Dr_Dängrot
Myrmidon
And here comes the paladins of DnD swinging the+5 holy avgenger smiting all non belivers.God45;n331252 said:Folk som tror att D&D bara är ett spelsystem/spelstil...
And here comes the paladins of DnD swinging the+5 holy avgenger smiting all non belivers.God45;n331252 said:Folk som tror att D&D bara är ett spelsystem/spelstil...
...folk som försöker påstå att andra personers rollspelande inte är rollspelande.Dr_Dängrot;n331247 said:Dungeons and Dragons isnt roleplaying its rollplaying
Helt rätt!God45;n331252 said:Folk som tror att D&D bara är ett spelsystem/spelstil...
Hehe, jag är inget DND-fan av rang men den här "XY isnt roleplaying its rollplaying"-grejen är en sån grej som jag hoppas stannar krav på 00-talet ety det är ett så fantastiskt djupt felslut som i grunden landar i "allt jag inte gillar är inte rollspel"-grejenDr_Dängrot;n331254 said:And here comes the paladins of DnD swinging the+5 holy avgenger smiting all non belivers.
Oooo... det vore coolt dock. Om någon kommer utraglande ur sin stuga efter fyrtio års filande på sina husregler för att uppnå sann realism, och blir en massiv lunta på tiotusentals sidor (eller antagligen flera luntor), och när folk börjar spela med det uppdagas det att reglerna är en så realistisk simulering att de börjar påverka den faktiska verkligheten.Jocke;n331260 said:Realsim kan absolut vara en estetik i ett spel, men en regelmotor är inte realistisk, vad du än säger.
...men hur realistiskt är det att du skriver det då?Rymdhamster;n331261 said:Oooo... det vore coolt dock. Om någon kommer utraglande ur sin stuga efter fyrtio års filande på sina husregler för att uppnå sann realism, och blir en massiv lunta på tiotusentals sidor (eller antagligen flera luntor), och när folk börjar spela med det uppdagas det att reglerna är en så realistisk simulering att de börjar påverka den faktiska verkligheten.
Kanske som ett CoC-scenario....
Inte alls =(RasmusL;n331262 said:...men hur realistiskt är det att du skriver det då?
Det visar sig också att när alla saker som motverkar och slår ut varandra stryks bort är det som är kvar obehagligt likt reglerna till CoC 7th ed...Rymdhamster;n331261 said:Oooo... det vore coolt dock. Om någon kommer utraglande ur sin stuga efter fyrtio års filande på sina husregler för att uppnå sann realism, och blir en massiv lunta på tiotusentals sidor (eller antagligen flera luntor), och när folk börjar spela med det uppdagas det att reglerna är en så realistisk simulering att de börjar påverka den faktiska verkligheten.
Kanske som ett CoC-scenario....
you just did!rymdhamster;n331264 said:inte alls =(
+1RasmusL;n331238 said:Jag stör mig något otroligt på människor som påstår sig spela på ett sätt och sen inte gör det. Det är dumt av mig, de har kul med sitt spel och jag ska inte hålla på och jämföra, men det är _så_ofta_ som folk kläcker ur sig påståenden i stil med "...och vi har superfokus på _berättelsen_ och karaktärernas agenda är det som styr spelet" och när jag sedan ser det så ba "Nej. Nej.