Nu tycker jag du är lite orättvis. Jag har spenderat större delen av rundan med att läsa ikapp, och därmed inte varit närvarande när inlägg skrivs. Är jag inte ikapp när inlägg skrivs så kan jag inte svara på det direkt.Konrad Konvalj said:Alltså, Tyrsan jag förstår hur du läste det hela och håller med om att det går att läsa precis så.
Men.. Varför är du inne och pillar i det? Varför låter du inte Vimes sköta snacket?
Du har innan det här inlägget varit rätt inaktiv och inte alls varit inne åh pillat i saker och ting. Nu drabbas du av någon form av superpanik och måste genast och på stört gå in och "rädda upp" situationen. Lixom, du har ju hängt och lurkat en hel del innan det här, men inte offrat din tid på att skriva nått litet fjösinlägg bara för att. Nu pekar Recca på att: "Men Vimes, det låter som att du vet att Tyr är ulv... " Här drabbas du ju faktiskt av panik eller liknande och måste snabbt skratta bort Vimes formulering, och istället för att låta honom förklara sig trummar du igång snacket.
1. Det rör främst dig och Recca. Tycker han ger er oförtjänt mycket skit. Det är nog för att jag inte ska känna igen mig och tycka att det är konstigt.Konrad Konvalj said:1. Vilka av Mukwas up-punkter håller du inte med om?Tyrsan said:Mukwa, 2up - Det finns mycket som jag inte hållt med Mukwa om detta spelet. T.ex. en del av hans up-punkter och hans anklaga-system. Sedan så kommer jag fortfarande ihåg honom i Familjen . Det som drar ner ulvpoängen är att han faktiskt tar dreven mot honom på allvar.
2. Menar du att Mukwa tar mina små anklagelser på allvar?
Jag tror att det finns kraft i både verktygen men det viktiga är att vi kommer igång och drevar någon i alla fall. Om detta sker via anklagelser eller röster är jag ganska ambivalent inför, hur som helst tror jag att vi måste vi börja fokusera strålkastarljuset för att få ut djupare information och det är här jag tycker att du KK ska tänka till en aning.Konrad Konvalj said:Nu är det ju så här Elmrig att aktiviteten är rätt blandad i den här gruppen att vänta på någon tills i morgon ser inte jag som ett alternativ.Elmrig said:Jag skulle personligen tycka att spelet blev mer underhållande om vi drog igång med lite tempo och började rampa upp röster på några drev men frågan är hur kaosigt det blir om vi ska försöka åstakomma detta med så kort varsel? Kaoset kanske är av godo då det går att komma tillbaka och analysera det i efterhand men det känns spontant som att lägga risknivån ganska högt.
Om vi ska lyckas arrangera tre jämnstarka drev så måste vi börja jobba nu och se till att hålla bra disciplin i leden. Jag ska iväg och spela rollspel och skulle gärna se en uppstyrd drevning och fördelning innan kl 16:30 om det här ska vara görbart för mig.
Ett alternativ är väl då kanske att fortsätta diskutera det här spåret och sätta det i verket imorgon? Då har vi i lugn och ro fått diskutera igenom det här och fått allas input i frågan, drar vi igång nu förutspår jag totalkaos och sura miner (med andra ord; förstklassig underhållning).
Du har från start stått på Mukwas sida (alltså, anklaga inte rösta), men kommer ut med infon att du är fett intresserad av K.K´s upplägg här.
Det du inte gör däremot är att ta ställning. Du lägger ingen röst och kommer inte med något nytt. Du är inne på !Paxen och har så varit hela rundan. Jag skulle villa se nått nytt.
Men om du är så övertygad om att jag är ulv så tycker jag att du ska dreva mig. Det du gör istället är att du prövar isen, känner av vad andra tycker, protesterar lite slött. Om du är ulv så försöker du känna av vad byn tycker i saken, se om du kan få något medhåll.Mukwa said:Återigen 1 UP? Snömos nr 1, men det borde inte generera 1 UP, det borde få det att ringa nån varningsklocka. Recca är dock skicklig och kan få sina grejer att låta som mer än vad de är. Jag tror faktiskt att Recca är ulv i det här partiet... mest en magkänsla, lite för nitpickande för att vara Recca och sedan, rent statistiskt har hon inte varit ulv sedan Mos Varulv
Pga upplägget så har jag valt att låta alla starta på 1up. Jag har redan resonerat om att alla, även ulvarna, bör bete sig ungefär som vanligt i detta spelet. Därför så tyckte jag att det verkade vettigt att starta lågt och trissa upp det när spelare beter sig misstänksamt. Sedan har jag kanske varit lite generös ibland, men jag känner att det hjälper mig att försöka minimera mina misstänkta i den mån det går. Att någon har 1up innebär ju inte att jag helt börjar bortse från dem.Mukwa said:Hur fasen kan någon få en 1:a så här tidigt in i matchen?Konrad Konvalj, 1up - Har jobbat på bra och magkänslan säger bybo. Men vart tog mellow-KK vägen? Är de det avskalade liret som bygger upp kånkelnojan?
Seriöst det här jävla anklaga systemet gillar jag fan inte.Elmrig said:Röst: Ingen
och
Anklaga: K.K för att kaosa så fruktansvärt och inte följa upp sina egna initiativ.
