Nekromanti Alvernas erfarenheter!

Jimmy_SL

Warrior
Re: Hoho

Jag kan säga att jag inte ett dugg gilalr ubermäktiga varesler, men från början va den här diskussionen inne på om en 200årig alv skulle få fler enheter............

Ps, Legolas är bög.

DAKRilla

Hero
Re: Hoho

"Jag kan säga att jag inte ett dugg gilalr ubermäktiga varesler"

Då missuppfattade jag väl de egenskaper du beskrev på din alver, som ex. "mega skickliga" och "förmodligen övermäktiga" och bl.a. meningen: "Drakar SKA ju vara överdrivna, vad säger att alver inte skulle vara det?"

"Ps, Legolas är bög."

Typ.

En annan fråga

Krille skulle inte du kunna förklara för mig hur det kan komma sig att kungen har valt att inte svära någon trohetsed till draken.
Jag menar dum är han ju knappast och utan eden så är det ju mycket möjligt att Tokons klaner inte ställer sig på hans sida i ett eventuellt sjunde thalaskiskt krig. Så varför reta dem i onödan?
Om nu kungen står i tacksamhetsskuld till Verduhrakh - hur kommer det sig då att den gamle kloka draken inte opponerade sig mot kungens beslut att inte svära eden? För visst måste han väl önska Consaber så enat som möjligt? Känns som det är någon politisk detalj som jag missat - vore därför tacksam för ett svar då det är en fråga vars svar dessvärre behöver besvaras i och med min äventyrskampanj i Consaber där hovintriger råkar vara en av huvudingridienserna.

Ljusetsriddare - med djupa veck i sin panna

Krille

Super Moderator
Re: En annan fråga

"Krille skulle inte du kunna förklara för mig hur det kan komma sig att kungen av Consaber har valt att inte svära någon trohetsed till Draken."

Han är troende och det lite mer åt det jargiska hållet. Han är inte villig att sätta sin odödliga själ på spel, eller hans undersåtars, genom att svära trohet till något som skulle kunna vara Malgoarhs förkämpe. Vill folk svära trohet så får de göra det själva.

"Om nu kungen står i tacksamhetsskuld till Verduhrakh - hur kommer det sig då att den gamle kloka draken inte opponerade sig mot kungens beslut att inte svära eden?"

Det gör han, men inte öppet och inte än. Att öppet gå emot kungen splittrar riket ännu mer, så än så länge så opponerar han sig i det fördolda. Om en stor kris uppstår (till exempel Mörkret eller ett nytt krig med Thalamur) så kan oppositionen bli akut.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Det är inte storleken som räknas...

DoD suger. det är den värsta koboldsmeten jag spelat i mitt liv, allt lär ha historia och kultur och bjäffs, precis som Eon, men mindre drakar! De känns fan som om Drakarna får den största rollen i hela Mundaan helt plötsligt bara för den där boken börjar närma sig.
Åh fan? Jag trodde gamla hederliga DoD4 var bortglömt bland ungdomar som dig själv. För du syftar händelsevis inte på det senaste DoD, dvs den sjätte utgåvan.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Re: Drakar vs rollpersoner

Det är väl ingen slump att Jargien är det mäktigaste imperiet på Mundana?
Nej, men det har knappast något med deras syn på drakar att göra. Vill du hävda motsatsen ser jag fram emot att höra dina argument.

Sen kan det diskuteras huruvida Jargien är särskilt mäktigt. De är militärt mäktiga, men verkar helt sakna förmåga att projicera sin makt. De har praktiskt ingen flotta. Tarkas ligger i vägen för att de effektivt ska kunna föra krig mot Mûhad (som de knappt rår på ändå) och Kharzimbergen ligger i vägen för Asharina. De länder som områden de faktiskt når är begränsade till Damarien, Drunok och Kamor. Damarien är en av de få allierade de har, och Drunok och Kamor verkar vara knepiga att invadera eftersom de inte har lyckats än.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Lite gott råd...

Om du överhuvudtaget vill bli tagen seriöst här så hjälper det om man inte beter sig som ett omoget dasslock. Lite hyfs, och lite tankemöda innan du gör ett inlägg är väl inte för mycket begärt?

/Joel

Jimmy_SL

Warrior
Re: Lite gott råd...

Var det dig jag skrev till? Inte? Tänkte väl.
Jag förstår inte vad som var så oseriöst med det inlägget? Kanske att jag skrev att legolas är bög, men det är väl en smaksak eller?
Joel är ett väldigt fult namn.

Jimmy_SL

Warrior
Re: Drakar vs rollpersoner

Vill du hävda motsatsen ser jag fram emot att höra dina argument.

Jag är ett omoget dasslock och vill inte hävda någon motsats gentemot dig.

Thats enough!

