Purgatory said:
Brynolf said:
Ett röstläge kanske kan vara av godo i denna totala förvirring (jag skyller delvis på anklagelse-grejen)
!Paxen (3): Spider, RJ, Recca
Mukwa (3): KK, Vimes, Purga
bra med två jämna drev, men resterande 6 spelar får gärna hoppa på något av dem också (motiverat så klart) eller dra igång ett tredje (också motiverat)
Ja, två drev ha kristalliserat sig men om alla övriga sex spelare börjar rösta i det här läget så bör vi vara jävligt beredda på att flytta rösterna beroende på vad som händer. Jag är borta och spelar rollspel ikväll, Recca också tror jag så om vi ska vara med och leka bör våra röster placeras på olika mål.
Hur som helst så tycker jag tre drev är ett bra antal. Ska vi dissa anklaga-modellen (och jag håller med Vimes här om att den blir värdelös om alla inte köper den) så skulle jag personligen gärna se att vi åtminstone tar det lite piano med att gå upp på sju röster på någon.
Rörande de nuvarande dreven:
!Paxen: Suck. Givet att det kommer ett "rösta ut mig ni, det är det bästa om inga andra kandidater dyker upp"-style inlägg som får mina ögon att blöda av déjà vu och jag hoppas att han, till skillnad från förra och förrförra inte lägger sig platt utan istället går in och försöker skapa sig ut ur problemet. Skapa teorier, se samband, anklaga, få folk att tänka!
Visst, det finns en del scumma grejjer kring grabben men jag är inte alls övertygad. Vissa av hans uttalanden stämmer förvisso ganska bra överens med hans spel i WtM men jag är inte övertygad om att !Paxen är mer än 50% röd.
Mukwa: Stundtals bra insikter och stundtals en massa blajj. Påståendet att Recca skulle vara ulv till exempel, vart kom det ifrån? Och vart tog det vägen? har du något på Recca som vi bör dreva fram? Jag har inte spelat med Mukwa tidigare men om ni andra känner att det inte är karaktäristiskt för honom att hålla på med alla de här småskumma missarna och uttalanden så rödnar han ganska snabbt för mig.
Vilket bör bli det tredje drevet? Spider har varit uppe på tavlan och jag känner att han fortfarande mest har reagerat snarare än agerat (kanske karaktäristiskt för honom?) och det skulle kunna vara intressant att sätta press på honom att hitta samband och "bättre" kandidater för utröstning än sig själv. Annars är xyas den stora jokern som varit i princip helt frånvarande. Frågan är om ett drev mot honom är helt bortkastat pga att han inte loggar in och lägger märke till det eller om han sitter här i buskarna och lurar och ett drev skulle kunna få fart på aktiviteten?
Mina förslag på tredje drev: Spider och xyas.