Nekromanti TMNT - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Re: Dags att visa vad ni går för!

Laowai said:
Recca said:
Har du tänkt på att genus är jättedåligt representerat i turtles? Det finns typ en kvinna i hela serien, nämligen April. Och hon lider av hjälplös-kvinna-syndromet.
Det är faktiskt inte sant. En av shredders rogues är ju kvinna.

Plus, april är rätt jäkla tech savvy.

Behöver jag som förmågelös säga huruvida jag är passiv/aktiv eller inte? Det känns rätt udda tbh.
Don't get smart with me missy!

LJSLarsson

Hero
Recca said:
Inte outat nåt om förmåga:
Basenanji
Cassius
Xyas
Konrad Konvalj
LJSLarsson
Jag var duktig och outade om förmåga samt passiv/aktiv redan igår:

LJSLarsson said:
Har förmåga. Höjer med att berätta att den är av det passiva slaget.

Cissi

Up to no good.
Brynolf är en bra kandidat att hänga. Jag kan gå med på det, han är lika röd om inte lite rödare än Anth. Det var jag ju inne på redan i första rundan.

Hur tänker vi gå vidare från det? För även om vi tar Brynolf den här rundan så är jag i alla fall inte villig att släppa Anth. I första rundan drevade vi Arvidos och nu flyger Anth under allas radar och den enda som har kommenterat detta är Möller som vill se honom spela. Eftersom jag rödar Anth så mycket så blir jag misstänksam mot alla som plötsligt släpper honom helt.

Men äsch, Brynolf för all del. Bara vi inte släpper Anth, och sedan tittar lite extra på Spider.

Röst: Brynolf

LJSLarsson

Hero

Recca said:
Har du tänkt på att genus är jättedåligt representerat i turtles? Det finns typ en kvinna i hela serien, nämligen April. Och hon lider av hjälplös-kvinna-syndromet.
Det finns lite andra kvinnor i 80-serien, men ingen som är särskilt väl genomtänkt ur ett genus-perspektiv.

Skum sak att ta upp dock. Hade du inte redan outat Alpha One hade jag trott att detta var en sorts brödsmula.

Cissi

Up to no good.
Recca said:
Inte outat nåt om förmåga:
Basenanji
Cassius
Xyas
Konrad Konvalj
LJSLarsson

Basse hade ingen förmåga det är bara KK och Xyas kvar nu.

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Konrad Konvalj said:
anth said:
Mitt exempel var ett svar på KK svamlande om insta-win.
Fast jag tror inte på insta-win.

Bara såru vet.
Men det gør jag! (fortfarande)

Och Røst: !paxen
Det stinker ulv om dig just nu. Tveksamt rykte och uv-liknande reaktioner på anklagelser.
Röst: !Paxen för tveksamt smart ulvspel och groteskt fult användande av spaminlägg. Och för extremt ful klädstil.

Xyas

Swashbuckler

Recca said:

Jag har en passiv förmåga.
Mindre æn 300 inlægg kvar på rundan? Det ræcker aldrig till en wrnu-genus-diskussion! :gremtongue:

Jag har en aktiv førmåga

Recca

Femme Fatale

4 pers har aktiva förmågor hittills. Det låter ganska lamt med tanke på infon att de flesta ulvarna har aktiva förmågor. o_O

Cissi

Up to no good.

Recca said:
4 pers har aktiva förmågor hittills. Det låter ganska lamt med tanke på infon att de flesta ulvarna har aktiva förmågor. o_O
Jag får det till fem.

Attachments

Brynolf

Dum fan

Får någon ut nånting av det här aktiv/passiv? Recca, tex? (Kan säga att jag får det iaf.)

Bara Konrad kvar nu, va?

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Recca said:
Jag får det till fem.
Jag får det också till fem när jag räknar igen.

Cissi

Up to no good.

Brynolf said:
Får någon ut nånting av det här aktiv/passiv? Recca, tex? (Kan säga att jag får det iaf.)

Bara Konrad kvar nu, va?
Kan du säga vad det är? Kanske kan det plocka dig av drevet. Du behöver komma med bra saker nu, Brynolf.

Och btw, Cassius kommer vi aldrig få veta om hans var aktiv eller passiv.

Möller

Hubert Hortlax

Dethära aktiv/passiv kanske är lite löjligt. Liksom, turtlarna lär ju ha onda, hjälte-förmågor som djävlas med byn. Varför skulle de berätta om dem för byn? Men, så kanske det finns en förmåge-siare, och om man ljugit ser man röd ut. Oavsett om mitt rykte stämmer eller inte. Eller hur?

Shredder's rogues är följande: the Rat King, Slash, Leatherhead, Temptesstra, Scumbug, Anthrax and Chrome Dome!

