Re: Lite gott råd...
Var det dig jag skrev till? Inte? Tänkte väl.
Jag förstår inte vad som var så oseriöst med det inlägget? Kanske att jag skrev att legolas är bög, men det är väl en smaksak eller?
Joel är ett väldigt fult namn.
Att angripa någon NAMN är person angrepp inte något skoj.
Och oartigt, barnsligt och DUMT så väx upp.
Att påstå att Legolas är bög bryr jag mig inte om.
Men vi kan analysera detta...
filmskaparna försökte vara trogen boken och i boken finns gott om exempel på manlig kamratskap EJ homosexualitet. Brödraskap helt enkelt.
Författaren Tolkien växte upp i ett samhälle där det var stor skillnad mellan MÄN och KVINNOR det var sällan en kvinna hade någon högre utbildning och förutom sjuksköterskor fanns det inge kvinnor i armen eller flottan.
Detta ledde till att OM en man skulle prata teorier och filosofera så måste han prata med en ANNAN man för kvinnorna hade ytterst sällan skolastisk bakgrund nog för att förstå sig på vad dom pratar om. Och gjorde hon det så höll hon tyst EN kvinna på den tiden skulle inte vara smart.
Tolkien hade varit med om WW2 och slagits där i.
Krig är dokumenterat att det skapar en brödrastämning mellan folk som har varit med om helvete och kommit ut levande.
Soldater kan sällan prata om sina upplevelser med civila för dom förstår inte krigets fasor men en annan soldat gör det därför kan de bygga en vänskap som är djupare än normalt utan att för den skull vara sexuell.
Så tillbacka till ringen. Legolas och Gimli är båda skickliga krigare som slagits i flera strider. Legolas själv är en Prins som är flera tusen ÅR gammal. Och Gimli är lugnt över hundra år erfaren och slagits i flera krig även om han som dvärg är ung.
De båda delar ett intresse att döda orcher och lojalitet mot vad dom anser är rätt och fel. Dom är båda 'udda' resten är människor och hober vilket gör det naturligt för dom båda att tillbringa tid coh prata.
Så hurvida Legolas är bög eller inte är faktist inte intresangt jag finner det troligt att han inte är bög men du får tolka det som du vill.
Och sluta förolämpa folk.