Sitter på en kass semesterlina men måste kommentera detta.Spider Jerusalem said:Seriöst det här jävla anklaga systemet gillar jag fan inte.Elmrig said:Röst: Ingen
och
Anklaga: K.K för att kaosa så fruktansvärt och inte följa upp sina egna initiativ.
Det har minimal effekt och det är ingen skilnad mot att skriva ett inlägg om personen där man ställer den mot väggen. Du skulle lika gärna kunna skriva: "Fan du X du är lite konstig förklara dig."
Anklaga systemet är inte användbart då du inte får någon press på dig samt att det kan användas istället för en vettig motivering och förklaring varför man tycker X är en sumprunkare.
För att ge någon form av svar då flera verkar tycka att jag är en skum chabo... Jag reagerade starkt på !Paxens inlägg då det var tidigt i spelet han borde ha läst inlednings posten och kommit ihåg den men iställer så tjatar han vidar om saker som inte är med i spelet eller ens relevanta för detta spel, jag tycker det orsakar kaos och leder möjligen till diskussioner som inte hjälper byn alls.
Varför jag bara gått på !Paxen än så länge det är för jag inte tycker jag har fått svar på alla mina frågor och de andra som jag finner skumma finns det redan andra personer som pumpar dom.
Då det inte finns samma vinst i ett drev i det här spelet då det saknar fluff utan det enda man kan få ut av ett drev är förklaringar och mer data att gör analyser av så kan det vara svårare för folk att se meningen med ett drev då dom inte kan tvinga ut samma information. De vi bör dreva på är de som har uppvisat ett konstigt betende samt skrivit poster som inte riktigt hänger ihopp och har helt enkelt klantat sig i formuleringar. Ju mer data vi får på dom destor lättare är det att se mönster samt att folk under press gör misstag.
Min inaktivitet beror på att jag sitter och lätter upp KIA motors på jobber och försöker få igång deras rutin som vi har dedline på ikväll 23:30 annars får vi viten.
Jag kommer att vara mer aktiv i helgen, jag trode att jag skulle slippa bli inblandad i det här projketet men då blev det inte då alla andra som har någorlunda koll på det jag gör är på semester.
Kommer att läsa så ofta jag hinner.
Så du tänker med andra ord inte styra upp drevandet eller ens förklara varför du släppte det spåret så hastigt? Jag tolkar ditt inlägg som att du vill fortsätta ditt nuvarande one-man-race och det är helt ok i min bok. Jag tycker dock, som skrivet ovan, att det är dags att börja fokusera och pressa lite. Återkommer som sagt med ett förslag för detta senare idag.Konrad Konvalj said:När jag ändå är igång kan jag meddela Elmrig att hans anklagan rinner av mig likt vatten på en knölsäl. Jag har full kontroll på mitt spelande.
Vad är skillnaden mellan läkare/helare och väktare? Är inte det bara olika nämn på samma sak?!Paxen said:Jag är fortfarande förvånad över att läkare/helare inte finns med. Trodde det var en miss från Vic, men då skulle han ha sagt något.
Känns fånigt att tjata, men eftersom du tydligen missade frågan: jag vill gärna att du berättar vad du anser att läkare är för en sorts roll.!Paxen said:Jag är fortfarande förvånad över att läkare/helare inte finns med. Trodde det var en miss från Vic, men då skulle han ha sagt något.
Mukwa och hans anhängare tycker att även anklagelser skapar press. Många har redan skrivit om detta, men har du någon egen förklaring till varför de inte gör det?Spider Jerusalem said:Seriöst det här jävla anklaga systemet gillar jag fan inte.
Det har minimal effekt och det är ingen skilnad mot att skriva ett inlägg om personen där man ställer den mot väggen. Du skulle lika gärna kunna skriva: "Fan du X du är lite konstig förklara dig."
Anklaga systemet är inte användbart då du inte får någon press på dig samt att det kan användas istället för en vettig motivering och förklaring varför man tycker X är en sumprunkare.
Vilka andra är det du ser som skumma och varför? En motiverad topp tre-lista vore smutt.Varför jag bara gått på !Paxen än så länge det är för jag inte tycker jag har fått svar på alla mina frågor och de andra som jag finner skumma finns det redan andra personer som pumpar dom.
Örrö ElmrigElmrig said:Så du tänker med andra ord inte styra upp drevandet eller ens förklara varför du släppte det spåret så hastigt? Jag tolkar ditt inlägg som att du vill fortsätta ditt nuvarande one-man-race och det är helt ok i min bok. Jag tycker dock, som skrivet ovan, att det är dags att börja fokusera och pressa lite. Återkommer som sagt med ett förslag för detta senare idag.Konrad Konvalj said:När jag ändå är igång kan jag meddela Elmrig att hans anklagan rinner av mig likt vatten på en knölsäl. Jag har full kontroll på mitt spelande.
Efter att verkligen ha funderat så inser jag att jag måste vara "top 2 dumbest humans this year". Självklart är helare, väktare och läkare samma sak...Brynolf said:Känns fånigt att tjata, men eftersom du tydligen missade frågan: jag vill gärna att du berättar vad du anser att läkare är för en sorts roll.!Paxen said:Jag är fortfarande förvånad över att läkare/helare inte finns med. Trodde det var en miss från Vic, men då skulle han ha sagt något.
Go Paxie!!Paxen said:Tillbaka och håller på och läser igenom. Svarar på dom frågor jag har fått så fort jag har läst igenom hela tråden.