxen är först med att outa att inte har ett klanvillkor, vilket först känns grönande. Sedan anklagas han av Måns och Lu-kaazh vilket känns mycket rödande. Är det verkligen så enkelt att alla från samma klan har ett klanvinstvillkor? Jag hoppades på det, men det känns för bra för att vara sant att en varulv klampade i fällan. !Paxen behöver absolut outa allt om det ska finnas en chans att rentvå honom. Skulle kunna hjälpa att veta om alla ventrue har samma klanvinstvillkor också.
Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.Cassius said:Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.
Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Varför har jag klanvinstvilkor och inte du?Stövelkatten said:Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.Cassius said:Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.
Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".
Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Hursomhelst, jag droppar gärna min generation om du förklarar varför det är av vikt. För personligen har jag svårt att se hur det kan vara relevant kopplat till att jag är Tremere och saknar klanvinstkriterium.
Nu drar jag iväg på improteater och dricker öl. Har förvisso mobilen på mig så jag tittar kanske in senare.
suckCassius said:Varför har jag klanvinstvilkor och inte du?Stövelkatten said:Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.Cassius said:Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.
Hursomhelst, jag droppar gärna min generation om du förklarar varför det är av vikt. För personligen har jag svårt att se hur det kan vara relevant kopplat till att jag är Tremere och saknar klanvinstkriterium.
Nu drar jag iväg på improteater och dricker öl. Har förvisso mobilen på mig så jag tittar kanske in senare.
Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.Cassius said:Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.Cassius said:... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?Cassius said:...Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Case in point.Lu-kaazh said:suck
det här verkar ju peka på att bara för att en person har klanvinstvilkår så måste inte en annan i samma klan ha det.
det suger ju, det minskar gjejen vi har på paxen ganska drastiskt...
Oj!Stövelkatten said:Jag har som jag sagt flera gånger fullt upp med arbete om dagarna. Försöker så gott det går att hänga med i svängarna men det är svårt.Cassius said:Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.
Noterat.Tyr said:Men som sagt var: min klan är Malkavian
I min roll som har klanvinstvillkor framgår det rätt tydligt att det är ett gemensamt villkor för hela klanen och att det inte är endast mina individuella vinstvillkor. Enligt min tolkning borde vi ha tagit två ulvar i !Paxen och Stövelkatten (eller !Paxen och Cassius då om det nu skulle visa sig att Stövlis är bybo mot alla odds).xyas said:Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?
Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?
Röst: Cassius
Jag menar att Stövelkatten i allra högsta grad är ulv. Så här tänkte jag med generationen, även om Stövekatten verkar skita helt i att svara.xyas said:Det är ju enligt det antagandet vi röstar ut !paxen. Hans spelande ger ju vibbar av en pressad ulv också.Cassius said:Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det...
Spännande. Spontant ger det ju att Stövlis är ulv också, och prickat fel i sitt ljugande. En annan, måhända lite långsökt men inte helt otrolig, variant är att du är ulvkompis med !paxen och försöker etablera att det visst kan vara så att förekomsten av klanvinst inte behöver vara konsekventa inom en klan. Och på så sätt fria !paxen från sin lögn.Cassius said:... då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor...
Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?Cassius said:...Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Jag pressar gärna Katten baserat på det här. Men du först: varför är det så viktigt att Stövelkatten outar generation. Och tror du att kan det vara så att både du och Stövelkatten är bybor, samtidigt som era roller skiljer sig med avseende på klanvinstvillkoren? Vad vore förklaringen till det i så fall?
Det enda jag tror direkt har handlat om !paxen är när jag ändrade min röst till !Paxen eftersom den uppenbarligen håller på och ljuger. Sen tycker jag att !Paxens frånvaro, precis som Stövelkatten talar till deras direkta nackdel.Basenanji said:Jag kommer rösta på !Paxen sedan, men tills vidare vill jag pressa Cassius:
Jag tycker nog att xyas har en god poäng i att Cassius verkar gröna !Paxen. Ska nu kolla hur Cassius och 1Paxen har pratat/inte pratat med varandra.
Min erfarenhet är att ulvar inte så ofta diskuterar med varandra (om de inte riggar ett fejkat bråk el dyl).
Ja, jag kan tycka att det börjar gå lite väl bra det här, men mycket kommer ju att bli tydligare när !Paxen är hängd. Fortsätter vi plocka ulvar i samma takt så får vi inte glömma bort att hänga Vimes också som kom med förslaget att outa klaner från början (ja, jag är allvarlig).Recca said:I min roll som har klanvinstvillkor framgår det rätt tydligt att det är ett gemensamt villkor för hela klanen och att det inte är endast mina individuella vinstvillkor. Enligt min tolkning borde vi ha tagit två ulvar i !Paxen och Stövelkatten (eller !Paxen och Cassius då om det nu skulle visa sig att Stövlis är bybo mot alla odds).xyas said:Okej, det känns som en väldigt rakt och tydligt krav. Men samtidigt lite random. Är du ulv som fiskar efter låggenerations-vampar med starka förmågor?
Dessa i det här fallet är:Måns said:Nu råkar det vara så att jag vet att en av dessa ljuger.
Samma personer är listade.Lu-kaazh said:Jag ser också att en person ljuger, undrar om vi ser samma?
Alltså, vart kommer det ifrån Lu-kaazh? Är inte det fullständigt onödigt att avslöja i detta nu?Lu-kaazh said:den nuvarande rösten ligger på Paxen för att jag råkar veta att att Ventrue HAR ett klan vinstvilkår. vilket går emot vad paxen har sagt
Bekräftar Lu-kaazh vetskap om !Paxens ulv-bluff som inte gått hem.Måns said:Ja, jag fuckade ju upp listan med, fick uppdatera 2ggr, så det kanske var väntat. Jag har samma kunskap. !Paxens information är väldigt, väldigt konstig.
Du skojar va? Du anklags för att ljuga och därmed ulv, och du undrar varför det är av vikt att du berättar något???Stövelkatten said:...om du förklarar varför det är av vikt.