Jag förstår inte vad som var så oseriöst med det inlägget? Kanske att jag skrev att legolas är bög, men det är väl en smaksak eller?
Jag tror att vad som var Pendragons poäng var att om du faktiskt önskar ett seriöst svar själv så är uttryck som "jag hatar dig/Legolas är en bög/Joel är ett väldigt fult namn" knappast till behjälplightet - snarare tvärtom. De väcker bara människors irritation vilket lätt resulterar i allmän "pajkastning". Dessutom är de på snudden att bryta mot forumsetiketten.
Även om argumentation här ibland kan bli rätt hätsk och sarkasmen kan hagla så är det INTE tillåtet med allmäna förolämpningar - dessutom finns det liksom ingen poäng. Önskar man diskussion av det slaget kan man ju bege sig till närmsta dagis eller lågstadieskola - här på forumet har de inget att göra, vad beträffar dig och alla andra.

Ljusetsriddare - som tycker det var synd att en annars bra diskussion urartade på det viset

Mouja

Hero
Re: Det är inte storleken som räknas...

"De känns fan som om Drakarna får den största rollen i hela Mundaan helt plötsligt bara för den där boken börjar närma sig. "

Så tycker jag det har vart lite över alla moduler som släppts hitills... alla tycker väl att det ska bli roligt med en ny modul och vill veta så mycket som möjligt.
Jag kan i alla fall minnas att de senaste... fem - sex böckerna har det vart mycket ståhej om innan de släppts. Så det är bara en ganska normal "forum-reaktion"... IMHO

Re: Thats enough!

Det va ju han som började!
Så kanske man kan se det men genom att driva det vidare såg du ju själv till att komma ännu längre ifrån det som var din ämnesargumnetation. Det var väl ändå inte vad du önskade eller? :gremsmirk:

Ymir

Liten kantbaron
En varning

Joel är ett väldigt fult namn
Väldigt relevant kommentar, och tämligen mycket personangrepp. Betrakta dig med andra ord som varnad.

Nu återstår för mig att plöja igenom resten av den här tråden för att avgöra om den borde låsas eller ej. Ibland suger det att vara moderator...

- Ymir, gör vad som måste göras

hatten

Swashbuckler
Re: Lite gott råd...

Att angripa någon NAMN är person angrepp inte något skoj.
Och oartigt, barnsligt och DUMT så väx upp.
Att påstå att Legolas är bög bryr jag mig inte om.
Men vi kan analysera detta...
filmskaparna försökte vara trogen boken och i boken finns gott om exempel på manlig kamratskap EJ homosexualitet. Brödraskap helt enkelt.

Författaren Tolkien växte upp i ett samhälle där det var stor skillnad mellan MÄN och KVINNOR det var sällan en kvinna hade någon högre utbildning och förutom sjuksköterskor fanns det inge kvinnor i armen eller flottan.
Detta ledde till att OM en man skulle prata teorier och filosofera så måste han prata med en ANNAN man för kvinnorna hade ytterst sällan skolastisk bakgrund nog för att förstå sig på vad dom pratar om. Och gjorde hon det så höll hon tyst EN kvinna på den tiden skulle inte vara smart.

Tolkien hade varit med om WW2 och slagits där i.
Krig är dokumenterat att det skapar en brödrastämning mellan folk som har varit med om helvete och kommit ut levande.
Soldater kan sällan prata om sina upplevelser med civila för dom förstår inte krigets fasor men en annan soldat gör det därför kan de bygga en vänskap som är djupare än normalt utan att för den skull vara sexuell.

Så tillbacka till ringen. Legolas och Gimli är båda skickliga krigare som slagits i flera strider. Legolas själv är en Prins som är flera tusen ÅR gammal. Och Gimli är lugnt över hundra år erfaren och slagits i flera krig även om han som dvärg är ung.
De båda delar ett intresse att döda orcher och lojalitet mot vad dom anser är rätt och fel. Dom är båda 'udda' resten är människor och hober vilket gör det naturligt för dom båda att tillbringa tid coh prata.

Så hurvida Legolas är bög eller inte är faktist inte intresangt jag finner det troligt att han inte är bög men du får tolka det som du vill.
Och sluta förolämpa folk. :tekopp:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
*harkel* (Till Jimmy_SL OCH Pendragon)

Angående repliker så som:

"Var det dig jag skrev till? Inte? Tänkte väl. Jag förstår inte vad som var så oseriöst med det inlägget? Kanske att jag skrev att legolas är bög, men det är väl en smaksak eller? Joel är ett väldigt fult namn. "
och

Om du överhuvudtaget vill bli tagen seriöst här så hjälper det om man inte beter sig som ett omoget dasslock. Lite hyfs, och lite tankemöda innan du gör ett inlägg är väl inte för mycket begärt?

Det här är inte en ton som jag, i funktion av moderator, uppskattar här på forumet. Tvärtom så ser jag på den med oblida ögon och undrar varför ingen av er har tagit åt er någonting av Ymirs klistrade uppmaning ?
Har ni formuleringar så som "Legolas är bög", "Omoget dasslock", "Joel är ett väldigt fult namn" eller motsvarande, så skriv då ingenting alls. På grund av erat beteende så låser jag nu den här tråden och kommer hålla er båda under uppsikt för framtida överträdelser.

/Naug, modererar