Skippa drakarmodulen?
Du kan inte ha kakan och äta den. Om riddaren är chanslös mot draken behöver draken i sin tur inte bry sig om riddaren. Att ha en drake som är orolig för att reta en riddare som i sin tur är helt chanslös är bara fånigt.
Vad är det som säger att den skulle vara orolig för en stackars riddare - inget, den bara inser att noll riddare som fiender är bättre än en.
Dessutom handlar det med all säkerhet aldrig om bara en riddare utan naturligtvis flera. Så om alternativ ETT handlar om att sno prinsessan och få en helvetes massa soldater efter sig, och alternativ TVÅ handlar om att göra det samma fast att man själv inte blir jagad utan att man själv får skulden utan att man kanske tom. lyckas bussa dem på fienden. Varför i hela hälsingland skulle man då välja alternativ ett? O varför skulle det vara fånigt att välja den smarta vägen? Personligen tycker jag att en korkad drake känns SÅ mycket fånigare (även om det skulle kunna skapa en intressant karaktär - EN riktigt korkad drake är ju trots allt en rätt charmig idé!
)...
Ingetdera, naturligtvis. Allsmäktiga drakar är litet sent att introducera sju år efter spelet började ges ut.
Aha, så det är bättre att inte släppa boken alls då bara för att det gått ett par år eller? Tror liksom inte att alla de som väntat på den troget skulle uppskatta om neogames efter flera års av utannonsering plötsligt väljer att INTE ge ut den. I så fall skulle man ju inte kunna släppa några nya böcker över huvud taget då ju alla innebär en viss vidaredefinering av världen. Nä, ditt argument förefaller mig absurt även om jag ser en röd tråd med dina tidigare inlägg förespråkandes liknande tankar.
Ok, låt oss anta att neogames skulle sluta att ge ut moduler - på vilket sätt skulle du egentligen gynnas av det om jag får fråga (syftar på den röda tråden i dina tidigare inlägg och inte nödvänigtvis bara på drakarboken)?
Småaktigt intrigerande drakar är bara löjligt. Vad kan människorna ha som draken vill ha där det inte är enklare att bara ta det?
Har jag sagt att de bara skulle syssla med småintriger? Om jag säger Verduhrakh ringer det då någon klocka? I ditt resonemang så resonerar du ungefär som mortuach brukar resonera varvid de inte brukar bry sig om människorna på annat vis än typ som slavar.
Lumian å andra sidan tänker lite mer sofistikerat än så. De inser att flertalet människor som jobbar för ens sak utan att de ens vet om det är fasiken så mycket användbarare och lätthanterliga än samma människor om de skrämts av draken att de måste lyda. Att ta saker med våld är således inte alltid det bästa alternativet - så varför då göra det?