Mannen i skogen
Präst
Rollfigurer som lämnar gruppen och vars spelare förväntar sig ett soloäventyr pga det.
Och varje gång de får det.
Ja, det är verkligen sämst, makes me wanna cryMannen i skogen;n331734 said:Rollfigurer som lämnar gruppen och vars spelare förväntar sig ett soloäventyr pga det.
Brottsbalken, 4 kap, 6a§
Den som olovligen med tekniskt hjälpmedel i hemlighet tar upp bild av någon som befinner sig inomhus i en bostad eller på en toalett, i ett omklädningsrum eller ett annat liknande utrymme, döms för kränkande fotografering till böter eller fängelse i högst två år.
Till ansvar ska det inte dömas om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter är försvarlig.
Första stycket gäller inte den som med tekniskt hjälpmedel tar upp bild av någon som ett led i en myndighets verksamhet.
Variant på temat: Regler som har flera fullt tänkbara tolkningar på grund av dumma formuleringar.Mekanurg;n331816 said:Tafflig regelprosa.
Jag förtjänar mitt vardagliga levebröd på att skriva och redigera IT-manualer. Där är enkelhet och tydlighet A och O. Svenska är ett ypperligt språk för strama, glasklara regeltexter, se till exempel Sveriges Rikes lag.
De har ju såklart trillat ned i den en gång, sen riggat upp den igen och numera hoppar de över/går runt den.Mannen i skogen;n331947 said:Ologiska dungeons.
Hur kan det finnas en fallucka (som inte har löst ut) i huvudkorridoren om vättarna passerar där varje dag?
Hej på dig, Troberg!Troberg;n331936 said:Fokus på balans. Så länge man inte kör det som ett tävlingstabletop… ...fundera på om man kanske ska variera mer.
Eller inte kan skilja på objektiva sakargument och subjektiva åsikter - ett subjektivt argument är alltid rätt medan ett sakargument kan vara rätt eller fel. "Jag tycker att BRP har många brister, t.ex. ..." vs "BRP använder ingen t100 utan bara t6:or"Henke;n331275 said:Spelare som inte kan argumentera mer än utifrån könslor när de tycker något (äventyr, regler, spelvärld etc) är dåligt.
Exakt så! Jag kommer ju heller inte åt spelaren som bara uttrycker kritik utifrån sina känslor. Det är ju omöjligt att säga att en annan människan”känner fel”lupmet;n333559 said:Eller inte kan skilja på objektiva sakargument och subjektiva åsikter - ett subjektivt argument är alltid rätt medan ett sakargument kan vara rätt eller fel. "Jag tycker att BRP har många brister, t.ex. ..." vs "BRP använder ingen t100 utan bara t6:or"
Efter att ha läst igenom tråden känner jag ett anti-rollspel växa fram och jag kan gärna göra illustrationerna för jag är riktigt usel på att rita.Måns;n331237 said:Samt fula illustrationer. Då är det bättre utan några alls!
Vi hade en grupp där vi skulle vara onda karaktärer, men efter 3 månader när vår 3:e SL (vi alternerade inom gruppen) brände ner staden vi bodde i kände vi att det kanske var lika bra eftersom det ondaste vi hade gjort var att återuppväckt några döda.entomophobiac;n331256 said:Spel där alla är hjältar. Gäsp.
Jag har en spikklubba i trä som jag hittade på en loppis, jag brukar använda den.Troberg;n331287 said:Folk som äter chips och ostkrokar, och sedan bläddrar i mina böcker. Eller, för den delen, när folk viken en inbunden bok helt runt, så att de knäcker ryggen.
Vad är god sed i sådana sammanhang, ska man slå dem med öppen eller knuten näve?
"Den här gången har stått orörd i 300 år men ta mig @%& att all mekaniska mekanismer fungerar perfekt!"Mannen i skogen;n331947 said:Ologiska dungeons.
Hur kan det finnas en fallucka (som inte har löst ut) i huvudkorridoren om vättarna passerar där varje dag?