Re: Alvernas erfarenheter! EN hus regel
Testa att byta ut varje förekomst av "drake" mot "alv" i första stycket av ditt inlägg.
"Personligen ogilalr jag drakarna, det är för öevranvändna, det är så barnsliga!"
Alverna brukar vara betydligt mer överanvända än drakar, rent generellt sett. Många eoniter (särskilt de yngre) verkar även vara ytterst förtjusta i just alver, särskilt de svärdsvingande av dem, och det torde göra dem tämligen överrepresenterade som rollpersoner jämtemot de övriga av Munanas folk. Rent instinktivt när jag läser om din pro-alvism kan jag tänka mig att det gäller din spelgrupp i synnerhet.
"Alla små dagis pojkar blir imponerade av drakar [...] "
Dagisbarn blir säkerligen lika imponerade av de häftiga Tolkienalverna i Sagan om Ringen, som du förespråkar, och särskilt Legolas då. En av mina vänner blev faktiskt konstant kallad just Legolas av ett drägglande barn i dagisålder för inte så länge sedan.
" [...] drakarna kan allt!"
Du gillar ju idén att alverna ska kunna allt, att en tredjedel av dem ska vara "mega skickliga".
"De är odödliga super-duper-mega varelser som spöar skiten ur alla!"
Alverna är per definition odödliga, och du vill att de även ska bli en ännu mäktigare vapenmakt än vad de redan är, vilket ska leda till att de besegrar mörkrets invasion, något som förmodligen inte ens Mundanas alla drakar i samlad trupp skulle klara av.
"Men dom är ju så fruktansvärt kloka attd e inte behöevr göra det.."
Din alver skulle väl också vara för kloka för det. "De håller sig till sitt", som du själv uttryckte det.
"och de äcklar mig, drakarna är för bebis-fantasy"
Hur är det med alverna då?
I mina öron (läs. ögon) låter (läs. ser) det som att dina alver är lika tråkiga som dina drakar och att stora delar av din kritik kan användas mot dina egna alver. Inte för att jag gillar drakar eller alver eller någon annan fantasyvarelse särskilt mycket för den delen.