Shit vad dålig bybo jag är nu men ska försöka läsa igenom allt och ge mina tankar. Hade förstått om ni vill ha ut mig pga inaktivitet och då det räddar oss alla genom att kyla ner reaktorn känns det nästan lite ädelt. Bortser vi från fluff fluffet är det förstås inte att föredra.
Väljer att skriva ett inlägg först som enbart är baserat på startinlägget innan jag läst ikapp, kanske of topic så här sent men det blir som det blir. Gissningsvis bör vi ju först stänga av luftförsvaret. En enkel god grej vi självklart borde göra direkt. Annars riskerar vi att tappa tid i senare rundor där infiltratörerna kan nattmörda oss.
Vi lär också vilja skydda huvudbyggnaden från Xenomorferna. Utan huvudbyggnaden kan vi inte fly till angränsade område om det vill sig illa. Med den och förrådet i våra händer borde vi kunna göra operationer in i övriga rum när det krävs. Så ammo och nån stans att fly till känns spontant som en bra start.
Nu ser jag också att vi stänger av luftförsvaret i huvudbyggnaden så den är definitivt prioriterad. Så fort som möjligt stänger vi av luftförsvaret för att sedan kunna använda vårt sentry gun alla kommande rundor.
Sen behöver vi ju verkstaden för att hämta denna sentry gun. Värt mycket i en bybos händer men inte lika bra ifall en ulv sitter på den. En idé hade kanske varit att skicka två på att lösa och använda den där den ena ska skydda den andra och hålla något rum. Om den med sentry gun bara skyddar sig själv så vet vi att den är ulv eller nåt. Blir kanske lite svårt att koordinera.
Att lösa parabolen är förstås också av största vikt och bör ju göras. Samtidigt måste vi ju dit för att kalla ner skytteln, dvs vi kommer behöva ta oss dit sent i spelet så kanske inte superbrottom att lösa det direkt men det måste ju göras.
Vi borde kunna hitta ett smart sätt som gör så att så få behöver använda sin ammunition varje runda. Att täcka alla rum tror jag blir för svårt. Har jag förstått det rätt (kanske har fattat helt fel) skulle det fungera att ha två varje runda som använder sin ammunition och fortfarande hålla förrådet och huvudbyggnaden medans övriga hoppar/flyr mellan dessa. Känns som att jag missförstår massa saker här...
...Om vi säger att jag skyddar ett rum med mitt vapen, har jag då brännt av min ammunition och kan således inte attackera/ta tillbaks något rum och om jag förflyttar mig, sker min förflyttning och jag måste skydda rummet jag kommer till eller ska jag först försvara och sedan flytta?
Jaja nu ska jag sluta skriva om saker ni redan har löst och läsa ikapp