Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Xyas

Swashbuckler
Re: Ljug inte. På riktigt, ljug inte.

Vimes said:
Vad tror du om Paxen/Måns/Lukas-situationen?
Att det är !paxen som åker imorgon och vi kommer återigen att ha plockat en ulv första rundan.

Mogger

Hipsteranka
Re: Måns och Lukas

Vimes said:
Ni har mig veterligen inte explicit outat att ni är Ventrue ännu. Man får, utifrån utvecklingen här, anta det. Men ni har inte satt det svart på vitt. Det bör ni göra innan vi röstar ut Paxen.
Ja, jag är Ventrue med ett tydligt vinstvillor, enligt exempelrollen.

Basenanji

Postd20modernist
Re: Röstningsläget 29/5 17:35

Ninjad av BDG

(9) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG

(2) Möller Tyr, Vic
(2) Tyr KK, Vimes
(2) Lu-kaazh !Paxen, Elmrig
(1) Basenanji Möller

(1) Ingen xyas

Xyas

Swashbuckler

xyas said:
Vimes said:
Vad tror du om Paxen/Måns/Lukas-situationen?
Att det är !paxen som åker imorgon och vi kommer återigen att ha plockat en ulv första rundan.
Röst: !paxen

Basenanji

Postd20modernist

Enter: xyas!

(10) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG, xyas

(2) Möller Tyr, Vic
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Basenanji Möller

---

Som Vimes sa: jag vill bara understryka hur viktigt det är att du !Paxen drar hela din roll med generation och rubb, för du lär ryka nu.

Tyr

Hero
Re: Vänta eller gå vidare?

Lite tankar om spelupplägget:

Vi har antagligen 4 varulvar, högst 5. Pga att exempelrollen är given så tror jag inte varulvarna sitter inne med någon direkt information om spelet och därmed känner sig tvingade att ljuga om generation, disciplin/förmåga och eventuellt klan.

När det gäller varulvarnas klaner så tror jag att åtminstone 2 är från typiska sabbat-klaner och åtminstone 1 är antitribu/independent. Det bör finnas antitribu och independents på vår sida också. Jag tror det kan finnas många sätt att snärja spelare som ljuger om sin generation, men tror inte att vi tjänar på att jag spånar mer om saken just nu. Jag tror det kan vara lite lättare att ljuga om klan, men att det ändå finns fällor där för ulvarna.

Discipliner har jag teorier om som det inte är läge för ännu. Hur som helst så är just förmågor något väldigt ikoniskt med Vampire så jag tror vi kan ha väldigt många, en del starka och en del del svaga. Just nu är jag inne på att byn kanske inte har så många svagheter inbyggda i våra förmågor utan att varulvarna har förmågor som sätter käppar i hjulen för oss.

Independents generellt är jag kluven till. De kan vara allt från wildcards som kan tillhöra endera sida till en tredje fraktion. Jag vill veta om det ens finns independents innan jag försöker ta ställning till detta.

Jag har fler teorier än detta, men det är antingen inte läge för dem än eller så är de så galna att jag inte tror på dem själv riktigt än.

Basenanji

Postd20modernist

Nu vet vi ju inte om !Paxen är varulv, men det här är lite roligt:

!Paxen said:
Inte sagt att ulvarna kan ha haft något bättre för sig, men det behöver inte betyda att dom är automatiskt misstänkta..
Nej, jag tror inte det är en freudian, men det är lite roligt, är det inte?

(Paxy menar väl att "de som är inaktiva inte är automatiskt misstänkta")

:gremwink:

RasmusL

Champion

Basenanji said:
Enter: xyas!

(10) !Paxen VildKatt, Måns, Lu-kaazh, OBD, Stövelkatten, Cassius, Basenanji, Recca, BDG, xyas

(2) Möller Tyr, Vic
(2) Tyr KK, Vimes
(1) Basenanji Möller

---

Som Vimes sa: jag vill bara understryka hur viktigt det är att du !Paxen drar hela din roll med generation och rubb, för du lär ryka nu.
Jag har också min röst på !Paxen sedan det här inlägget.

