Konrad Konvalj
Myrmidon
K.K har nu även insett att det är lönlöst för hans del att skriva Anklaga: Mukwa. Istället för att jobba på med sånt så anklagar jag precis som vanligt i ett ulvspel till höger och vänster. Utan att gå igenom mina inlägg tippar jag på att jag kastat ut anklagelser till alla utom: Brynolf-Purga-xyas-Recca-SpiddeMukwa said:KK vänder kappan efter vinden och det är lite disturbing, men mest disturbing är brynolfs slappa medhåll. För mig låter det som "Yes! Där har vi en bra ursäkt för att korta ned rundorna! Dreggeldreggel"
Att rösta är som Recca skriver ett bättre alternativ så anklagelse prylen ser inte jag som något helt nödvändigt. Visst, det kan hjälpa till att se vart man för tillfälligt har sin främsta misstanke eftersom man tydligt fetmarkerat sin anklagade, men mer än så tror jag inte att det hjälper.
De intryck jag fått av Brynolf så här långt är bra vibbar. Jag tycker i jämförelse med Mukwa att Brynolf känns fresh.
Att slopa anklagelser och rösta istället betyder ju inte på något vis att vi kortar rundorna. Jag tror det däremot ger mer edge till rundorna, och det är ett lite mer vågat spel av byn. Med hjälp av röster kan vi säkerligen locka fram ulvarna att hoppa på tåg som de sedan inte kan ta sig ifrån. Ett mer risky spel från byns sida tror jag framåt 22.00 kan ge oss en väldans massa om vi har is i magen och är redo att flytta bort röster. Alla bybor skall i mitt tycke våga vara vågmästare och ta bort sin röst i sista sekunden om de inte är 100 på att det är en ulv som är på väg mot galgen. Ett röstspel från bybornas sida mot slutet av varje kväll tror jag är en nyckel. Du vet ju själv hur jävligt det var när jag meckade med rösterna senast du var ulv. Det var svettigt har du erkänt och när man svettas som ulv då kan vad som helst hända.