Nekromanti alkohol och rollspel

Inte alkohol och rollspel. Om man inte spelar de rollspel som går ut på att dricka öl. Eller om man hade tänkt dricka öl så kan man ju alltid hacka lite monster också (kanske rota fram drakar o demoner)... :gremlaugh:

Skuggvarg

Hero
Världens mest lyckade förfestrecept?

Det där lät ta mig fan extremt kul! Gör klart det fort och lägg upp det på siten!!!

/Skuggvarg - dryckeslysten

Sadaigh

Swordsman
Min åsikt om detta är att man kan dricka måttligt med alkohol, för att som du sa, "få en gladare stämmning". Det stämmer, men den minsta ml. för mycket så flippar spelet ut. och dt kanske inte är så bra. varken för spelledaren och spelarna...! =)

telcontar

Warrior
SKÅÅL!!!

har inget emot komben kvinn...ooups - alkohol och rollspel. En bra maltwisky eller nått bra rödvin sitter aldrig fel, men som sagt, mängden kan bli ett bekymmer. Fast iofs, den som super till för mycket klantar sig ofta rejält med sin rollfigur, vilket oftast i sin tur för konsekvenser med sig för nämnda rollfigur... Därmed (iallafall i min spelgrupp) sker sådana misstag mycket (hick!) sällan.

Ransonering tror jag inte ett skit på. Då skulle ju inte jag få i mig tillräckligt! :gremmad:

telcontar

Warrior
Förresten kom jag på en grej, varför inte TVINGA de rollspelare som tex förgiftas i dina rollspel, att dricka rikliga mängder absint. Tänk vilken hög nivå av realism ni skulle nå - redan bara efter ett par glas!!!

Troberg

Sinister eater
Re: absint...

föchök du å ta ihal spelarna dina???
Med risk för att låta som en drogliberal, men absint är faktiskt inte farligare än någon annan likör i samma alkoholstyrka.

Ryktet om att dess farlighet kommer från kryddningen är fle. I själva verket berodde det på att kryddningen är ganska stark, vilket innebar att man förr tillverkade den med den sämsta sprit man kom över (i klass med T-dojan...), men dagens absint görs på bra sprit och har inte dessa problem.

Den har dock andra problem, framför allt en lång och otäck eftersmak. Nej, tacka vet jag att sträckse Clintans the spagettivästerns med en flaska whiskey!

Tarill

Warrior

absint...det är grejjer det, smakar till och med gott...eller så smakar det inte gott, men det spelar ingen större roll efter andra glaset då man ändå slagit ut smaksinnet...

Om man nu inte skulle få för sig att dricka den skiten jag fick på pubben, gick inte att dricka...nä, tacka vet jag det en kompis hade med från tjeckien...

Troberg

Sinister eater
Vet inte...

Om man nu inte skulle få för sig att dricka den skiten jag fick på pubben, gick inte att dricka...nä, tacka vet jag det en kompis hade med från tjeckien...
Jag har bara provat den som serveras på flyget (en av fördelarna med att flyfa reguljärt, den andra är att folk applåderar inte när man landat (applåderar de när brevbäraren lämnar post också?)).

Tarill

Warrior
Re: Vet inte...

Vet inte...det finns säkert en del som gör det...själv brukar jag applådera när folk blir rädda för luftgropar...och skratta högt...

telcontar

Warrior

vad jag vet så var det många som drack ihjäl sig på absint förr, bla den kände konstnären Van Gogh. Detta beroende på att den tidens absint innehöll arsenik! :gremcool:

Luftgropar är himla skoj (ja, medveten ordvits). När jag var yngre lekte jag berg-och-dalbana och slängde upp med armarna och sjöng på en Björn Rosenström-låt när flyget steg och sjönk som värst. Det blev ännu bättre när livrädda engelska knattelirare började stirra ondskefullt på mig.

/Black Dwarf, var lättroad förut.

Tarill

Warrior

Jag man hade en hel del roligt när man var mindre...har inte flugit på länget...

Krökarspelet

Ja.. det har vi också provat på en gång.

Black Dwarf inleder sin halvkrönika
Det hela började hyfsat med något som nästan kan liknas vid rollspel, men redan efter en halv timme hade en av oss spelare dragit i sig så mycket öl att han mådde illa (berodde absolut inte på oreganon som jag råkade tappa i hans ölflsaka). Ytterligare en timme senare låg han utslagen på en säng.
Själv kände jag mig vid god vigör och bestämde mig för att gunga på stolen (trots att detta var mycket förbjudet i personen vi spelade vids hus). Tyvärr råkade jag ut för en skrattattack och stolen slant under mig och gjorde en mäktig buckla i ungsluckan. Dessutom fick man inte "ramla av stolen" enligt reglerna, så en halvnykter, snopen jag strosade ut till vår utslagne kompis.
De två sista spelarna och SL fortsatte en god stund, innan man från köket hörde förskräckta rop i stil med: "Nej, du får inte göra så. Jag vill inte vinna genom att du somnar!" Efter en snabb koll ut i köket såg jag att den ene spelaren låg och sov på bordet. En minut senare vaknade han av att hans maginnehåll flödade ut över bordet och han själv. Stanken av detta fick spelaren på sängen att vakna till och han vandrade ut på toaletten för att göra samma sak. Tyvärr förstod han inte anvisningar och tog sikte på handfatet istället för toalettstolen.
Slutresultatet blev att även SL spydde (även om berserk förnekar det än) samt de två andra. Spelaren som somnade vid bordet klarade inte av att cykla hem, men gjorde det ändå (efter många piruetter). De två andra spelarna var rätt så fulla, även om han som "vann" knappt hade druckit lika mycket som jag (vilket vi andra kom på dagen efter). Och jag då? Jo, jag fick sitta och tala med spelarens syster som kommit hem någongång i mitten av spelmötet.
Så roligt man kan ha då.

/Black Dwarf, delar med sig

SupaFan!

Veteran
Re: Förfestrollspelet!

Haha så jävla skön, måste prova fast spellgruppen ligger runt 16 =[ but who gives a shit?

Nä, seriöst rollspel ska inte kombineras med fylla. Om man kan höja stämningen genom att dricka en öl eller två är en helt annan sak. det är upp till var och en.
Men inga fyllefester av seriösa spelmöten.

/Black Dwarf, just det