Jag håller med om att vi bör leta vidare efter fler misstänkta men jag vill också se ett svar och försök till försvar från !Paxen.
!Paxen känns rökt och kommer att behöva försvara sig även om vi flyttar våra röster, finns det någon annan vi kan dreva medan han är borta? Jag funderar själv as we speak på vem det ska bli men förbereder spelmöte parallellt, borta från 19-23 ikväll, postar en kortare kommentar därefter. Hur som helst har vi !Paxen i skruvstädet och bör kunna skifta fokus tills han svarar.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Nu vet vi ju inte om !Paxen är varulv, men det här är lite roligt:

!Paxen said:
Inte sagt att ulvarna kan ha haft något bättre för sig, men det behöver inte betyda att dom är automatiskt misstänkta..
Nej, jag tror inte det är en freudian, men det är lite roligt, är det inte?

(Paxy menar väl att "de som är inaktiva inte är automatiskt misstänkta")

:gremwink:
Med "dom" så menade jag deltagare som är inaktiva.

Sen agngående klanvinstvillkor så säger jag igen att det inte står någonting om klanvinstvillkor i min roll.. Jag tänker anta att "felsägningen" är att jag har sagt att jag inte hade vinstvillkor, och som jag har nämnt så är det vad min roll säger. Om jag är ulv så betyder det att ni bör hitta ulvar bland dom som inte har vinstvillkor, eller hur? Isåfall så är stövelkatten nästa person.

Om jag är bybo så betyder det att vissa bland byborna, såvitt jag vet endast jag och stövlis, och därför så behöver inte stövelkatten vara ulv. Om jag däremot är ulv så har ni knappt någon användbar info överhuvudtaget.

Jag är, som jag har sagt, Ventrue, jag är generation 9.

Nu ska jag laga mat, jag tror inte att jag kan ge mycket mer som det är nu, men jag ska se om jag kan göra något sista för att övbertyga er om att jag är bybo.

Tyr

Hero
Re: Klanvinstvillkor Ja eller Nej

Möller said:
Tyr håller inte med Recca om att generation är indikator på förmåga. Håller däremot med Basenanji om att klanvinstvillkor går att spåra ulvar på och går därefter pronto ut med att han har ett.
Vill bara klargöra att jag varken säger emot eller håller med Recca om teorin i sig. Vad jag skriver är att det inte är självklart och att vi omöjligt kan veta säkert ännu.

RasmusL

Champion

Svagt inlägg från !paxen med lite halvmärkliga, eller åtminstone outvecklade, resonemang. Ge oss lite fighting spirit i nästa inlägg, jag kommer iaf inte att släppa dig om du kör med halvmesyrer som i ditt senaste!

Som sagt i mitt inlägg ovan anser jag att vi kör vidare.

Cassius: Du har varit väldigt tillbakadragen och tyst. Vilka anser du vara mest skumma just nu förutom !paxen?

Röst: Cassius

Recca

Femme Fatale

Elmrig said:
Jag håller med om att vi bör leta vidare efter fler misstänkta men jag vill också se ett svar och försök till försvar från !Paxen.
!Paxen känns rökt och kommer att behöva försvara sig även om vi flyttar våra röster, finns det någon annan vi kan dreva medan han är borta? Jag funderar själv as we speak på vem det ska bli men förbereder spelmöte parallellt, borta från 19-23 ikväll, postar en kortare kommentar därefter. Hur som helst har vi !Paxen i skruvstädet och bör kunna skifta fokus tills han svarar.
Det är en vågad chansning !Paxen gör, men helt rätt. Han har ett ganska starkt drev mot sig och gör en chansning där han om han lyckas pricka ventrue utan specifikt klanvillkor, i princip skulle gröna sig själv flera rundor framåt. Nu slår det ju åt andra hållet istället och han blir helröd. Jag tror inte han kommer visa sig här innan runda 1 är slut, för det råder liksom inga tvivel om hans skuld nu.

Recca

Femme Fatale

Heh... Och så läser jag inlägget nedanför och det skriver !Paxen förstås. :gremblush:

Cassius

Hero

Elmrig said:
Svagt inlägg från !paxen med lite halvmärkliga, eller åtminstone outvecklade, resonemang. Ge oss lite fighting spirit i nästa inlägg, jag kommer iaf inte att släppa dig om du kör med halvmesyrer som i ditt senaste!

Som sagt i mitt inlägg ovan anser jag att vi kör vidare.

Cassius: Du har varit väldigt tillbakadragen och tyst. Vilka anser du vara mest skumma just nu förutom !paxen?