Röst: Brynolf
Drev är bra. Och vem annars? Kom igen, Brynolf. Släng ur dig en misstanke mot någon spännande (dvs inte typ Spider).

Cissi

Up to no good.

Nu kanske jag skjuter någon i foten men jag måste få dryfta en misstanke som gnagt i mig sedan Brynolf outade sitt namn i första rundan. Barney Stockman är INTE en självklar del av skurkfraktionen i turtles. Enligt wikin är han faktiskt lite motståndare till sin bror Baxter (jag har vimsat om det här förut), som däremot är vanligare förekommande i turtles än Barney. Nu när jag sitter och tittar på mitt eget ark så slår mig tanken. Tänk om Brynolfs rykte inte alls är "någon kan sia fraktion" (vilket väl det alltid finns i varulvsspel, rätta mig om jag har fel, så ett sånt rykte är väl totalt värdelöst så som det nu är formulerat) utan "din bror" kan sia fraktion, eller bara helt enkelt "[namn] kan sia fraktion". Då är ju Xyas helt rätt inne på det här att det är livsfarligt att outa namn.

Så, tills vidare tycker jag som Xyas. Vi outar inga namn! Förutom Anth. Jag vill fortfarande veta vem av roguesen han är och eftersom han är superröd för mig så tror jag inte heller att han kommer bli nattmördad om han outar sitt namn, han har dessutom ingen förmåga så det finns ingen risk där heller. Nä, ser inga hinder för att outa namn! :gremsmile:

-----------------------

Och jag är helt med Vimes på hans senaste teori. Det låter vettigt.

Recca

Femme Fatale

Tjavva said:
Nu kanske jag skjuter någon i foten men jag måste få dryfta en misstanke som gnagt i mig sedan Brynolf outade sitt namn i första rundan. Barney Stockman är INTE en självklar del av skurkfraktionen i turtles. Enligt wikin är han faktiskt lite motståndare till sin bror Baxter (jag har vimsat om det här förut), som däremot är vanligare förekommande i turtles än Barney. Nu när jag sitter och tittar på mitt eget ark så slår mig tanken. Tänk om Brynolfs rykte inte alls är "någon kan sia fraktion" (vilket väl det alltid finns i varulvsspel, rätta mig om jag har fel, så ett sånt rykte är väl totalt värdelöst så som det nu är formulerat) utan "din bror" kan sia fraktion, eller bara helt enkelt "[namn] kan sia fraktion". Då är ju Xyas helt rätt inne på det här att det är livsfarligt att outa namn.

Så, tills vidare tycker jag som Xyas. Vi outar inga namn! Förutom Anth. Jag vill fortfarande veta vem av roguesen han är och eftersom han är superröd för mig så tror jag inte heller att han kommer bli nattmördad om han outar sitt namn, han har dessutom ingen förmåga så det finns ingen risk där heller. Nä, ser inga hinder för att outa namn! :gremsmile:

-----------------------

Om hans rykte vore så formulerat så skulle det vara det enda ryktet som hade ett namn med. Tankvärt men känns inkonsekvent på nåt vis.

Brynolf

Dum fan

Tjavva said:
Barney Stockman är INTE en självklar del av skurkfraktionen i turtles. Enligt wikin är han faktiskt lite motståndare till sin bror Baxter (jag har vimsat om det här förut), som däremot är vanligare förekommande i turtles än Barney.
Jo tack, jag hade aldrig hört talas om karln förut. Men såvitt jag vet har exempelvis Leatherhead slagits mot Shredder tillsammans med paddorna så jag är inte unik där. Och att Barney är ytterst marginell... tja, Alpha 1 är också bara med i ett enda avsnitt (för övrigt var jag helt hundra på att han hette "X-1", men wikin säger emot. Har ett minne av att Shredder lyfter på kragen på fotsoldaten som ska "brainificeras" för att se vad den heter och utläser "X-1". Vad säger Larsson, är jag ute och cyklar?) Nå, lång meningslös harang...

Nu när jag sitter och tittar på mitt eget ark så slår mig tanken. Tänk om Brynolfs rykte inte alls är "någon kan sia fraktion" (vilket väl det alltid finns i varulvsspel, rätta mig om jag har fel, så ett sånt rykte är väl totalt värdelöst så som det nu är formulerat) utan "din bror" kan sia fraktion, eller bara helt enkelt "[namn] kan sia fraktion". Då är ju Xyas helt rätt inne på det här att det är livsfarligt att outa namn.
Eh, det är ju inte riktigt så att jag försökt få fram vem det är som har denna förmåga, eller har du sett tecken på något annat? Dessutom verkar du ha missförstått hela grejen; mitt rykte rör det faktum att vi inte får reda på fraktionstillhörighet på dem som hängs (vilket ju onekligen stämmer), utan måste förlita på oss EN person som kan tala om detta för oss. Det är något helt annat än de vanliga fraktionssiare som kan se fraktion på levande spelare.

