Andersson
Hero
Om det ser konstigt ut beror det på att jag råkade trycka post reply istf preview. Rätt post kommer strax.
Ja just ja, och du heter Octagonal och inte Imoetigo xDJag gör det nu så alla har koll
Det var en hyfsat slapp analys. Jag kan inte se att jag är mer inaktiv än någon annan.Andersson och Impetigo är givetvis i botten pga inaktivitet.
Jag behöver lusläsa startposten när jag får mer tid men det är bara en fundering över hur Vimes uttalar sig angående vinstvillkor och hur denne verkar tveka om att få uppgifter (som är bra för både ulvar/bybor) gjorda.Varför tror du att det finns en android? Jag fattade det som att fjodor sa i anmälningstråden att upplägget är att det inte ska finnas några hemliga roller eller dold mekanik utan att alla regler och förutsättningar ska vara kända på förhand? Och jag kan inte se att det finns något om androider i startposten?
Well, till mitt försvar så tog posten en stund att skriva och när den påbörjades hade du typ tre postade inläggDet var en hyfsat slapp analys. Jag kan inte se att jag är mer inaktiv än någon annan.
Hur tänker du att vi hittar ulvar, @Octagonal ?Pratar mycket om hur han hade tänkt om han vore ulv osv
Har vi en DTF skulle det ju vara om någon är på Xenomorfernas lag på något sätt. Samtidigt känns det väldigt osannolikt då vår nuvarande plan är ganska enkel att sabba och alla skulle dö.Jag behöver lusläsa startposten när jag får mer tid men det är bara en fundering över hur Vimes uttalar sig angående vinstvillkor och hur denne verkar tveka om att få uppgifter (som är bra för både ulvar/bybor) gjorda.
Därav dök tanken om DTF upp hos mig - utan att ha nåt regelmässigt om det på fötterna.
Främst med hjälp av våra powerroller som kommer tjäna oss väl där jag tror vi har ett övertag. Överlever vår siare några rundor har vi typ vunnit och ulvarna har inga speciella förmågor vad det verkar.Hur tänker du att vi hittar ulvar, @Octagonal ?
Grejen är, som sagt, att ulvarna har svårare för att kalla hem skytteln på egen hand (eftersom de är färre). Så det är ju att göra ulvarna en tjänst att kalla hem skytteln allt för tidigt. Speciellt i kombination med sentryn, som mycket väl kan leda till förlust om vi förlitar oss på dess skydd och ulvarna flyttar på den.Jag tänker tvärtom. Det är bättre att göra så pass många av uppdragen som möjligt runda 1 när alla rum är öppna och alla kommer att klara xeno-attacken för att vi i kommande rundor ska kunna koncentrera oss på röstningen och inte långa diskussioner om vem som går vart. R1 har vi maximal handlingsfrihet att agera, medan i R2 och framåt kommer ammunitionsbristen göra att det blir trångt i förrådet för att ladda om.
Jag sade redan tidigt att jag går till huvudbyggnaden för att stänga luftförsvaret. Och tänker nog fortsätta att göra det om jag inte behövs för något annat för att få logistiken att fungera.
Jag håller med.Grejen är, som sagt, att ulvarna har svårare för att kalla hem skytteln på egen hand (eftersom de är färre). Så det är ju att göra ulvarna en tjänst att kalla hem skytteln allt för tidigt. Speciellt i kombination med sentryn, som mycket väl kan leda till förlust om vi förlitar oss på dess skydd och ulvarna flyttar på den.
Eftersom vi nu konstaterat att vi måste ha sentryn för att ladda om blir det väldigt riskabelt att göra skyttel-grejerna för snabbt. Det är också därför det kan kännas tryggare att ha en som sparar ammo, och som håller sig i förrådet i skydd av sentryn ändå.
Nej. Eller såhär: för att hitta ulvar behöver vi bygga misstankar. Det är det vi använder när vi röstar och när vi använder våra förmågor. Dels så använder vi förstås röstmönster, men dels använder vi saker som skrivs i tråden. För att utvärdera det som skrivs i tråden behöver vi försöka föreställa oss hur ulvarna tänker. Gör vi inte det har vi bara röstmönster och siande att gå på.Vimes håller du inte med?
Förstår vad du menar och självfallet är det bra att sätta press på varandra för att se om någon blir nervös under trycket. Ulvar behöver ljuga hela tiden vilket inte är helt enkelt och roligt alltid.Nej. Eller såhär: för att hitta ulvar behöver vi bygga misstankar. Det är det vi använder när vi röstar och när vi använder våra förmågor. Dels så använder vi förstås röstmönster, men dels använder vi saker som skrivs i tråden. För att utvärdera det som skrivs i tråden behöver vi försöka föreställa oss hur ulvarna tänker. Gör vi inte det har vi bara röstmönster och siande att gå på.
Det är ju också det du gör när du röstar på mig för att jag "tänker som en ulv".
Jag vet inte om jag missförstår dig, men jag tänker att du är tillräckligt erfaren för att det här ska vara en no brainer.