Krökarspelet
Ja.. det har vi också provat på en gång.
Black Dwarf inleder sin halvkrönika
Det hela började hyfsat med något som nästan kan liknas vid rollspel, men redan efter en halv timme hade en av oss spelare dragit i sig så mycket öl att han mådde illa (berodde absolut inte på oreganon som jag råkade tappa i hans ölflsaka). Ytterligare en timme senare låg han utslagen på en säng.
Själv kände jag mig vid god vigör och bestämde mig för att gunga på stolen (trots att detta var mycket förbjudet i personen vi spelade vids hus). Tyvärr råkade jag ut för en skrattattack och stolen slant under mig och gjorde en mäktig buckla i ungsluckan. Dessutom fick man inte "ramla av stolen" enligt reglerna, så en halvnykter, snopen jag strosade ut till vår utslagne kompis.
De två sista spelarna och SL fortsatte en god stund, innan man från köket hörde förskräckta rop i stil med: "Nej, du får inte göra så. Jag vill inte vinna genom att du somnar!" Efter en snabb koll ut i köket såg jag att den ene spelaren låg och sov på bordet. En minut senare vaknade han av att hans maginnehåll flödade ut över bordet och han själv. Stanken av detta fick spelaren på sängen att vakna till och han vandrade ut på toaletten för att göra samma sak. Tyvärr förstod han inte anvisningar och tog sikte på handfatet istället för toalettstolen.
Slutresultatet blev att även SL spydde (även om berserk förnekar det än) samt de två andra. Spelaren som somnade vid bordet klarade inte av att cykla hem, men gjorde det ändå (efter många piruetter). De två andra spelarna var rätt så fulla, även om han som "vann" knappt hade druckit lika mycket som jag (vilket vi andra kom på dagen efter). Och jag då? Jo, jag fick sitta och tala med spelarens syster som kommit hem någongång i mitten av spelmötet.
Så roligt man kan ha då.
/Black Dwarf, delar med sig