Jag också. Det skulle förklara mycket av tveksamheterna i vigilante-frågan utan att röra till balansen alltför mycket. Så vi behöver inte lägga mer krut där för tillfället.

Brynolf

Dum fan

Tjavva said:
Brynolf said:

Bara Konrad kvar nu, va?
Kan du säga vad det är? Kanske kan det plocka dig av drevet. Du behöver komma med bra saker nu, Brynolf.
Kanske det, men ni kommer nog tycka jag är brun ändå tills ni torkat av era glasögon. Byn skulle tjäna på om jag höll tyst om det, men det är ju bättre än att dingla.

Först skulle jag vilja se caset mot mig. Jag tycker jag har besvarat de flesta misstankar redan, skulle man kunna få en sammanfattning som går att försvara sig mot? Eller handlar det bara om att jag inte spelar så briljant som jag brukar?

Brynolf

Dum fan

Jag har kollat vad Arvidos skrivit ang namnoutning och sitt eget rykte. Med det rykte som Anth lagt fram kan man ju tycka att det borde spjärnas emot namnoutning å det grövsta. Kortfattat kan sägas att så icke är fallet, samt att Arvidos faktiskt outade sitt rykte på ett helt annat sätt än Anth senare gör.
Arvidos said:
Jag ställer mig försiktig till namn-outande, men diskuterar gärna frågan vidare. Tyr föreslog att man ger ett par bokstäver ur namnet. (Eller kanske initialerna?) Det kan ju vara vettigt, men om en törtel letar efter till exempel Krang så är kanske skadan redan skedd om en bybo avslöjar att dennes namn börjar med "K".
Ok, jo Arvidos är inte heltänd på namn-outning. Men det är inte direkt så att han säger NEJ FÖR SKRÅEN! Vilket man nog borde ha gjort om man hade det rykte som Anth påstår sig ha. Inte heller framgår det någon som helst stans att han får motviljan från sitt PM, utan talar mer i generella termer.
Arvidos said:
Då outar jag mitt rykte: "Rykten är viktiga" (inte ordagrant citerat med hänsyn till spelets regler)
Jag hade för mig att Arvidos bara nämnde "rykten är viktiga" som en kommentar till sitt verkliga rykte/förmåga/whatevs, men det är de facto hans ryktesoutning... Jag kan inte se något som helst samband med det Anth senare skriver.
Arvidos said:
Nummer fyra: Jag verkar vara skraj för att outa namn.
Svar: Ja, det är jag. Efter vad jag läst för rykten om Vico i tråden så verkar det som att massoutning straffar sig. Jag vill att det sker i kontrollerade former.
Hänvisar till Vics tidigare fnul-tråd om jag förstår rätt. Ingenstans framgår det att han skulle ha fått denna motvilja mot namnoutning från sin rollbeskrivning.
I R2 skriver Anth så här om Arvidos tidigare outning:
Anth said:
Arvidos outning var mera generell - men på intet sätt fel.
"Mera generell" är rätt milt uttryckt. "Allt generellts stamfader" skulle jag säga. Sedan ska Arvidos enligt Anth tydligen ha brödsmulat att hans rykte var likt xyas här: https://www.rollspel.nu/threads/57184 men det är ju varken det ena eller det andra. Som brödsmula är det helt värdelöst.

Nä, Anths försvar till denna parallax håller inte och det är ännu konstigare att han inte tycks inse det själv. Dock ska sägas att det är väldigt udda att som ulv inte sätta sig in i sin föregångares outningar och bygga vidare på dem. Anth menade ju att arvidos tidiga inlägg "Mitt fluff säger att fluff är viktigt" var hans faktiska outning, men det var först senare som den faktiskt kom iom "Mitt rykte säger att rykten är viktiga".

Basenanji

Postd20modernist

Mm. Håller med här Brynte. Just glipan mellan Arvid och anth är för bred:

"Mitt fluff säger att fluff är viktigt"
"Mitt rykte säger att rykten är viktiga".

...och så den där mystiska TREordsmeningen som ska förklara allt det där.

Röst: anth

Det är för mycket som inte håller ihop här.

Cissi

Up to no good.

Basenanji said:
Mm. Håller med här Brynte. Just glipan mellan Arvid och anth är för bred:

"Mitt fluff säger att fluff är viktigt"
"Mitt rykte säger att rykten är viktiga".

...och så den där mystiska TREordsmeningen som ska förklara allt det där.

Röst: anth

Det är för mycket som inte håller ihop här.
Det här gillar jag skarpt! Har ju aggrat Anth en del under dagen och från att ha haft Arvidos relativt gul så har Anth blivit djupröd. Snygg upphämtning av Brynolf. Du är helt klart grönare nu! :gremsmile:

Röst: Anth