Ta det lugnt nu, jag har inte varit vid datorn. Jag har skrivit en del inlägg och jag vill inte spamma utan försöker skriva något som kan hjälpa till. Jag tycker ju såklart att Möller är sjukt skum, förutom Möller skulle jag nog ha svårt att peka ut någon jag tycker är likvärdigt röd. Ska rota lite och svara sen.

Tyr har jag missat något du skrivit till mig så skriv det igen, det är ganska mycket text att ta sig igenom.

Recca

Femme Fatale

!Paxen said:
Sen agngående klanvinstvillkor så säger jag igen att det inte står någonting om klanvinstvillkor i min roll.. Jag tänker anta att "felsägningen" är att jag har sagt att jag inte hade vinstvillkor, och som jag har nämnt så är det vad min roll säger. Om jag är ulv så betyder det att ni bör hitta ulvar bland dom som inte har vinstvillkor, eller hur? Isåfall så är stövelkatten nästa person.
Tror vi att det är möjligt att en individ i en klan kan ha ett vinstvillkor medan övriga i klanen saknar det, och vice verca?

Personligen skulle jag bli sur på Mukwa om det var så och tror inte han har gjort det. Men de trasiga bitarna i mitt varulv 666 hade liknande missar i sig. Jag tror dock att även om vi inte kan va 99% säkra utan bara typ 98% säkra på Paxen som ulv så är det värt den lilla risken att rösta där.

Tyr

Hero

Elmrig said:
Cassius vill jag absolut höra mer från så...

Det finns nog med röster på !Paxen nu (hoppas jag). Men det är något som känns väldigt konstigt med hela den där historien. !Paxen är först med att outa att inte har ett klanvillkor, vilket först känns grönande. Sedan anklagas han av Måns och Lu-kaazh vilket känns mycket rödande. Är det verkligen så enkelt att alla från samma klan har ett klanvinstvillkor? Jag hoppades på det, men det känns för bra för att vara sant att en varulv klampade i fällan. !Paxen behöver absolut outa allt om det ska finnas en chans att rentvå honom. Skulle kunna hjälpa att veta om alla ventrue har samma klanvinstvillkor också.

Recca

Femme Fatale
Re: Klanvinstvillkor Ja eller Nej

Tyr said:
Möller said:
Tyr håller inte med Recca om att generation är indikator på förmåga. Håller däremot med Basenanji om att klanvinstvillkor går att spåra ulvar på och går därefter pronto ut med att han har ett.
Vill bara klargöra att jag varken säger emot eller håller med Recca om teorin i sig. Vad jag skriver är att det inte är självklart och att vi omöjligt kan veta säkert ännu.
Jag medger att jag gör ett antagande utifrån hur fluffet ser ut (som jag är galet insatt i). Det antagandet är baserat på fluff som är djupt rotat i WoD-temat. Så djupt rotat och basalt i settingen att jag finner det orimligt att inte Mukwa har baserat förmågekraft på vilken generation vampsen har. Nu kan det förstås skilja sig något mellan individuella vampyrer, men jag skulle t.ex. inte tro att en generation 7 har annat än rena uber-förmågor.

Tyr

Hero

Cassius said:
Tyr har jag missat något du skrivit till mig så skriv det igen, det är ganska mycket text att ta sig igenom.
Det var ingen stor grej. Jag startade ett drev emot dig och ingen hakade på. Jag skämtade mest om saken nu. :gremlaugh:

Cassius

Hero
Stövelkatten du har en del att svara på

Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.

Recca

Femme Fatale

Tyr said:
Elmrig said:
Cassius vill jag absolut höra mer från så...

Det finns nog med röster på !Paxen nu (hoppas jag). Men det är något som känns väldigt konstigt med hela den där historien. !Paxen är först med att outa att inte har ett klanvillkor, vilket först känns grönande. Sedan anklagas han av Måns och Lu-kaazh vilket känns mycket rödande. Är det verkligen så enkelt att alla från samma klan har ett klanvinstvillkor? Jag hoppades på det, men det känns för bra för att vara sant att en varulv klampade i fällan. !Paxen behöver absolut outa allt om det ska finnas en chans att rentvå honom. Skulle kunna hjälpa att veta om alla ventrue har samma klanvinstvillkor också.
Läs mitt inlägg om samma sak. Jag anser att !Paxens handlande är det enda logiska från en pressad ulv. Hade han prickat rätt där så hade han ju blivit grönad flera rundor fram. Han gick all in på en bluff och det höll inte men hade det hållit hade det varit som Mukwas miller-bluff.