Jo...tyvärr. I Legender & Hemligheter, var annars?Står det inte någonstans att människorasen är ganska precis 15.000 år gammal?
Nu ska man inte ta legender och hemligheter för bokstavligt. Om man slarvläser och hoppar hit och dit i texten är det faktiskt bra.Citat:Står det inte någonstans att människorasen är ganska precis 15.000 år gammal?
Jo...tyvärr. I Legender & Hemligheter, var annars?
- Ymir, som av alla dåliga texter i Eon avskyr den meningen allra mest
Är alternativet då att placera dem i hålor i marken där de typ väntar på att bli piskade av första bästa riddare som skuttar förbi? Hur mycket intressant går det egentligen att göra med dem då och hur i helsike motiverar man en hel bok om dem om de bara är ännu ett boffrigt monster?och speciellt nu när Eon tror de vart så kyftiga att göra så att drakar lever med människor?
Antar att det är Khakra du syftar på så som han återges i Codex nummer 1? I och för sig så har jag försökt att vara den artikeln så trogen som möjligt (för alla de som i år av väntan på drakmodulen har skapat sitt intryck av eons drakar genom denna) men jag kan upplysa om att Kharka numera befinner sig i Pereine, dit han tvingats fly efter att ha utsatts för diverse mystiska "olyckor" som varit nära att förorsaka hans död.Fånigt, att en drake skulle vara vänlig, och studera magi på en skola? Och även röka pipa? Det är så fjatigt! Hur reagerar människorna på att de har en best blan sig som vet världens innersta hemligheter, men vägrar avslöja dem? de borde plåga honom ur det, men de går tine för han är uberman!
Fast nu var det väl, som du själv sa, inte det som rollspel handlade om eller?Alverna äger Drakarna, så är det, och kommer förbli!
Dessvärre så tenderar föloppet du beskriver att vara just bara riddarromantik (dvs. med liten verklighetsförankring) och inte så mycket mer även i Mundana.De är ju själva grunden på "riddarromantisk-fantasy" (det som du kallar "bebis-fantasy").. se tabell nedan.
1. Drake kidnappar prinsessa.
2. Riddare söker upp draken i dess håla.
3. Riddare och drake slåss.
4. Riddare dräper den eldsprutande besten.
5. Riddare får halva konungadömet och (för hoppningsvis) hela prinsessan.
Hur tufft är inte det på en skala!? ^_^
För att även endast en liten extra fiende är en minskad chans att lyckas. En fråga om sannolikhet således.Om man är så extremt mäktig; varför bry sig om vem som utpekas?
Om man nu inte gillar konsekvenserna av sådana direkta handlingar då? Varför göra sig fiende med folk när du istället kan ge skulden till någon av dina egna fiender? Varför ta en onödig risk när du har både tiden, förmågan och tålamodet att genomföra en listig plan istället? O vad finner du egentligen mest intressant, drakar som lyckas med allt som de åtar sig genom tanklöst våld, eller drakar som faktiskt kan spinna lite listiga planer också?Återigen, om man är så enormt mäktig, varför inte bara ta det man vill ha, när man vill ha det? Utpressning, intriger m.m. är sådant man gör när man inte har makt nog att ta den direkta vägen.
Mjae, minst 5, faktiskt.Och f'rexten så är det väl bara en (1) drake (lägg märke till att det är singular) som lever bland människorna?
Röka den, kanske? Uppleva en njutning människorna kommit på som han själv faktiskt aldrig kunnat uppfinna? Ett skäl så gott som något, i mitt tycke. Sedan tänker jag mig det som en rejäl vattenpipa snarare än en vanlig tobakspipa, men det hör väl inte hit.. Jag förstår inte vad en drake ska med en pipa till.
Ljusetsriddare menar nog inte en ridare utans snarare bort åt ett hundra tal. + så många stadsvakter/annat fotfolk man kan hitta.Du kan inte ha kakan och äta den. Om riddaren är chanslös mot draken behöver draken i sin tur inte bry sig om riddaren. Att ha en drake som är orolig för att reta en riddare som i sin tur är helt chanslös är bara fånigt.
Drakar har kunskap om det kommande mörkret om inte jag har fel. Att kidnappa en prinssessa kan mycket väl se till att inte "fel" regent kommer upp på tronen. När det just gäller intrigerande så handlar det mycket om att inte tappa ansiktet. Samt att inte få 100+ riddare på halsen.Ingetdera, naturligtvis. Allsmäktiga drakar är litet sent att introducera sju år efter spelet började ges ut. Småaktigt intrigerande drakar är bara löjligt. Vad kan människorna ha som draken vill ha där det inte är enklare att bara ta det?
Vilken nytta ÄR hemligheter om man inte använder dom ?Jag skrattar, och mina alviska vänner ler föraktfullt!
Drakar ska naturligtvis finnas med, de måste de! Men de ska Bara finnas där, ruvande på sina skatter och hemligheter i bergets hjärta...
Gamalt ordspråk: "Man fångar fler flugor med honung än med vinäger"De e kanske lite fjantigt, men de ska finnas med, men jag ogillar när man börjar använda dem som uber-monster som alla fruktar och som är bäst på allt... och speciellt nu när Eon tror de vart så kyftiga att göra så att drakar lever med människor?
Fånigt, att en drake skulle vara vänlig, och studera magi på en skola? Och även röka pipa? Det är så fjatigt! Hur reagerar människorna på att de har en best blan sig som vet världens innersta hemligheter, men vägrar avslöja dem? de borde plåga honom ur det, men de går tine för han är uberman!
Knappast...Men nu handlar kanske inte rollspel om hur 'coolt' saker är, hur mäter du 'coolhet' hur stor den är, vilken som är biffigast och mäktigast, vilken som ser 'coolast' ut?
Haha.....
Alverna äger Drakarna, så är det, och kommer förbli!